Разделы
Материалы

ГЛОБАЛЬНІ ЗСУВИ

Чому українським виробникам аксесуарів простіше змінюватися, ніж європейським

Дослідницькі агентства, що слідкують за модою, одноголосно стверджують: звички споживачів та їхні смаки невідворотно змінюються. Настає нова ера, до якої треба адаптуватися й брендам. У дослідженні "Стан моди у 2018 році" McKinsey йдеться про те, що перш за все споживачам необхідна персоналізація – оригінальні, автентичні речі, що підкреслюють індивідуальність і дарують унікальний досвід. Крім того, щоб купити щось нове, людина вже не йде до універмагу, а досліджує нові колекції у своєму смартфоні. Тому експерти McKinsey радять компаніям упроваджувати стартап-мислення, — швидко реагувати на нові тренди, бути відкритими до клієнтів і готовими до співпраці.

Найскладніше змінювати мислення та бізнес-модель старим європейським брендам, з довгою історією та традиціями. У цьому сенсі українські виробники аксесуарів підготовані до нової ери краще. Ця сфера створюється в нашій країні практично з нуля, бо радянські "дипломати" чи окуляри з пружинними дужками, що тиснуть вуха, — не ті речі, які могли б надихати сучасних дизайнерів та їхніх клієнтів. Успішні українські бренди, що працюють з аксесуарами, цілком відповідають запитам нової епохи. Вони мислять креативно, як стартапери, створюють оригінальні речі та культивують персональний підхід до споживача. Це дозволяє їм зацікавити як вітчизняного, так і закордонного покупця.

Sammy Icon. Виробництво дизайнерських шкарпеток

Sammy Icon — це бренд, який прославився не лише яскравими шкарпетками, а й цікавими маркетинговими рішеннями. Почати в Україні виробництво доволі традиційного елементу гардеробу в такому "сміливому" виконанні було відважним кроком у 2012 році. Адже мода на кольорові аксесуари прийшла значно пізніше. Тому засновникові компанії Філіпу Литвинову довелося докласти чималих зусиль, аби підготувати споживача до "нестандартних" рішень і знайти покупця.

Розпочав він з того, що вийшов зі своїм проектом на краудфандингову платформу Kickstarter, а сьогодні шкарпетки Литвинова виробляються на фабриках в Україні й Туреччині, вони продаються в 20 країнах світу. Ці вироби належно оцінили й вітчизняні поціновувачі модних трендів. Придбати шкарпетки можна через сайт і в торговельних мережах (наприклад, в Intertop). Також нещодавно в Sammy Icon з"явився невеликий шоурум. А торік бренд здивував покупців "шкарпеткоматами" — вендінговими автоматами з продажу аксесуару.

Щороку Філіп Литвинов випускає дві колекції — весна/літо та осінь/зима. Він став постійним учасником найбільших світових трейд-шоу: від NY Now у Нью-Йорку до головної європейської події у світі чоловічої моди Pitti Uomo у Флоренції. Крім шкарпеток, бренд виготовляє білизну, шапки, окуляри.

Шапельє. Капелюшна майстерня

  • Засновники Світлана Пацалюк та Наталія Коковіхіна
  • Майстерня працює в Києві
  • shapelie

Капелюшна майстерня "Шапельє" працює від 2005 року. Співзасновниця бренду Світлана Пацалюк розповідає, що коли вони з Коковіхіною навчалися у Київському національному університеті технологій та дизайну, до них звернувся знайомий з проханням знайти йому циліндр. Проте подруги не відшукали тих, хто б цим займався. Тоді товариш сказав, що готовий інвестувати в такий бізнес. Майстрині зацікавилися й написали дипломну роботу на цю тему. І хоча "інвестор" згодом зник, ідея залишилася і лягла в основу історії бренду "Шапельє". Насамперед засновниці зареєстрували власну торговельну марку. Потім почали презентувати свої вироби на виставках та ярмарках.

Спочатку Світлана та Наталія шили капелюхи вдома. Згодом через оголошення в інтернеті знайшли перших клієнтів – ними були театрали, які замовляли яскраві, незвичайні капелюхи для вистав і концертів. Пізніше засновниці "Шапельє" орендували окреме приміщення. Поступово фірма набула популярності. Від 2016 року бренд має власне виробництво, сталий асортимент і щоразу нові колекції капелюхів.

Babak. Сімейна шкіряна майстерня

У 1995 році Олександр Божик започаткував майстерню з виготовлення шкіряних аксесуарів. Маючи 20-річний досвід, родинну підтримку та команду кваліфікованих майстрів, він створив бренд шкіряних виробів ручної роботи. Старт припав на 2 лютого, що й дало поштовх назвати новий напрям Babak. Майстерня виготовляє сумки, портфелі, портмоне, гаманці, ремені та інші вироби з натуральної шкіри. Основа всіх виробів — ручна робота та сьогоденні вимоги якості, що досягаються шляхом використання сучасного устаткування. Натуральна шкіра — від українських виробників. Навіть італійський матеріал у де-чому поступається якості вітчизняних зразків. А місцезнаходження сировини безпосередньо в Україні дає змогу формувати доступну ціну на вироби.

Дизайн розробляють самотужки із врахуванням сучасних трендів. В асортименті компанії класичні вироби, молодіжні уподобання, оригінальні моделі. Особливість майстерні — різнобарвність виробів: можна скомбінувати будь-який колір шкіри на будь-якому аксесуарі. Новинки з"являються у кожному сезоні. Більшість продажів здійснюється через інтернет, водночас працює офіс-шоурум. Загалом у майстерні працюють близько 15 осіб.

Woolberry. Бренд сумок та аксесуарів із натуральної повсті

  • Засновники Катерина Сполитак і Микита Глушко
  • Майстерня працює в Києві
  • woolberrybags

Близько трьох років тому Микита Глушко приніс додому рулон повсті (нетканий текстиль, виготовлений із волокон шерсті). Тоді він працював у кав"ярні й надумав зробити повстяні капхолдери на склянки. Щоправда, затія не вдалася, бо ні Микита Глушко, ні Катерина Сполитак шити не вміли, адже за освітою він економіст, а вона — сценарист. Зате закохалися у матеріал: натуральний, теплий, живий, скульптурний і при цьому практичний. Їм захотілося навчитися власноруч створювати з нього красиві речі, тим більше, що ця ніша була в Україні вільною.

У світі існують бренди, які працюють із натуральною повстю, але їх небагато. Засновникам довелося самим конструювати моделі сумок, які згодом стали хітами. Спочатку бренд працював лише з сірим кольором, адже знайти різнобарвну натуральну повсть в Україні практично неможливо. Але вже кілька років бренд співпрацює із фабрикою в Німеччині, звідки постачається якісний матеріал, що не деформується, зносостійкий, оброблений захисним просоченням від води, з широкою палітрою кольорів — понад 25 відтінків. Наразі Woolberry має свою майстерню, шоурум, налагоджену систему продажів через соцмережі та кілька магазинів-партнерів в Україні, а також в інших країнах світу. А нещодавно підприємці запустили новий бренд DAKH, що спеціалізується на повстяних чохлах для гаджетів.

ReMade. Нове життя старої шкіри

  • Засновники Олег Звонарьов та Анна Сігорська
  • Майстерня працює в Києві
  • remade.com.ua

Під брендом ReMade створюються дизайнерські сумки з натуральної вінтажної шкіри. Це одна з небагатьох в Україні компаній, в основі роботи якої лежить метод ресайклінгу. Для пошиття використовують старі куртки, плащі та інші шкіряні речі, що втратили актуальність. А ось створити з такої дрібниці новенький рюкзак чи ошатну сумочку — чудова ідея!

Головним принципом марки ReMade є турбота про природу та захист тварин, знищення яких не потребує виробництво. До речі, логотип бренда — знак безкінечності.

Матеріали для майбутніх сумок зазвичай купують за кордоном. Або ж різні цікаві екземпляри приносять до майстерні друзі та знайомі, а іноді й самі клієнти. Спочатку матеріал ретельно чистять, обробляють спеціальними засобами, усувають вади і лише тоді беруться до виготовлення сумок. Цей процес — копітка праця, що забирає чимало часу і сил.

Капелюх. Майстерня, що виробляє головні убори

  • Засновниця Олена П"ятих
  • Майстерня працює в Києві
  • kapelyuh, kapeluh_ua

Олена П"ятих почала створювати головні убори ще наприкінці 90-х, а 2003 року зареєструвала компанію. Спочатку майстриня з колегами займалися дизайном і пошиттям сценічних костюмів. Згодом вони зрозуміли, що є попит на повсякденні та практичні капелюхи, тож майстерня остаточно визначилася з напрямом. Тоді ця ніша була не заповненою.

Майстриня вивчала тренди, опановувала технології створення головних уборів. Було безліч проб, помилок і досягнень. Відтак Олена П"ятих здобула довіру покупців, розширилася та відкрила власний магазин.

"Капелюх" намагається надихати клієнтів на створення нових образів, дає забутим головним уборам нове життя. Нині бренд співпрацює зі стилістами і телевізійними проектами, бере участь у ярмарках і фестивалях в Києві та інших містах, а також представляє вироби в магазині "Всі. Свої".

Blackwood. Аксесуари з дерева та шкіри

  • Засновники Андрій Бойко та Яна Кірова
  • Виробництво працює в Одесі
  • blackwood.net.ua, blackwood_ua

Бренд засновано 2016 року. Усе почалося з того, що Андрій Бойко, принциповий противник пластику, забажав мати окуляри з дерев"яною оправою. У майстерні довго шукали варіанти і таки виконали замовлення. Тоді Андрій подумав, що виготовлення аксесуарів з дерева може стати цікавою і прибутковою справою. Врешті-решт існує кілька світових брендів окулярів, які теж працюють із деревом.

У процесі підготовки довелося чимало натерпітися. Шукали майстрів, експериментували з різними породами деревини і формами, підбирали якісні лінзи. В асортименті є чоловічі, жіночі та окуляри унісекс. Оправу виготовляють із ебенового дерева, клена, багатошарового зебрового дерева, американського горіха. Усе – ручної роботи.

Ще один напрям діяльності бренда – шкіряні сумки з дерев"яними фрагментами.

Keep. Пошиття рюкзаків і сумок

  • Засновник Микола Серезитинов
  • Компанія працює в Києві
  • keeppacks

Попит народжує пропозицію — це точно не про український бренд рюкзаків і сумок Keep. Засновник компанії Микола Серезитинов розповідає, що в його випадку спочатку з"явився продукт, який і викликав масовий попит.

Історія бренда почалася 2012 року, проте першими товарами були не рюкзаки, а шкіряні аксесуари, адже тоді в тренді був брутальний образ. За спеціальністю Микола дизайнер одягу — кравець-закрійник, тож, натхненний своєю ідеєю, почав майструвати перші колекції. Далі було створення сторінок у соціальних мережах. Поступово до асортименту додалися різноманітні рюкзаки та сумки.

З 2014 року компанія працює у Києві. Окрім приватних майстрів, Keep залучив до виробництва рюкзаків за власним дизайном ексклюзивного підрядника в Чернігові. Наразі в арсеналі бренд має кілька успішних колаборацій з відомими дизайнерами та музикантами. Невдовзі, наприклад, можна буде побачити спільну колекцію взуття з українською маркою "Циркуль". У планах — не зупинятися на досягнутому і продовжувати співпрацю з вітчизняними та міжнародними компаніями.

Galtree. Прикраси з найміцнішого дерева

  • Придбати аксесуари можна у Дніпрі, Львові та Харкові
  • galtree.watches, galtree

Бренд Galtree виготовляє годинники й аксесуари з дерева. Компанія використовує італійську технологію патинування матеріалу і його захисту від вологи. Завдяки особливому методу обробки деревини вироби Galtree стійкі до стирання і короткочасних намокань, таких як дощ, бризки або підвищена вологість. Проте купатися у басейні або паритися у бані в годиннику не варто. У годинниках Galtree встановлено механізми марки Miyota. Вони виробляються в Японії та конкурують із швейцарськими аналогами за точністю та надійністю. Регульовані ремінці виготовляються з натуральної шкіри, обробленої матовим лаком. Це подовжує зносостійкість ремінця і захищає його від незначних забруднень.

Harvest. Лише якісні та функціональні речі

  • Виробництво розташоване у Рівному
  • hrvstua

ТМ Harvest заснували 2015 року в Рівному. Це український бренд молодіжного одягу й аксесуарів, для якого головним є дизайн, виправданий функціональністю. Особливу увагу бренд приділяє практичності своїх моделей: вони мусять тішити покупців не лише зовнішнім виглядом, а й зручністю у використанні. Окрім цього, першу роль у створенні рюкзаків відіграє якість швів, матеріалів і фурнітури. Тож на всіх наплічниках Harvest, незалежно від ціни, встановлено пластикові рамки відомого виробника YKK, анатомічні вентиляційні спинки. Використовуються матеріали з високим класом зносо- і водостійкості, наприклад, американська військова тканина CORDURA. Виробництво одягу і рюкзаків повністю українське. В асортименті бренда рюкзаки, чоловічий і жіночий одяг, сумки та портмоне. ТМ Harvest має амбітну ціль — потрапити в рейтинги кращих виробників міських рюкзаків світу.