Фокстрот: За кожним пройденим випробуванням завжди стоять люди
Оксана Парубець, начальник управління по роботі з персоналом компанії Фокстрот розповіла про те, як умови коронакризи вплинули на HR-політику і в чому полягає формула успіху команди однієї з найбільших мереж електроніки
Про період суворого карантину
У фокусі нашої уваги було максимальне збереження ресурсів. На цей час працівники фронт-офісу та тих управлінь, чия посада передбачає таку можливість, перейшли на дистанційний формат роботи, 20 % працівників мали змогу скористатися календарною відпусткою.
Дуже важлива була в той час емоціональна підтримка кожного співробітника, оскільки при віддаленій роботі не було можливості спілкуватися з колегами у неформальних умовах. Однак, попри це, ми стали більш згуртованими і мобільними, стали оперативніше підлаштовуватися під зовнішні і внутрішні чинники, шукати нові підходи й ефективно застосовувати нові ідеї. Героїчно вистояв персонал магазинів, що відповідно до постанови Уряду працювали як точки продажу засобів зв"язку та видачі інтернет-замовлень, call-центру, сервісу, служб складської логістики і доставки. Підтвердженням цього стали гідні результати, з якими компанія вийшла з локдауну.
З нормалізацією ситуації у травні-червні весь персонал компанії повернувся до звичного режиму роботи, ми відновили активний процес рекрутингу.
Про навчання та розвиток
З метою вдосконалення робочих процесів у Фокстрот та покращення клієнтського сервісу ми постійно працюємо над розробкою цікавих навчальних програм, тренінгів, різноманітних тестів для розвитку персоналу, з коригуванням на умови, які задає карантин у нинішньому його вигляді.
На початку року реалізована можливість проводити щоденний бліц-тест для торгового персоналу в месенджері (Telegram або Viber). Таке рішення дозволило продавцям проходити тестування в зручному інтерфейсі і відкривати зміну до прибуття в магазин.
Дещо змістивши терміни (знову таки – через карантинні обмеження навесні) ми запустили оновлені стандарти обслуговування, підготували цільову програму на "високий сезон" продажів та реалізували низку інших важливих заходів. Лише за період серпень-листопад проведено:
· річну оцінку адміністрації магазинів, завдяки чому визначили зони для росту, виділили кадровий резерв, найбільш успішних керівників призначили на позиції у флагманських магазинах;
· онлайн школу керівників Improve: 37 учасників, 7 тижнів, 14 вебінарів, 7 дистанційних курсів, 7 практичних кейсових домашніх завдань. Усе – для "прокачки" Hard і Soft-скілс у молодих управлінців роздробу перед сезоном;
· 12 тижнів змагань "Квіз": навчання в ігровій формі для підвищення експертності продавців-консультантів;
· конкурс відеооглядів серед торгового персоналу задля підвищення знань про товар тощо.
У напрямку рекрутингу у Telegram і Viber розроблено чат-бот для пошуку працівників на відкриті вакансії у роздрібній мережі. Завдяки декільком клікам і відповівши на запитання в режимі реального часу кандидат може визначити для себе найближчі магазини, де відкрита вакансія, і записатися на співбесіду в зручний для нього час. Це дозволяє сконцентрувати HR-ресурси на поліпшення інших завдань і підвищити загальну ефективність роботи.
А ще, щоб показати, наскільки у сучасному світі важлива професія продавця і всіх фахівців, причетних до продажів, до Дня торгівлі ми підготували корпоративний ролик. Проект особливий тим, що до участі в ньому залучено дітей реальних продавців-консультантів нашої мережі.
Про команду та формулу успіху
Нам вдалося зберегти сильну, амбітну, висококласну команду фахівців Фокстрот, чисельність яких наразі становить близько 4500 осіб. Це працівники роздрібної мережі, управлінь фронт-офісу, інтернет-магазину foxtrot.ua, call-центру, служб складської логістики, доставки та сервісного обслуговування.
Ми переконані, що будь-яка криза – це нові можливості для розвитку: як особистісного, так і в цілому компанії. Важливо, з ким долати ці кризи, тому що за кожним пройденим випробуванням завжди стоять люди.
Саме тому формула успіху Фокстрот є стабільною: не боятися змін, вміти швидко адаптуватися під нові обставини та бути орієнтованим на спільний результат.