100 українських брендів, якими ми можемо пишатися

Відбір та оцінка брендів відбувалися у три етапи. На першому етапі редакція Фокуса на підставі власного маркетингового дослідження відібрала 200 найвідоміших брендів малого і середнього бізнесу (МСБ). До списку увійшли продукти 9 категорій: "Товари для дітей", "Кераміка", "Сири та м’ясні продукти", "Риба, морепродукти, молюски", "Солодощі", "Прикраси", "Домашній текстиль", "Аксесуари", "Одяг". Для категорії "Одяг", як найпоширенішої серед продукції українського МСБ, ми відібрали 40 брендів. Для решти категорій — по 20. Під час відбору номінантів враховувалися такі критерії: присутність бренда в торговельних мережах і на майданчиках, що спеціалізуються на продажах крафтової продукції, активність у соціальних мережах і згадки в медіа.

На другому етапі експерти рейтингу оцінювали кожен бренд за 9 пунктами, що стосуються брендингу, споживчих характеристик продукції та перспектив зростання і розвитку бренда. Кожен пункт — це певне твердження щодо бренда та/або галузі, у якій він працює. Експерт міг погодитися із цим твердженням і присудити бренду 1 бал або не погодитися і поставити 0 балів. Експертам ставили такі запитання:

Брендинг. Чи привабливий зовнішній вигляд продукції і чи викликає він інтерес та бажання її купити? Чи добре запам’ятовуються назва і логотип бренда? Чи належно бренд просувається онлайн?

Підприємство на стадії малого та середнього бізнесу — мала дитина. Наївно розмірковувати про її успішність, виходячи з перших шкільних оцінок

Споживчі характеристики. Чи викликає якість продукції бажання повторно її купити та рекомендувати? Чи можна цінову політику назвати обґрунтованою? Чи є мережа реалізації продукції достатньо широкою?

Перспективи зростання та розвитку. Чи має виробництво перспективи для масштабування? Чи існують перспективи для розробки і запуску франшизи? Чи привабливий бренд для інвесторів?

Тобто, згідно із результатами експертного опитування, кожен бренд міг набрати максимум 9 балів.

Паралельно з експертним оцінюванням ми відкрили голосування щодо списку на сайті focus.ua. Користувачі могли обрати в кожній категорії бренди, які особисто вони вважають найкращими. За результатами онлайн-голосування кожен бренд міг набрати максимум 1 бал. Бали розподілялися пропорційно до кількості набраних голосів. (Наприклад, у певній категорії лідер набрав 100 голосів — він отримав 1 бал. Бренд, що набрав 33 голоси, отримав 0,33 бала. Бренд, що не набрав жодного голосу, отримав 0 балів відповідно).

Підсумувавши усереднену оцінку кожного бренда від експертів і результати онлайн-голосування (в обох випадках із точністю до двох знаків після коми), ми отримали підсумкові бали для кожного бренда. Отже, 10 брендів у кожній категорії (в категорії "Одяг" — 20 брендів), що набрали максимум балів, і склали топ-100.

Експерти рейтингу

голова правління Ощадбанку


головний редактор журналу Фокус


засновниця проекту Made In Ukraine


засновниця проекту "Всі. Свої"


засновник проекту "Вулична їжа"


засновник агентства FEDORIV


керуючий партнер UNIT.city


Натисніть для збільшення