PRESSZVANIE: хто визначає кращих журналістів та що змінилось у медіа за 15 років?

Новини партнерів У часи, коли ще не було всемогутнього Facebook або Telegram, журналісти та представники бізнесу кожного разу стикались із труднощами у спілкуванні. Отримати заповітну публікацію або ж коментар чи інтерв’ю вважалося справжнім професійним досягненням. Зрозумівши, як подолати ці перешкоди, PR агентство MAINSTREAM та НСЖУ у 2005 році вирішили створити унікальний майданчик для спілкування медіа та бізнес світів – премію PRESSZVANIE

Related video

Щорічно до проєкту долучається більше 250 журналістів з усієї України. Кожного сезону премія відкриває нові обличчя для журналістики, які згодом стають не тільки головними редакторами провідних медіа країни, а й працюють у міжнародних ЗМІ. Цього року премія відзначала ювілейний сезон, тому ми зібрали 15 найцікавіших фактів про PRESSZVANIE.

Факт 1

Спочатку премія була створена виключно для ділових журналістів і називалася "Премія ділових кіл PRESSзвание". За всі роки існування премія завжди дотримується трьох принципів: залишатися чесними, нічого не приховувати та розвивати українську журналістику. Після оголошення результатів на церемонії нагородження, бали з'являються на сайті, та усі бажаючі можуть ознайомитися з ними.

Факт 2

Премія PRESSZVANIE заснована на франшизі російського конкурсу PRESSзвание. Але вже з першого дня функціонування вона кардинально відрізнялась методологією і не мала нічого спільного, крім ідеї. Партнерство з російським конкурсом ґрунтувалося тільки на викуплених правах. Наразі PRESSZVANIE проходить під егідою громадської організації "Пресзваніє Україна" та не має жодного відношення до російського аналогу.

фото, церемония награждения конкурса прессзвание Fullscreen

Факт 3

Премія є дзеркалом української журналістики і піднімає проблеми, які хвилюють суспільство і медіа в цілому. Кожного року організатори конкурсу та Наглядова рада визначають тему сезону, яка транслює головну больову точку на поточний момент. Наприклад, цього року темою є "Журналістика в смартфоні", яка розкриває використання нових технологій в роботі журналіста, діджиталізацію та онлайн-роботу, де б ти не був.

Факт 4

У 2007 році була змінена система підрахунку голосів. Кожен член журі повинен був проголосувати мінімум за 2/3 учасників номінації. Це правило і досі є актуальним у премії. Така особливість голосування дозволяє виводити "середнє арифметичне із забороною". Це означає, сума всіх оцінок журі ділиться на кількість оцінок, при цьому не враховується одна максимальна та одна мінімальна оцінка.

Факт 5

У 2011 році премія проходила під назвою "PRESSзвание 7.0: ера журналістики". Тематика сезону поєднала в собі розвиток сучасних технологій і актуальні принципи класичної журналістики. Новацією того року була можливість участі одного журналіста одночасно не більше, ніж у двох номінаціях.

Факт 6

2014 рік був непростим для України, журналістики та звісно ж премії. Незважаючи на всі проблеми, проєкт все-таки відбувся. Тема сезону "Дев'ятий вал" повністю розкривала тогочасну проблематику ЗМІ, які проходили випробування на міцність. Премія ставила акценти на фундаментальні складові журналістики того часу: безстрашність, протистояння, чітке баченні цілі та її досягнення.

фото, победитель конкурса прессзвание Fullscreen

Факт 7

Концепцією ювілейного сезону була тема "Потрапити в десятку". Вона розкривала не тільки роки існування премії, а й основну мету журналіста: з нескінченного потоку інформації виділяти найважливіше і відрізняти правду від дезінформації. Саме у десятому сезоні був організований освітній майстер-клас на тему "Фактчекінг. Як розпізнати фейкову інформацію".

Факт 8

З огляду на той факт, що ринок ділових ЗМІ продовжував звужуватися, конкурс почав виходити за рамки ділової журналістики, залучаючи до участі суспільно-політичні ЗМІ. Так в 11-му сезоні премії були засновані нові номінації "Кращий репортаж" і "Кращий фічер", а також відновлено номінацію "Відкриття року".

Факт 9

2017 рік став переломним для проєкту PRESSZVANIE. Через закриття багатьох ЗМІ в Україні, Наглядова рада премії та організаційний комітет прийняли ряд стратегічних рішень: виключили представників бізнесу з журі, заснували нові номінації "Культура" і "Соціум", а також оновили методологію оцінювання текстів.

Факт 10

Щорічно члени журі премії змінюються. Раніше номінантів оцінювали редактори, медіа-менеджери, представники бізнесу та PR-фахівці. Зараз до журі PRESSZVANIE запрошуються тільки редактори, медіа-експерти та неодноразові переможці минулих років.

Факт 11

Для розвитку журналістики по всій країні у 2011 році в рамках проєкту PRESSZVANIE була започаткована перша регіональна школа журналістики у м. Дніпро, а у 2013 році — у м. Луганськ.

фото, победитель конкурса прессзвание Fullscreen

Факт 12

PRESSZVANIE не тільки нагороджує найкращих, а й проводить освітні проєкти, що сприяють розвитку української журналістики. Спікерами лекцій виступають не тільки українські, а й зарубіжні журналісти і редактори. Серед спікерів PRESSZVANIE були представники The Financial Times, СNN, La Tribune de Genève, The Times, The Bell та інші.

Факт 13

У 2019 році в колаборації з Единбурзькою бізнес-школою був створений проєкт "Однією мовою з топами". Експерти, які зазвичай читають лекції для топ-менеджменту, навчали журналістів економічним процесам.

Факт 14

У 2020 році Наглядова рада премії започаткувала дві номінації: "Екологія" та "За внесок у розвиток журналістики". Остання номінація є особливою: претендентів та переможців у ній визначає виключно Наглядова рада.

Факт 15

У зв"язку з карантинними обмеженнями, цього року фінал пройшов у незвичному форматі для всіх учасників. Вперше кращих журналістів визначали онлайн. До церемонії нагородження долучилось більше 1000 людей.

PRESSZVANIE – це місце, де зустрічаються професіонали і початківці. Щороку цей проєкт сприяє професійному розвитку журналістів, навчаючи і відзначаючи заслуги найвидатніших.

фото, церемония награждения премии прессзвание Fullscreen