Все статьиВсе новостиВсе мнения
Спецпроект при поддержке Киевстар
Длинный фокус
Красивая странаРейтинги фокуса

100 українських брендів, якими ми можемо пишатися

100 українських брендів, якими ми можемо пишатися

Відбір та оцінка брендів відбувалися у три етапи. На першому етапі редакція Фокуса на підставі власного маркетингового дослідження відібрала 200 найвідоміших брендів малого і середнього бізнесу (МСБ). До списку увійшли продукти 9 категорій: "Товари для дітей", "Кераміка", "Сири та м’ясні продукти", "Риба, морепродукти, молюски", "Солодощі", "Прикраси", "Домашній текстиль", "Аксесуари", "Одяг". Для категорії "Одяг", як найпоширенішої серед продукції українського МСБ, ми відібрали 40 брендів. Для решти категорій — по 20. Під час відбору номінантів враховувалися такі критерії: присутність бренда в торговельних мережах і на майданчиках, що спеціалізуються на продажах крафтової продукції, активність у соціальних мережах і згадки в медіа.

75800

На другому етапі експерти рейтингу оцінювали кожен бренд за 9 пунктами, що стосуються брендингу, споживчих характеристик продукції та перспектив зростання і розвитку бренда. Кожен пункт — це певне твердження щодо бренда та/або галузі, у якій він працює. Експерт міг погодитися із цим твердженням і присудити бренду 1 бал або не погодитися і поставити 0 балів. Експертам ставили такі запитання:

Брендинг. Чи привабливий зовнішній вигляд продукції і чи викликає він інтерес та бажання її купити? Чи добре запам’ятовуються назва і логотип бренда? Чи належно бренд просувається онлайн?

Підприємство на стадії малого та середнього бізнесу — мала дитина. Наївно розмірковувати про її успішність, виходячи з перших шкільних оцінок

Споживчі характеристики. Чи викликає якість продукції бажання повторно її купити та рекомендувати? Чи можна цінову політику назвати обґрунтованою? Чи є мережа реалізації продукції достатньо широкою?

Перспективи зростання та розвитку. Чи має виробництво перспективи для масштабування? Чи існують перспективи для розробки і запуску франшизи? Чи привабливий бренд для інвесторів?

Тобто, згідно із результатами експертного опитування, кожен бренд міг набрати максимум 9 балів.

Паралельно з експертним оцінюванням ми відкрили голосування щодо списку на сайті focus.ua. Користувачі могли обрати в кожній категорії бренди, які особисто вони вважають найкращими. За результатами онлайн-голосування кожен бренд міг набрати максимум 1 бал. Бали розподілялися пропорційно до кількості набраних голосів. (Наприклад, у певній категорії лідер набрав 100 голосів — він отримав 1 бал. Бренд, що набрав 33 голоси, отримав 0,33 бала. Бренд, що не набрав жодного голосу, отримав 0 балів відповідно).

Підсумувавши усереднену оцінку кожного бренда від експертів і результати онлайн-голосування (в обох випадках із точністю до двох знаків після коми), ми отримали підсумкові бали для кожного бренда. Отже, 10 брендів у кожній категорії (в категорії "Одяг" — 20 брендів), що набрали максимум балів, і склали топ-100.

Експерти рейтингу

Андрій Пишний

голова правління Ощадбанку

Євген Гордейчик

головний редактор журналу Фокус

Юлія Савостіна

засновниця проекту Made In Ukraine

Анна Луковкіна

засновниця проекту "Всі. Свої"

Роман Тугашев

засновник проекту "Вулична їжа"

Андрій Федорів

засновник агентства FEDORIV

Максим Бахматов

керуючий партнер UNIT.city

 


Натисніть для збільшення


 

758
Делятся
Google+

ФОКУС, 2008 – 2017.
Все права на материалы, опубликованные на данном ресурсе, принадлежат ООО "ФОКУС МЕДИА". Какое-либо использование материалов без письменного разрешения ООО "ФОКУС МЕДИА" - запрещено. При использовании материалов с данного ресурса гиперссылка www.focus.ua обязательна.

Данный ресурс — для пользователей возрастом от 18 лет и старше.

Перепечатка, копирование или воспроизведение информации, содержащей ссылку на агентство ИнА "Українські Новини", в каком-либо виде строго запрещены.

Все материалы, которые размещены на этом сайте со ссылкой на агентство "Интерфакс-Украина", не подлежат дальнейшему воспроизведению и/или распространению в любой форме, кроме как с письменного разрешения агентства.

Материалы с плашками "Р", "Новости партнеров", "Новости компаний", "Новости партий", "Инновации", "Позиция", "Спецпроект при поддержке" публикуются на коммерческой основе.