Разделы
Материалы

ЗАПОВНИТИ НІШУ

Вітчизняні виробники одягу роблять українську моду повноцінною

Довгий час українська мода існувала лише у одному вимірі, достатньо недружньому до споживача. Дизайнери, що проектували одяг, орієнтувалися на високу моду — брали участь у тижнях моди, створювали подіумні колекції, за обсягом і вартістю недосяжні для широкої аудиторії. І у людини, якій потрібне, наприклад, плаття на кожен день, не було іншого шляху, як звертатися до закордонного мас-маркету.

Проте за останні п"ять років ситуація змінилася. Ми, як і раніше, маємо високу моду, що виконує функцію формування трендів та смаку. Проте з"явилося багато брендів, які працюють у нішах щоденної моди чи фокусуються на певних стилях або предметах одягу, що не знайдеш на показах моди. Жанрове розширення української моди долучає її до глобального розвитку індустрії.

Успіх нішевих і демократичних брендів зумовлений тим, що мислення та звички українців у відношенні до одягу змінилися. Старе гасло "Купуймо українське!" перестало бути іронічним, особливо після подій Євромайдану, а стереотип про те, що закордонні бренди завжди кращі, зламано. Виробники одягу, своєю чергою, відповідають на суспільний запит і доводять, що спроможні створити оригінальний продукт і якісно його відшити.

Benya&Zubrik. Футболки та світшоти з кумедними принтами

  • Засновники Олексій Бенціановський та Станіслав Зубрицький
  • Майстерня працює в Одесі
  • benyazubrik

Засновники бренда Benya&Zubrik Олексій Бенціановський та Станіслав Зубрицький завжди були фанатами оригінальних футболок з кумедними принтами. Тож якось вони вирішили створити щось своє, буквально за 10 хвилин придумавши ідею нового бренда — написи-каламбури, пародії на логотипи відомих марок.

Друзі одразу списалися зі знайомою, яка шиє одяг, і замовили в неї партію виробів. Перша колекція, створена й анонсована в соціальній мережі протягом місяця, мала шалений успіх. Спочатку офіс та склад розміщувалися у квартирі Бенціановського, потім — переїхали на дачу Зубрицького, і лише згодом засновники змогли орендувати окреме приміщення. Бренд став упізнаваним, про нього почали говорити. Пізніше Benya&Zubrik відкрили власний бутик в Одесі та корнер у київському ЦУМі. Компанія виготовляє жіночі, чоловічі та дитячі речі, а також шапки та чохли на телефони.

Dasti. Одяг у стилі Family look

  • Засновниця Ксенія Атанова
  • Виробництво працює в Києві
  • Dasti.me

Днем народження бренду його засновниця вважає 30 січня 2015 року, коли відкрили шоурум Dasti. У ньому представлені колекції одягу в стилі Family look — для мами, тата і дитини. Однаковий стиль одягу завжди впадає у вічі перехожим, тож метою було виокремити з натовпу сімейну пару в чудовий період їхнього життя — батьківства.

Компанія отримує багато замовлень на індивідуальне пошиття, експериментує з різними видами тканин і моделями. Весь процес виробництва відбувається в Україні. У пошитті часто використовуються фірмові принти бренда. У 2017 році Dasti запустила продаж виробів на Amazon, а також збільшила кількість онлайн-покупців у Європі. Особливою гордістю бренд вважає свою парку: щоб отримати якісну вовняну підкладку для неї, знадобилося чотири місяці експериментів.

CTRL WEAR. Український Nike

  • Засновники Роман Дьяченко та Яна Федорець
  • Виробництво працює в Києві
  • ctrlwear

Спочатку засновники CTRL WEAR Роман Дьяченко та Яна Федорець розробляли для себе та друзів гірськолижні худі та бафи. Однак це вбрання сезонне, тож згодом засновники вирішили створити власну марку не лише спортивного, а й повсякденного одягу для чоловіків і жінок. Почали зі спортивних костюмів і трикотажних суконь.

Початкова назва бренда була невипадковою — "Контроль", адже це слово цілком відображає кредо власників: усе, до найменших дрібниць, має бути завжди під контро­лем. Пізніше назву модернізували, і тепер вона проста й лаконічна та асоціюється із кнопкою ctrl на клавіатурі.

У майбутньому CTRL WEAR планує відкрити власні магазини в торговельних центрах Києва та інших великих міст України. Підприємці налаштовані стати українським Nike — брендом, який би всім був до вподоби.

Duck Side. Молодіжний одяг із підтекстом

  • Засновник Антон Долинський
  • Майстерня працює в Києві
  • duckside.me

За той час, поки Антон Долинський працював у легкій промисловості, у нього народилася велика кількість ідей, які хотілося втілити в життя. Так у 2014 році з"явився маленький, але амбітний проект Duck Side.

Усе почалося з назви. Що може бути спільного між скейтбордингом, "Зоряними війнами" і футболкою? Звичайно ж, Duck Side. Як стверждує Долинський, усе, що можна побачити в Duck Side, переплетене між собою, наповнене локальним гумором і завжди має підтекст. Головною продукцією підприємця є скейтерські футболки з дотепними написами. А нещодавно асортимент поповнився лінійкою жіночого одягу та спільними проектами з такими брендами, як Pavlo Zibrov, Фонд Братів Кличків і тату-студія Tatto Planet.

Сьогодні Duck Side має власний магазин поблизу Золотих Воріт, великий корнер у магазині "Всі. Свої", брендований фургон із написом "Доставка темної сили" і власний серіал.

MR520. Чоловічий та жіночий одяг європейського стилю

  • Співзасновник Євгеній Борисенко
  • Виробництво засновано у Харкові
  • mr520official

Бренд створили у 2013 році кілька харків"ян. Назва MR520 має символічне значення — засновники бренда зростали у 520-му мікрорайоні Харкова.

До цього підприємці вже мали 15-річний досвід розвитку європейських брендів в Україні. Відтак вони загорілися бажанням не просто просувати чуже, а зробити власний продукт високої якості та продавати його за кордон.

Особливістю бренда є те, що кожна колекція випускається "капсульно", щоб покупець міг придбати речі для повністю завершеного образу. Команда дизайнерів і конструкторів локально виробляє продукт із тканин і матеріалів, які шукають у всіх куточках планети, власноруч виготовляє моделі та лекала. Наразі бренд створює 8-12 колекцій на рік.

MR520 має власні магазини і 90 точок продажів для B2B клієнтів. У планах — розпочати продаж франшизи на монобренд Store MR520, а також запустити нову e-commerce платформу з можливістю продажу продуктів у різних країнах.

Оксана Бачинська Exclusive. Від мрії до ексклюзивного одягу

  • Засновниця Оксана Бачинська
  • Виробництво працює в Тернополі
  • Oksana-Bachynska-exclusive

У сьомому класі Оксана Бачинська вирішила, що її покликання — це створення гарного вбрання. Спочатку вступила до політехнічного інституту, але через місяць залишила і пішла до училища, щоб професійно опанувати майстерність пошиття одягу. А вже згодом вступила до Львівського інституту легкої промисловості. Вдома одну з кімнат переобладнала на майстерню. Працювала по 20 годин на добу, відкладала гроші. І вже у 2000 році їй вдалося відкрити невелике ательє. Спершу допомагала одна кравчиня. А через рік в Бачинської було десятеро помічників. Сьогодні у неї просторий цех, високоякісне японське обладнання, фірмові магазини.

Нові ексклюзивні моделі з"являються ледь не щодня, проте їх шиють невеликими партіями. Родзинкою ТМ "Оксана Бачинська Exclusive" є взуття із якісною машинною вишивкою, на підборах і на низькій платформі. Кілька років тому Оксану Бачинську запрошувала до себе на роботу американська компанія з виробництва одягу. Утім, майстриня обмежилася стажуванням за кордоном і з новим досвідом і знаннями взялася далі розвивати власний бізнес в Україні.

KRISSTEL. Одяг, що створює образ

  • Засновниця Світлана Шелефост
  • Виробництво працює в Києві
  • krisstel.ua, krisstel_ua

Історія бренду почалася 2007 року. Дизайнер Світлана Шелефост вирішила заснувати український бренд, що спеціалізуватиметься на якісному жіночому одязі. Тоді ринок України був заповнений європейськими марками, тож бажання створити одяг Made in Ukraine було цілком обґрунтованим. Своїм головним завданням засновниця бренду вважає можливість виготовляти такий одяг, який би пасував жінкам із різними типами фігури, вміло підібрати клієнткам образ, який дозволить їм визначити індивідуальний стиль як у діловому, так і в повсякденному житті.

Популярності компанія набула завдяки колекціям жіночих блуз, але з часом бренд розширив асортимент продукції, вмістивши весь спектр жіночого одягу, включно з трикотажними сезонними виробами. Восени 2014 року KRISSTEL випустив капсульну колекцію, створену спільно з відомим стилістом Ольгою Слонь. KRISSTEL використовує виключно італійські матеріали, тому вироби не поступаються за якістю європейському одягу.

Cape. Перший український кейп

  • Засновниця Олена Мадера
  • Виробництво працює в Києві
  • cape.ua

Торговельна марка Cape заснована в Києві 2014 року. Назва бренду походить від англійського cape — накидка вільного крою без рукавів. Це перший в Україні виробник, який сконцентрував особливу увагу на кейпах, що представлені в широкому асортименті, у багатій гамі кольорів та різних варіаціях довжини. Усе почалося з особистої любові засновниці до такого верхнього одягу. Тому перший кейп вона створила для власного гардероба. Знайомим Олени Мадери так сподобався виріб, що до неї почали звертатися із замовленнями. На основі першої викрійки компанія розробила кілька моделей кейпів і презентувала бренд на маркеті "Всі. Свої".

Згодом майстриня відкрила власне виробництво одягу. Нині модельний ряд представлений як урбаністичними, романтичними, так і повсякденними речами. Завдяки багатству фасонів цей одяг доповнить будь-який стиль: класичний, спортивний, діловий, ретро, casual. Окрім кейпів, бренд випускає пальта, пуховики, костюми, жилети, сукні та блузи.

Voronin. Від парусних вітрил до чоловічого костюма

  • Засновник Михайло Воронін
  • Фабрика працює в Києві
  • Voronin, voronin_official

Михайло Воронін — найвідоміший український дизайнер, його ім"я увійшло до Сотні знаменитостей світу моди. Ще з дитинства він хотів створювати одяг. Невдовзі став модним майстром — шив швидко, якісно, ввічливо обходився із замовниками. Черги до нього були довжелезними. Але справжній успіх йому приніс власний винахід — жилетно-макетний метод пошиття костюма. Цю технологію нині вивчають і впроваджують у всьому світі. Адже вона дозволяє шити точно по фігурі навіть без примірки.

Ідея такого методу народилася у Михайла Вороніна, коли він допомагав своєму другові, яхтсмену, підготуватися до Олімпіади 1968 року. Тоді й дізнався секрет крою парусних вітрил: використання "реп"яха" (липкої стрічки). Дизайнер вирішив застосувати цей метод у своїй роботі. Його швейна бригада почала шити в півтора рази швидше, ніж інші.

У 1989 році Михайло Воронін представив свою колекцію у Голлівуді. В 1993 році дизайнер отримав у Парижі нагороду "Золотий наперсток". Пізніше він створив фабрику та мережу фірмових магазинів. Костюми Voronin продаються у 16 країнах світу. Від 2012 року справу продовжує дочка метра Лариса Вороніна.

Vovk. Пошиття авторського одягу для жінок

  • Засновники Віталій і Тетяна Семенченки
  • Головний офіс у Києві
  • tmvovk, vovk.ua

Vovk — це український бренд авторського одягу, створений родиною Тетяни та Віталія Семенченків. Бізнес почався 2012 року з організації невеликої студії у Вишгороді. Спочатку Vovk співпрацював із приватними швачками. Коли обсяги зросли, підприємці налагодили співпрацю з виробничим цехом, але і його потужностей стало замало. Нині бренд має власне виробництво і 28 студій одягу в 15 містах. Загалом задіяно близько 400 працівників. Речі виготовляються невеликими партіями.

Бренд намагається охопити якомога ширше коло споживачів. Наприклад, Vovk створив колекцію одягу для мам та донечок Familylook. Також багато моделей розраховано на розмір "сайз плюс". Цього року подружжя випустило колекцію брендового взуття Vovk.

Syndicate Original. Марка, визнана в усьому світі

Бренд створений 2010 року. Тоді ніша українського streetwear була вільною, вуличний стиль формувався з мас-маркету і секонд-хенду.

Syndicatе Original експерементує з матеріалами і технологіями, яких в Україні або ще нема, або вони давно забуті. Щодо дизайну, то бренд шанує лаконічний і функціональний стиль, доречний у будь-якій ситуації і в будь-якому куточку світу. Нині це єдина українська марка streetwear, що має замовлення з інших країн. В асортименті компанії футболки, сорочки, куртки, світшоти, штани, а також шапки та кепки.

Бренд неодноразово співпрацював з українськими та іноземними художниками й дизайнерами. Також компанія має власний концептуальний магазин, дизайн якого розробляв архітектор Слава Балбек та команда бюро 2B Group. "Відчути придумане і створене в Україні для всього світу" — такий слоган бренда.

Seven Mountains. Без зайвих деталей

  • Засновник Сергій Сівецький
  • Майстерня працює в Києві
  • 7mntns

Бренд Seven Mountains Сергій Сівецький заснував 2014 року. Ця назва має символічне значення: одяг створюється в Києві, а місто, як відомо, стоїть на сімох пагорбах.

Компанія почала з виготовлення чоловічого верхнього одягу, адже український ринок був переповнений однотипними регланами та футболками, але при цьому катастрофічно бракувало якісних курток американського і європейського зразка.

За словами Сівецького, вироби від Seven Mountains мають бути комфортними та доступними для кожного. Відсутність зайвих деталей, базові кольори та простий крій роблять цей одяг надзвичайно привабливим. Матеріали закуповують у Китаї, Туреччині, Нідерландах, Польщі.

Нині в асортименті бренда футболки, поло, худі, куртки, штани для чоловіків і куртки для жінок. Слоган бренда — "Простий одяг з непростою метою: зробити ваше життя кращим".

Smart Attire. Українські сорочки на європейський лад

  • Засновники Марина Гелієва та Сергій Усиченко
  • Ательє працює в Києві
  • smartattireukraine, smart_attire

Марина Гелієва та Сергій Усиченко до заснування власної справи працювали у великій компанії, де існував дрес-код. Тож сорочки були невід"ємною частиною їхнього гардеробу. До 2014 року вони часто їздили у відрядження до Європи, де переважно й купували одяг. Коли такої можливості не стало, потреба в стильних сорочках постала доволі гостро, тому підприємці вирішили пошити їх самі.

Від моменту появи ідеї до її реалізації минуло півтора роки. За цей час засновники бренду Smart Attire збирали потрібну інформацію: де купувати якісну тканину, з якою розмірною сіткою працювати, як знайти хорошого підрядника з пошиття. Процес виявився доволі складним, і без помилок та промахів не обійшлося. Вперше бренд представив свої вироби на майданчику "Всі. Свої". Після виставки багато хто цікавився, де можна придбати сорочки. Заохочені інтересом з боку покупців, Гелієва та Усиченко у вересні 2016 року відкрили свій шоурум, а через місяць створили сайт. Наразі Smart Attire працює і як магазин, і як ательє, а каталог тканин для індивідуального пошиття налічує близько 300 кольорів і фактур.

Фолк Мода. Патріотичне вбрання на свята та щодень

  • Засновники Петро Скірчук та Максим Туганов
  • Виробництво працює у Львові
  • folkmoda

Бренд одним із перших поєднав традиційні українські мотиви та світові модні тенденції. Створили його двоє одногрупників, які самі дуже люблять вишиванки. У 2012 році вони придбали мінімальний набір швейної техніки, вишивальну машину і почали працювати. Коли після Революції гідності Україну охопила патріотична мода на національне вбрання, компанія уже міцно стояла на ногах і була готова задовольнити попит на якісний етнічний одяг. Серед її прихильників з"явилося чимало знаменитостей: Олександр Усик, Василь Вірастюк, Dzidzio, співаки з гуртів "Піккардійська Терція", Mad Heads, Євген Кошовий, Роман Вінтонів та багато інших.

"Фолк Мода" пропонує як повсякденне, так і урочисте вбрання. В асортименті чоловічі, жіночі та дитячі вишиті сорочки, футболки, світшоти, худі з українською символікою та сукні з вишивкою. Тканина практично вся натуральна, переважно українська. Виробництво повністю своє — від розробки моделі до пакування. Компанія має швейний, закрійний, в"язальний та вишивальний цехи. Продукцію можна придбати онлайн, а також у фірмових офіційних магазинах у Львові та Одесі.

7arrows. Одяг, що трансформується

  • Засновниці Оксана Назаренко та Ольга Безгинова
  • Виробництво розташоване у Дніпрі
  • 7arrowswear, 7arrows_wear

Бренд 7arrows створено три роки тому. Його засновниці Оксана Назаренко та Ольга Безгинова прагнули виготовляти зручний і доступний жіночий одяг у мінімалістичному стилі, використовуючи при цьому лише натуральні та якісні тканини. Назва бренда невипадкова: цифру сім Назаренко асоціює з цілеспрямованістю, а arrows (від англ. — стріла) символізує влучення у ціль.

Концепція бренда — легка трансформація. Удень, коли потрібно встигнути зробити багато справ, можна побігати в кедах, а ввечері перевзутися у туфлі на підборах — і одяг від 7arrows заграє новими барвами.

Одна з особливостей бренда — кишені. Ними, на прохання клієнтів, майстрині доповнюють навіть вечірні сукні. Перевага надається змішаним тканинам. Дизайнерки домагаються, аби весь одяг був максимально комфортний, зручний і практичний. Для цього компанія неухильно підтримує зворотній зв"язок зі своїми покупцями. Надалі 7arrows, що має уже власне виробництво, планує розширювати мережу своїх магазинів по Україні та готується до виходу на міжнародний ринок.

Зерно. Етнічний одяг на довге життя

  • Засновниця Христина Патик
  • Виробництво працює в Києві
  • zernoua, zerno_fashion

"Живий одяг" — саме так коротко описує свої вироби засновниця етнобренду "Зерно". Христина Патик в індустрії одягу працює від 1998 року. Але то був мас-маркет, а вона завжди любила автентичне вбрання, часто їздила в експедиції, зібрала колекцію старовинного одягу. І коли проект мас-маркету, де працювала Патик, закрився і водночас пішла хвиля національного піднесення, — усе підказувало, що настав час для її власної справи. Тож майстриня повитягала свої раритетні сорочки — для натхнення — і почала створювати власні колекції. Дизайнер не копіює народне вбрання, а намагається стилізувати його, використати чи то крій, чи оздоблення.

Образи від "Зерна" елегантні — вільні фасони, природна кольористика. Такий одяг можна вдало доповнити етноаксесуаром. Він поза часом. На противагу фаст-фешн, ці речі створюються на довге життя, мають велику кількість елементів ручної роботи. Водночас цінова політика бренду є доволі гнучкою. Звісно, витвори, у які вкладено багато часу й зусиль, і коштують відповідно. Але є, наприклад, речі, прикрашені вибійкою (це давня українська техніка), вони оригінальні, теж робляться вручну, але значно швидше, ніж вишивка, тому й дешевші.

"Зерно" також пропонує індивідуальний пошив одягу — можна разом із дизайнером і майстрами створити "свою" річ. До речі, тут розуміються на народній символіці (візерунки-обереги, побажання тощо). "Зерно" — це ще й просвітницька платформа, тут часто проводять майстер-класи, лекції за участі науковців.

Arber. Усе необхідне для вишуканого чоловічого гардероба

  • Засновник Григорій Арбер
  • Власник Юрій Шпирт
  • Виробництво розташоване в Одесі
  • ArberStores

Історія бренда почалася в Одесі 27 років тому, коли його ідеолог, Григорій Арбер, вперше пошив собі брючну пару для випускного вечора. Ставши відомим кравцем, він не планував створювати виробництво. Любив свою справу понад усе та роками доводив посадку костюма до ідеалу. Масштабів національного виробника та масового бренда чоловічого одягу компанія досягла завдяки президенту компанії, Юрію Шпирту.

Саме він створив перші виробничі потужності й торгову марку Gregory Arber. У 1997 році компанія відкрила фабрику в Одесі, магазини в Одесі, Дніпрі та Харкові. Сьогодні Arber Fashion Group налічує 4 фабрики та 145 магазинів по всій Україні та щороку виготовляє понад 1,5 млн одиниць продукції, серед яких 87 тис. становлять чоловічі костюми. Але Arber вже давно вийшов за рамки традиційного асортименту, відкривши власну джинсову фабрику, фабрику трикотажу, та освоїв виробництво жіночого одягу.

MustНave. Перший український мас-маркет жіночого одягу

  • Виробництво працює в Києві
  • Засновниці Анна Коваленко та Анастасія Дзюба
  • musthaveua, MustHave.ua

Засновниці бренда MustНave завжди хотіли мати власний бізнес. Серед варіантів були продаж кави або чаю, відкриття манікюрного салону, реалізація одягу. На останньому й зупинилися.

Ідея нового бренда полягала в тому, щоб усі жінки, незалежно від типу фігури, смаку й потреби, могли прийти в один магазин і вибрати гарне вбрання. І головне — щоб усе було українського виробництва.

Перша колекція складалася всього з п"яти моделей суконь, кількох фасонів сорочок і двох варіантів спідниць. Спочатку кожна модель виготовлялася в єдиному екземплярі, на місяць виходило 300 виробів. Зараз — понад 300 одиниць на день.

Перший магазин MustНave відкрився в Бердичеві, в 2012 року з"явився шоурум у Києві, де продавцем-консультантом працювала сама Анна Коваленко.

У 2014-му сукні бренда одягли перша леді країни та дві її доньки. Тоді про це написали всі провідні видання України. Сьогодні MustHave — це власне виробництво площею 1000 кв. м, 9 магазинів в Україні, 250 співробітників, інтернет-магазин та представництва у 10 країнах світу.

By Elena Pigul. By Elena Pigul

  • Засновниця Олена Пігул
  • Виробнитво працює в Києві
  • byELENAPIGUL, elena_pigul

Створення оригінального одягу ще з юності було хобі Олени Пігул. Але професійно фешен-бізнесом вона почала займатися не одразу. Майбутня засновниця бренду спочатку працювала у сфері IT, однак відчувала, що це — не її. Тоді Пігул вирішила повернутися до розробки фасонів одягу: якщо раніше їй це добре вдавалося, то чому не спробувати зараз?

Дизайнерка надумала заснувати компанію під власним ім"ям, адже тоді відчувається більша відповідальність перед клієнтами. Вона намалювала першу літню колекцію і взялася шукати швачок, закрійників, підрядників, які б розуміли її з півслова. Тоді бренд ще не мав власного сайту, і невелику початкову колекцію анонсували в соціальних мережах. Усі 10 одиниць було успішно розпродано. За місяць створили нову колекцію, яка теж була вдалою.

Наразі бренд має покупців у Європі, США, Південній Америці та власне виробництво.

Garrt. Бренд одягу від маркетолога, інженера та айтішника

  • Засновники Максим Краковський, Катерина та Володимир Митрофанови
  • Виробництво працює в Києві
  • garrtbrand

Garrt починав свою діяльність як виробник чоловічих картатих сорочок. Ця ідея об"єднала команду з трьох людей: маркетолога, інженера та айтішника, які доти ніколи не працювали в індустрії моди.

Поштовхом до бізнесу послужили обговорення особистих переваг, розуміння культури casual-сорочок і наявних пропозицій ринку. Тоді й виникла ідея — зробити відповідний одяг якісним і доступним для українського споживача. І засновники почали здобувати нові знання: хтось зайнявся технічними питаннями, хтось налагоджував зв"язки з виробниками тканин і фурнітури в Європі та Азії. У грудні 2015 року бренд представив на виставці в Києві готовий продукт, хоча перша партія налічувала лише п"ять сорочок!

Згодом Garrt розширив асортимент чоловічого одягу — від базових футболок до верхнього вбрання. А потім завдяки співпраці з Іриною Лузіною під гаслом "Лише простота, лише свобода" з"явилася жіноча лінія, що містить сорочки і сорочки-сукні.