Разделы
Материалы

Телеком онлайн

Роль телеком компаній в період карантину стала особливо помітною. Під час самоізоляції зросла кількість дзвінків, відмічається значний ріст споживання інтернет-трафіку. Послуги та продукти телекому стали більш затребувані. Про те, як вдалося забезпечити ефективну командну роботу в умовах кризи та дистанційної роботи, та навіть як набирати онлайн нових співробітників, розповідає Оксана Олійник, директор з управління персоналом та розвитку бізнесу Київстар

З початку карантину, а це вже вісім місяців, Київстар працює дистанційно. Як вдалося організувати робочий процес та чи вдалося адаптуватися співробітникам?

– Після оголошення карантину ми за кілька днів перейшли на гібридну модель роботи, перевели більшу частину співробітників на дистанційну роботу. Персонал, функціонал якого потребує перебування в офісі та на об"єктах по всій Україні, забезпечили всім необхідним, зробивши діяльність максимально безпечною. "Карантинні" зміни ніяким чином не вплинули на ефективність колективу, ми працюємо, пристосовуємось до нових реалій, досягаємо поставлених цілей. Більш того, нові умови спонукають до розробки та впровадження нових інструментів.

Ми практикували віддалену роботу уже декілька років: за згодою з керівником співробітники один день в тиждень могли працювати дистанційно. Тобто, більшість київстарівців уже на початок карантину мали обладнане робоче місце вдома. Тим же, хто не може працювати з дому або чиї обов"язки вимагають перебування в офісі, ми забезпечили відповідні умови. Співробітники мають необхідні засоби захисту, робочі місця обладнані відповідно до норм дотримання безпечної дистанції. Аби безпечно діставатися до офісу, колеги, у яких немає власного авто, користуються корпоративним таксі.

Якими компетенціями та кваліфікацією повинні володіти фахівці, які прагнуть до роботи в Київстар? Чи є ключові вимоги, які завжди пред"являються у вакансіях компанії?

– Найголовнішим фактором при відборі кандидатів є відповідність культурі нашої компанії. Для нас вкрай важливо, щоб кожен працівник розумів, приймав та розділяв цінності компанії. Ми переконані, що тільки люди, об"єднані спільною метою, незалежно від віку чи досвіду, можуть досягати найкращих результатів та створювати інноваційні проєкти.

Якщо говорити про топ-компетенції, то на сьогодні, в умовах дистанційної роботи, перш за все, це самоорганізованість та власна ефективність. На користь кандидата також грає відкритість новому, ініціативність, вміння нестандартно вирішувати задачі. Лідерство та управління віддаленими командами вийшли на перший план для менеджерських ролей.

В Київстар працюють близько 3500 співробітників, з початку карантину компанія набирала нових людей до штату. Як вдається забезпечити комунікацію та "ввести" в колектив новачків?

– Нині на перший план для менеджменту виходить питання комунікації зі співробітниками в умовах дистанційної роботи. Левову частину часу необхідно виділяти спілкуванню з людьми, щоб вони залишалися в єдиному інформаційному полі, розуміли, що вони є частиною команди і компанії, відчували підтримку. Соціалізація та інтеграція співробітників стала однією з основних задач топ-менеджерів.

Компанія докладає багато зусиль, щоб в умовах зовнішньої невизначеності кожен співробітник залишався в комунікаційному полі, знав і розумів реальний стан справ. Як тільки ми перейшли на віддалений формат роботи, наші колеги з PR проводили щотижня прямі ефіри з СЕО, під час яких він розповідав про стан компанії та відповідав на запитання наших колег. З часом, коли ситуація стабілізувалася, такі зустрічі почали проводити раз на два тижні, а раз на місяць запрошуємо на онлайн інтерв"ю до Олександра Комарова цікавих спікерів.

Щодо набору – зараз шлях нового колеги Київстар починається з моменту отримання пропозиції долучитися до колективу Київстар. Уже в перші дні він отримує доступ до спеціального додатку (онбординг), де може знайти відповіді на питання, що його цікавлять: від карти розташування офісу до внутрішніх систем компанії. Тут же новачок отримує масу корисної інформації про компанію, нашу культуру і цінності, може залишити зворотний зв"язок про старт роботи. Перші три місяці нового колегу супроводжує Бадді, який допомагає адаптуватися, освоїти процеси.

Зрештою, вісім місяців віддаленої роботи довели, що набирати в штат співробітників онлайн – реально, та й результати ми маємо не гірші ніж за роботи офлайн. Більше того, ми пішли далі й зуміли організувати не лише якісну адаптацію, але й проводити стажування онлайн.

Які програми навчання та стажування є у Київстар?

– Наразі в Київстар є дві програми стажування: STARt Yourself та Returnship. Перша – для студентів від III курсу. Ми даємо можливість молоді здобути практичні навички, отримати старт кар"єри у великій міжнародній компанії, робота оплачується. Звісно ж, ми пропонуємо студентам гнучкий розклад, щоб вони мали можливість поєднувати навчання з роботою. Відгалуженням програми STARt Yourself є курси профорієнтації для старшокласників та студентів I-II курсу. Спрямувати молодь, допомогти зробити перший крок в професійному напрямку – це дуже відповідальна задача. Ми прагнемо до того, щоб молоді люди свідомо обирали професію та займались в результаті улюбленою справою. У нас уже є випадки, коли школярі приходили на курси профорієнтації, потім – на стажування і, зрештою, стали нашими колегами.

"Компанія докладає багато зусиль, щоб в умовах зовнішньої невизначеності кожен співробітник залишався в комунікаційному полі, знав і розумів реальний стан справ"

Returnship – проєкт для людей з великою перервою в роботі, а також для тих, хто вирішив повністю змінити напрям діяльності. Таким чином компанія розвиває тренд Diversity та піднімає питання прийому в штат талановитих спеціалістів. На жаль, у окремих роботодавців досі існують стереотипи щодо віку працівників та їх профпридатності для корпорацій. Перерви у стажі значно ускладнюють пошук роботи, а найгірше, що й самі кандидати здебільшого втрачають віру у власні сили і часто відмовляються навіть від думки відгукнутись на вакансію. Своїм прикладом Київстар демонструє: бізнесу під силу дати шанс на повернення в кар"єру і самореалізацію, а натомість отримати ефективних та лояльних спеціалістів.

На Ваш погляд, чим цікава потенційним співробітникам робота саме в компанії "Київстар"?

– Київстар – лідер телеком ринку. Ми реалізуємо цікаві проекти, розробляємо якісні продукти. Очевидно, щоб утримувати таку високу планку, недостатньо просто добре працювати. Наша команда працює на випередження, розробки Київстар – для майбутнього. Розвиток, безмежні можливості для навчання, високий рівень культури, підтримка та внесок в результат компанії – це далеко не все, чим ми можемо пишатися та бути цікавими для талантів на ринку України.

Щоб бути кращим для кожного нашого співробітника, ми робимо акцент на персоналізації та будуємо культуру, атмосферу та середовище, де кожен зможе відчувати себе комфортно та безпечно.

За вашими спостереженнями, який середній стаж роботи в компанії співробітника? Чим це пояснюється?

– Середній стаж роботи в нашій компанії складає сім років! При цьому середній вік співробітника Київстар – 39 років. У нас працюють представники різних поколінь, які прекрасно взаємодіють між собою. Ми віримо, що такий мікс поколінь різного віку і досвіду – один із факторів успіху компанії.

У нас багато людей, які працюють в компанії більше 10 та 15 років. Перш за все, робота в Київстар – це цікаві та інноваційні проєкти, можливість експериментувати та створювати нове. Не менш важливо відчувати, що компанія турбується про колектив і завжди готова прийти на допомогу. Наш пакет пільг та бенефітів притаманний не більше ніж 25% великих компаній-роботодавців України. З початку оголошення карантину нашим головним пріоритетом стала турбота про безпеку співробітників, їхнє фізичне та психологічне здоров"я.