Трохи більше, ніж треба

Роман Тугашев, засновник фестивалю UlichnayaEda, про те, як не загубитися в інформаційному галасі

Щоб стати крутим виробником в Україні, потрібно зрозуміти, яка ваша цільова аудиторія. Після цього слід усвідомити, який "біль" покупця ви гамуєте або ж які емоції ви йому даруєте. Також варто чітко визначити стратегічну мету: ви хочете заробляти гроші, стати виробником №1 чи змінювати суспільство? Немає значення, який варіант ви оберете, важливо діяти відповідно до поставленого завдання.

Сучасний споживач, який може не відрізняти суттєво продукт за зовнішніми параметрами, орієнтується на добру славу виробника. Тому репутація є значущою складовою товару, яку можна побачити та почути. Навіть якщо сам продукт відмінний, але репутація кульгає — рано чи пізно це зіграє не на вашу користь. Варто уникати ситуацій, які могли б завдати шкоди репутації. Звісно, інколи складаються негативні обставини, яких не оминути, особливо це часто трапляється з новачками. Але в такому випадку потрібно об"єктивно їх оцінити та виконати роботу над помилками.

"Навіть якщо сам продукт відмінний, але репутація кульгає — рано чи пізно це зіграє не на вашу користь"

Вам також необхідно підтримувати зворотний зв"язок із клієнтами та партнерами. Навіть якщо ви в чомусь "зрізалися" — це ще не провал: ситуацію можна обернути собі на користь. Приміром, запевнити, що ви змінили продукт чи організацію так, аби подібне ніколи не повторилося. Такі дії сприйматимуться позитивно, оскільки ви продемонструєте, що вболіваєте за справу.

Потрібно бути готовим до того, що спочатку багато хто відраджуватиме вас від задуманого. На цьому етапі варто оточувати себе людьми, які поділяють ваші цінності та бачення. Ще вам потрібна команда — ваш найцінніший бізнес-актив.

І, звісно, ви як керівник маєте викладатися на всі сто, бо інакше й результат буде посередній. Не обов"язково працювати 24 години на добу, але потрібно постійно бути в русі, на хвилі.

Тисячі брендів створюють суцільний інформаційний галас. Здається, що чимось вирізнитися уже неможливо. Хоча насправді новому бренду для залучення лояльних клієнтів потрібно зовсім небагато. Достатньо робити трохи більше, ніж від нього очікують.

Припустімо, у вас є зрозумілий та потрібний для цільової аудиторії продукт. Якщо ви робите більше, ніж від вас очікують, — вас помічають навіть у конкурентному середовищі. Вашу продукцію починають радити. Репутація набувається без додаткових зусиль. Такий підхід вирішує одразу кілька завдань: компанія вигідно вирізняється з-поміж інших, а клієнт перетворюється на лояльного гостя та адвоката бренда.