Кінець гламуру. Як зміниться світ моди після пандемії

Makeupmag
Makeupmag

Фокус з'ясував, що думають експерти індустрії про ключові зміни і нові модні тенденції постпандемійной епохи.

Related video

Сьогодні ми спостерігаємо стрімкі зміни в світі індустрії, і символічним провісником цього процесу стала епідемія коронавірусу в Італії, яка почалася прямо під час Тижня моди в Мілані. Тоді багато селебріті, фешен-блогерів і модні редактори втечею рятувалися зі столиці моди, залишаючи перші ряди показів. А деякі дизайнери навіть були змушені скасувати шоу або перевести їх в онлайн. Після повернення з Італії топові редактори глянцевих ЗМІ добровільно віддалялися на самоізоляцію і вели свою роботу дистанційно.

"Цей епізод місячної давності можна вважати певним планом-проєктом в мініатюрі з розвитку модної індустрії в найближчому майбутньому: покази та продажі будуть відбуватися переважно онлайн, селебріті і блогери втратять колишній вплив на індустрію і думку передплатників, а сама мода стане в рази "ближче до народу". Звичайно, індустрія не зникне, але однозначно втратить позиції, а її вигляд, ймовірно, зазнає сильних змін", — пише журналістка Ешлі Карман в матеріалі для The Verge.

"Крім того, коли карантин закінчиться, багато персоналій, що задавали тренди, можуть просто зникнути, якщо не знайдуть спосіб змінити самоподачу і спосіб життя в соціальних мережах", — вважає Ешлі Карман. "Трансформація, яку переживає модний світ сьогодні, пов'язана з тим, що в подальшому блогерам й іншим визнаним модникам буде складно шокувати в мережі, як вони звикли. Критерії та дії, які робили людину популярною ще місяць тому, можуть стати причиною його кінця на етапі закінчення епідемії. Адже весь світ, і мода зокрема, сьогодні переживає етап рецесії, що остаточно веде нас до "берегів" усвідомленого споживання. І потім, важко створювати ідеальні фотографії для передплатників, коли єдиний доступний для тебе фотограф — це твій хлопець, подруга чи мама", — підкреслює журналіст видання.

З Ешлі Карман погоджується і український стиліст Юлія Циганенко. "Люди стають все більш усвідомленими і прагнуть бути, а не здаватися, — коментує Фокусу модний експерт. — Тому все більше проявляється запит на формування лаконічного і раціонального гардероба. Стає важливим не кількість, а якість. Також акцент зараз робиться на екологічності в усьому: в матеріалах, вчинках, способі життя, і надалі цей макротренд буде тільки посилюватися", — вважає Юлія Циганенко.

"Криза і вірус стали каталізатором того, що тренд на усвідомлене споживання став зрозумілий вже більшій кількості людей. У нас був час подумати. В таких умовах ми маємо можливість частіше звертатися до себе. І це стане ключовим фактором при виборі одягу".

Коронавірус мода, пандемія, карантин мода, Fullscreen

"Не будемо заперечувати того факту, що вимушена карантинна пауза завдала сильного удару по світовій економіці. Як відомо, модна індустрія відіграє не останню роль в її розвитку", — коментує Фокусу Юлія Циганенко.

Наприклад, багато Будинків моди, які не продають онлайн, підуть з ринку, дрібні бренди також не витримають удару, незважаючи на безперебійні спроби онлайн-обслуговування і впровадження акційних пропозицій. Залишаться тільки найстійкіші і гнучкі.

Мода коронавірус фото, пандемія фото, карантин фото Fullscreen

Надихне чи дизайнерів наш повсякденний на цей момент аксесуар? Вони вже натхненні. Багато з них постять фотографії моделей в стильних образах з масками на обличчях. Більш того, шанувальники японського аніме вже давно ходять по вулицях в масках, які показують приналежність до цієї субкультури. Думаю, що маска може стати трендовим аксесуаром, хоча не виключено, що після закінчення карантину багато хто захоче скоріше про них забути.

Мода коронавірус фото, пандемія мода фото, Fullscreen

"Чи вплине на колекції модних будинків і фактор масової віддаленої роботи? Дизайнери сфокусуються на елементах домашнього одягу, яку зроблять більш презентабельною. При цьому акцент, як мені здається, буде зроблений на верхню частину образів, тому що саме цю частину комплекту одягу бачать онлайн-глядачі, клієнти і партнери в ZOOM", — розповідає Фокусу Юлія Циганенко.

Мода пандемія фото, коронавірус фото, карантин мода фото Fullscreen

"Вже можна помітити, що все більше брендів роблять одяг зі змістом. Наприклад, одна з українських марок створила парки, плащі та пальта, які легко перетворюються в зручний і місткий рюкзак. Штани трансформуються з чоловічих в жіночі, завдяки особливій конструкції застібки, жилетом може стати декор на лампі. Впевнена, що саме такий одяг буде в майбутньому.

Мода коронавірус фото, пандемія мода фото, карантин мода Fullscreen

Багато показів будуть проходити в стрімінговому режимі за участю онлайн-глядачів. Хоча не думаю, що багатьох модників влаштує така ситуація.

Що стосується нас з вами, то тут все непередбачувано. Відомо, що кожна світова криза незмінно тягне за собою прорив, в тому числі і в моді. Колись людям хотілося яскравих фарб, вишуканості, розкоші і навіть гламуру. Але не варто забувати, що сучасне суспільство зараз стає більш усвідомленим і в споживанні, і в самовираженні. Тому можна очікувати такого ривка або ж, навпаки, — стриманості і інтелектуальності. Покаже час.