Розділи
Матеріали

Електричний звір. Джо Байден хоче електрифікувати президентський лімузин

Фото: Getty Images

Президентський лімузин, званий в просторіччі The Beast, наразі поставляється концерном General Motors.

Після відвідування президентом США Джо Байденом заводу Ford, що відбулося днями де, як ми повідомляли, він представив план на 174 млрд доларів зі стимулювання попиту на електрокари в США, журналісти запитали прессекретарку Білого дому Джен Дженніфер Псакі: чи можливо електрифікувати президентський лімузин?

За словами Дженніфер Псакі, Байдену вже приходила в голову така ідея і президент працює в цьому напрямку. Зазначимо, що не все так просто — General Motors вже має контракт на поточний президентський лімузин із ДВЗ, що випускається під маркою Cadillac. Також президент США також іноді користується броньованим позашляховиком Suburban 2500 HD.

Нагадаємо, що президентський лімузин, у просторіччі званий The Beast ("Звір"), побудований на шасі комерційної вантажівки GM і важить більше 15 000 фунтів (6,8 тонни), оскільки повністю броньований. Порівняно з ним навіть електричний пікап GMC Hummer EV масою 9 046 фунтів (4,1 тонни) виглядає непристойно легким.

І найбільш ємна, за нинішніми мірками, серійна батарея на 100 кВт∙год забезпечить важезному лімузину навряд чи більше 150 кілометрів їзди без підзарядки. Мало! У плани президента США та його охорони із Секретної служби явно не входить просиджувати на станціях підзарядки в очікуванні, поки зарядяться акумулятори. Щоправда, Байден завжди може пересісти в Suburban або вертоліт — але в чому тоді сенс електрифікації лімузина?

Крім того, батареї сучасних електромобілів все ще залишаються пожежонебезпечними і їх важко загасити. Для президентського автомобіля безпека — необхідність, зведена в абсолют. Можна було б звернути увагу на електрокари із силовою установкою на паливних комірках, але там у баках стислий під великим тиском легкозаймистий водень. Пам'ятайте, як дотла згорів знаменитий дирижабль "Гінденбург"?

Пожежа на дирижаблі Гінденбург

Насправді все може виявитися куди простішим. Адже президентського прес-аташе запитали про можливість електрифікації лімузина, а не про переведення на електротягу. Він відповів ствердно і нітрохи не погрішив проти істини. Адже що таке електрифікація? Так просто гібридна силова установка!

Тому не виключено, що The Beast незабаром стане гібридом. Проїхати кілька кілометрів на електриці під час офіційних заходів Білого дому за участю президента — відмінний політичний і маркетинговий прийом, який стане підтвердженням відданості Байдена стратегії електромобілів і не позначиться на його безпеці та зручності користування лімузином.

Раніше Фокус повідомляв про дебют електричного пікапа Ford F-150 Lightning. Новинка виходить на ринок у двох версіях, причому обидві — з повним приводом.

Також ми розповідали про амбітний план президента США з електрифікації транспорту. Документом передбачене виділення на ці цілі 174 млрд доларів.