Все статьиВсе новостиВсе мнения
Спецпроект при поддержке Киевстар
Длинный фокус
Красивая странаРейтинги фокуса
ЕСТЕТИКА ЛАСОЩІВ

ЕСТЕТИКА ЛАСОЩІВ

СОЛОДОЩІ

Чому краса для кондитерських виробів важлива не менше, ніж смак

17200

Хоч дієтологи і кажуть про шкоду цукру, проте життя годі уявити без посиденьок за кавою і, звісно, солодощів. Українські підприємці їх роблять на різні смаки. З одного боку, бренди надихаються світовими тенденціями у виробництві ласощів і працюють із шоколадом і такими міжнародними жанрами, як еклери та брауні. З іншого боку, сучасні виробники солодощів звертають увагу на мед і продовжують старовинну традицію бджільництва, що існувала на нашій території від часів Київської Русі та ще раніше.

Солодощі не є предметом першої необхідності, тому у їх створенні багато важить "додана вартість", те, що змушує нас купити саме цю цукерку чи пундик. Для солодощів такою доданою вартістю є їх естетичне оформлення, адже часто-густо куштування ласощів – це театралізований ритуал, яким насолоджуються поціновувачі. Треба зауважити, що це не нова тенденція у виробництві солодощів, їх традиційно прикрашали у різний спосіб. Так, наприкінці XIX століття на ярмарках – у Борисполі, Фастові, Ніжині – продавали багато цікаво оздоблених ласощів. Особливою популярністю користувалися пряники, яким надавали різної форми: від птахів і тварин, до геометричних фігур та людських зображень – дівчинки чи козака на коні. Сучасна естетика солодощів значно відрізняється від старовинної, проте їх принцип однаковий: найкращі ласощі – не просто солодкі й смачні, вони ще й красиві.

Мёд-Шмёд. Виробництво солодощів з меду

  • Засновники Марія Шмакова, Катерина Свиридова і Тимур Прокоп’єв
  • Цех працює в Києві
  • shmed.com.ua

Це мед із добавками, внаслідок чого виходить зовсім інший продукт — з кремоподібною структурою та смаком чебрецю, мохіто, кориці, чілі тощо. Крім того, баночки креативно оформлені, а продукція має кумедні назви: "Ванільний хрущ", "Чих-пих", "Медвед" — загалом у портфоліо компанії 10 смаків.

Бренд "Мёд-Шмёд" з’явився наприкінці 2014 року. Його вигадали троє молодих друзів, які починали свій бізнес на звичайній кухні, а перші солодощі виготовляли за допомогою кухонного комбайну.

Спочатку Марія, Катерина і Тимур намагалися продавати продукцію через інтернет, але справа просувалася повільно, тож почали пропонувати мед на виставках і фестивалях вуличної кухні. Тепер, коли ТМ набула популярності, продавати через інтернет стало значно простіше, до того ж вироби представлено в багатьох маркетах Києва, Одеси, Львова та Харкова (понад 100 точок продажу по Україні).

Засновники інвестували в проект власні кошти і досі все зароблене вкладають у розвиток справи. Нині "Мёд-Шмёд" — це невелике напівавтоматизоване виробництво, що має власний цех зі спеціалізованим обладнанням. У команді 10 працівників. Готовий продукт отримують механічним змішуванням без нагрівання, аби зберегти корисні властивості. До речі, щоб перетворити мед на крем, потрібно кілька годин, а інколи навіть днів збивати його в спеціальній машині.

Veterano Brownie. Солодощі від ветерана АТО

Браунарня створена ветераном АТО та його дружиною. Самі власники називають її монопекарнею, оскільки  виробляють лише один вид десерту — шоколадні тістечка брауні. Бренд входить до Veterano Group — групи бізнесів, заснованих ветеранами АТО для адаптації учасників бойових дій через роботу та підприємницьку діяльність. Соціальна відповідальність — один із ключових принципів роботи групи: 10% прибутку йдуть на підтримку сімей загиблих бійців.

Випічкою займається Роман. Він готував навіть на передовій, а після повернення з АТО кулінарія стала для нього своєрідним методом заспокоєння. Якось побував за кордоном у справжній браунарні, а вдома спробував приготувати тістечка самостійно. Довго експериментував із рецептами і захопився так, що вирішив перетворити хобі на бізнес.

Класичний шоколадний десерт від Veterano Brownie можна замовити як у закладах-партнерах, так і за приватним замовленням. У лінійці — 11 смаків: з горіхами, вишнями, грушами, бананами, солоною карамеллю та сиром дорблю. З березня 2017 року, відколи працює бізнес, підприємці приготували на власній кухні 1800 кг брауні. Зараз вони працюють над тим, щоб відкрити окремий заклад.

BezCAXAPA. Цукерки для здорового способу життя

  • Засновники Станіслав і Тетяна Бордіяни
  • Майстерня працює у Києві
  • bez.caxapa, bez.caxapa

BezCAXAPA — екобренд, який виготовляє солодощі без цукру, меду, глютену, штучних барвників і консервантів. В асортименті 10 видів цукерок із сухофруктів, горіхів, насіння, клітковини, прянощів.

Спочатку подружжя виробляло цукерки виключно для себе — сповідуючи здоровий спосіб життя, шукали продукт, який би задовольняв потяг до солоденького і водночас був корисним. Згодом Станіслав і Тетяна Бордіяни  зрозуміли, що не одні вони потребують такого продукту, а ніша дієтичних смаколиків майже вільна.

Нині, за два роки існування бренда, підприємці мають власний цех зі спеціальним обладнанням, шість найманих працівників і безліч постійних клієнтів. Спочатку продукцію представляли на різноманітних виставках, фестивалях, наразі більшість продажів відбувається через інтернет.

Медик-Ведмедик. Мед за традиційними технологіями

  • Засновники Сергій Стеценко та Максим Давиденко
  • Виробництво та пасіки розташовано у Чернігівській області
  • medykvedmedyk

Компанія продає мед власного виробництва. У підприємців на Чернігівщині є не лише власні пасіки, а й навіть поля, де бджоли збирають нектар. Тому співвласники можуть контролювати весь процес від початку і до кінця.

Засновники компанії та їхні родичі завжди полюбляли мед — вибирали найкращий, шукали в старих пасічників, які дотримуються давніх методів. У 2010 році трапилася нагода придбати пасіку.

Підприємцям пощастило зустріти досвідченого бджоляра, який і став їх наставником. Згодом сформувалася філософія бренда: мед — це делікатес, що має вишуканий смак і надзвичайну користь.

В асортименті компанії різні види меду, суміші з горіхом, імбиром, лимоном та грецьким горіхом, а також продукти бджільництва.

13beans. Шоколад як символ нового життя

  • Засновники Андрій Гонтовий, Григорій Щербуха та Антон Войтович
  • Майстерня працює у Києві
  • 13beans

У 2015 році троє друзів заснували шоколадний бренд 13beans, бо їм набридло їсти шоколад масового виробництва. Слово beans — це про какао-боби, а цифра 13 для хлопців символізує новий етап життя. Для запуску бізнесу знадобилося якихось $400.

На початку приятелі не мали жодного спеціального обладнання. Все опановували самостійно, експериментували, плавили шоколад на паровій бані. Зараз у них власний цех із виробництва меланжерного (крафтового) шоколаду. Під час виготовлення продукту використовують дорогі какао-боби з Південної Америки, В’єтнаму та Папуа-Нової Гвінеї, які обсмажуються довше, але за нижчої температури, ніж для промислового шоколаду. Боби та тростинний цукор перемелюються у меланжері (спеціальному млині) кам’яними валами протягом 57 годин. Залитий у металеві ванни шоколад поступово охолоджується, перетворюючись на брикети так званого нетемперованого шоколаду. Весь процес триває 5-7 днів.

Healthy Tradition. Їжа без глютену

  • Засновники Анна Горбенко та Анна Допіра
  • Майстерня працює у Києві 
  • HealthyTradition

До заснування власної справи Анна Горбенко займалася корпоративними фінансами й інвестиціями. Наприкінці 2013 року ситуація на ринку різко погіршилася. Це змусило Горбенко задуматися про те, що робити далі. У виборі ніші важливу роль відіграв особистий інтерес до правильного харчування та непереносимість глютену. Горбенко вирішила працювати для людей, які мають дієтичні потреби, але не можуть витрачати багато часу на пошук, вибір і приготування корисної та смачної безглютенової їжі. Для початку підприємець заручилася підтримкою однодумців і зібрала $50 тис. стартових інвестицій. Левова частка пішла на закупівлю обладнання, решта — на розробку технічних умов, ремонт і оренду приміщення, оплату праці, маркетингові та інші поточні потреби.

Рецепти запозичили в традиційних кухнях тих країн, де історично вживають їжу без глютену, тобто без борошна зернових.

Pan Chocolatier. Шоколадна місія — нагодувати всіх школярів

Засновник бренда Микола Данцев розповідає, що захоплення шоколадними смаками в нього виникло після поїздки до іншої країни, де його вразило розмаїття шоколаду: лише молочного понад 10 сортів. Згодом Данцев поїхав навчатися до Бельгії у приватну кондитерську, а ще за півроку — до Московської академії шоколаду. Там опанував технологію отримання вишуканого продукту з какао-бобів і випробував усі процеси його обробки.

Спочатку власник бренда як соціальний підприємець відкрив у Миколаєві крамничку, де продавав сувеніри, зроблені мамами дітей з аутизмом та хворих на ДЦП. Там же відбувалися заняття маленьких пацієнтів з волонтерами та психологами. Згодом Микола виграв у місті конкурс соціальних бізнес-планів і відкрив омріяну кондитерську Pan Chocolatier.

Yarych. Затяжне печиво, відоме як "Марія"

  • Власник Володимир Гнатюк
  • Фабрика працює у Львівській області
  • yarychmaria

ТМ Yarych однією з перших з-поміж невеликих українських виробників зуміла пробитися на європейський ринок і там надійно закріпитися. Компанія спеціалізується на виробництві затяжного печива — з мінімальним вмістом жирів та цукру, яке розраховане для дієтичного споживання (це відома "Марія"), та крекерів.

Фабрика в селі Старий Яричів на Львівщині належала компанії Nestlé, але для гіганта це була непрофільна діяльність, тому незабаром актив продали.

У 2008 році фабрика почала виробництво печива під власною ТМ Yarych. Від Nestlé успадкували сучасні технології за європейськими стандартами. Тому після модернізації обладнання підприємство доволі легко змогло запровадити європейську систему якості, що базується на стандартах ІFS Food (внутрішні стандарти європейських торговельних мереж).

Першим закордонним клієнтом стали польські супермаркети мережі Сarrefour.  Згодом і французька корпорація Auchan вирішила співпрацювати з українською фабрикою. Звісно, довелося відкривати додаткові лінії виробництва. Нині тут близько 400 працівників, продукцію експортують не лише до Європи, а й до країн Азії та Африки.

Ательє еклерів. Еклери без цукру та кондитерських сумішей

  • Засновниця Анастасія Шестопалова 
  • Кондитерська працює у Києві
  • atelie.eklerov, atelieeklerov

Окрім власне еклерів, кондитерська виготовляє торти, макаруни, кекси, оформляє candy bar — солодкі столи. Родзинкою бренда є відмова від використання цукрової помадки, адже ії застосування робить вироби надто солодкими. Також солодощі не містять ароматизаторів, підсилювачів смаку та кондитерських сумішей.

В асортименті "Ательє" близько 30 смаків еклерів. Крім традиційних варіантів, кондитерська пропонує несолодкі еклери з качкою по-пекінськи, хамоном та грушею, капрезе із лососем та каперсами. У планах — збільшити кількість замовлень, а також розширити роздрібні продажі.

Цукатъ. Сухе варення за стародавніми рецептами

  • Засновники Альона Дєньга та Наталія Євстафієва
  • Майстерня працює у Києві
  • tsykat

Власниці бренда — мати й донька поєднали свою любов до історії Києва та вишуканої ретро-кухні. Якось Наталія спробувала приготувати сухе варення за рецептами зі старовинних книг. Виявилося, що цей процес тривалий і копіткий, має безліч нюансів. Попри труднощі майстриням було цікаво розшифровувати секрети київських кондитерів, які колись постачали цукати до імператорського столу. Дореволюційний дух простежується в усьому — від рецептів до оформлення упаковки та вітрин. Це бутикова їжа, для гурманів, тому подача її теж відповідна.

Всі солодощі виготовляються вручну, а кожен фрукт ретельно відбирається.

172
Делятся
Google+

ФОКУС, 2008 – 2017.
Все права на материалы, опубликованные на данном ресурсе, принадлежат ООО "ФОКУС МЕДИА". Какое-либо использование материалов без письменного разрешения ООО "ФОКУС МЕДИА" - запрещено. При использовании материалов с данного ресурса гиперссылка www.focus.ua обязательна.

Данный ресурс — для пользователей возрастом от 18 лет и старше.

Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентство ИнА "Українські Новини", в каком-либо виде строго запрещены.

Все материалы, которые размещены на этом сайте со ссылкой на агентство "Интерфакс-Украина", не подлежат дальнейшему воспроизведению и/или распространению в любой форме, кроме как с письменного разрешения агентства.

Материалы с плашками "Р", "Новости партнеров", "Новости компаний", "Новости партий", "Инновации", "Позиция", "Спецпроект при поддержке" публикуются на коммерческой основе.