Очищення навколишнього повітря, кришталева люстра в салоні, силует як у Великої Ведмедиці, неймовірно строкатий салон, зовнішність за образом кита... Фокус зібрав п'ять самих незвичайних концепт-карів, показаних на черговому Шанхайському автосалоні.
Шанхайський автосалон відкрився минулого понеділка і буде працювати до 28 квітня. Китайські компанії презентували на виставці чимало цікавих і багато в чому незвичайних концепт-карів. Деякі дивляться далеко у майбутнє, інші мають спірну концепцію і не менш дивне її втілення, треті обіцяні незабаром на конвеєрі.
Пропонуємо вам поглянути на самі незвичайні концепти китайських брендів, які були презентовані на автосалоні. Не дивуйтеся незнайомим назвами — ці марки є недавно створеними суббрендами відомих китайських компаній або орієнтовані суто на внутрішній ринок.
Zhiji Airo
Китайський однообʼемний Zhiji Airo з розставленими по кутах колесами, прозорими розсувними дверима і складками по всьому кузову більше схожий на архітектурну інсталяцію, ніж на автомобіль. І це не дивно — автором зовнішності є відомий британський дизайнер Томас Хезервік, який спроектував оглядову вежу Vessel в Нью-Йорку і Музей сучасного мистецтва в Кейптауні.
У рух концепт приводиться електродвигуном, а його салон — це багатофункціональний простір: тут можна їсти, працювати і навіть спати. А назва вказує на ще одну особливість — систему очищення повітря, яка очищає атмосферу в місті від вихлопних газів інших автомобілів.
Zhiji Airo побудовано компанією IM Motors — це бренд, створений китайським SAIC Motor у співпраці з платформою онлайн-торгівлі Alibaba Group і компанією з управління нерухомістю Zhangjiang Hi-Tech Group.
Hongqi L-Concept
Перед нами бачення розкішного люкс-седана від найстарішого виробника легкових автомобілів в країні Hongqi, який був створений в 1958 році і довгий час випускав авто для партійної еліти Китаю.
У L-Concept — дизайн зі щедрим химерним декором і чотиридверний кузов, але салон розрахований на трьох. Переднього пасажирського крісла немає — "головний" пасажир другого ряду може розкласти сидіння в максимально зручне положення. Крім того, концепт позбавлено керма як такого і інших видимих органів керування, а головною прикрасою салону стала… кришталева люстра між задніми сидіннями.
Раніше ми розповідали про цей незвичайний концепт більш докладно.
Exeed Stellar
Exeed, преміальний суббренд Chery, представив незвичайний концепт Stellar. Незвичайність в тому, що силует автомобіля наближений до контурів сузірʼя Велика Ведмедиця, а назва в перекладі означає "зоряний". Для китайської публіки у концепту інша назва — Yaoguang (Яогуан), це китайська назва першої зірки Великої Ведмедиці.
Зовнішність концепту створена головним дизайнером Chery Стівом Юмом, який до приходу в компанію працював помічником головного дизайнера в каліфорнійській студії General Motors. У дизайні Stellar привертають увагу незвичайне оформлення передка, панорамний дах, величезні 24-дюймові колеса, відсутність дверних ручок.
Концепт показаний без салону, також не оприлюднені технічні характеристики. Зате оголошено, що в основі Exeed Stellar лежить концепція 4F (Free Hand, Free Range, Free Space, Free Life), яку компанія має намір втілити в своїх моделях протягом десяти років.
Ora Punk Cat
Бренд Ora, що входить в концерн Great Wall, випускає електромобілі і орієнтований на жіночу аудиторію Китаю. Всі моделі марки несуть в назві слово Cat ("кішка" в перекладі з англійської), а концептуальної новинкою на Шанхайському автосалоні став хетчбек Punk Cat — "панк-кішка" або, в дослівному перекладі, "паскудна кішка".
У машини зовнішність, яка стилізована під легендарний Volkswagen Beetle. Причому схожість настільки велика (характерний силует і впізнавані фари), що в VW вже зацікавилися концептом і мають намір подати на Great Wall до суду. Як би "паскудна кішка", виправдовуючи свою назву, не довела китайську компанію до біди…
Але куди сильніше вражає салон зі строкатою палітрою кольорів. Основними кольорами оформлення інтерʼєру стали зелений і бежевий, а декор виконано в рожевому і золотистому кольорах. У творців Punk Cat вельми своєрідне уявлення про гармонійність рішень для автомобільних інтерʼєрів…
Roewe Jing
Марка Roewe є преміальним суббрендом концерну SAIC, а показаний в Шанхаї концептуальний паркетник Jing повинен встати на чолі її лінійки мало не в кінці цього року. Дизайн виконано в стилі, який, як відзначають в компанії, відображає "пробудження ритму", а назва автомобіля (вимовляється Цзин) — це "кит" в перекладі з китайської.
Спереду автомобіль і справді схожий на кита: решітка радіатора — немов пластини китового вуса. Доповнюють образ вузькі світлодіодні вогні в тандемі з вертикальними блоками фар.
Не менш цікава і китова етимологія назви. Як відзначили в Roewe, кит — "найбільш розумна тварина в океані" і це відображає образ "лідера інтелектуальних технологій" концерну SAIC.
Технічні характеристики Roewe Jing не оприлюднені, хоча заявлено, що це передсерійний зразок. Якщо так, то "китовий" дизайн навряд чи зазнає радикальних змін.