Розділи
Матеріали

У космос із багажем. Французьке вино, піч та малюк Йода як індикатор невагомості

Серафима Таран
Фото: Getty Images | Міжнародна космічна станція

Що незвичайного надсилають дослідники на Міжнародну космічну станцію.

В ілюмінаторі пляшечку видно

13 січня 2020 року на Землю повернулися 12 пляшок французького вина бордо, які зберігалися рік на Міжнародній космічній станції (МКС). Напій надсилають на станцію для наукового дослідження, щоб з'ясувати, як умови мікрогравітації вплинуть на його якість.

Бордо в космосі

• Першу пляшку "космічного" вина відкоркували і продегустували наприкінці лютого 2020 року.

• Щоб пляшки не розбилися під час подорожі в космос і назад, кожну з них помістили в сталевий циліндр.

• У березні 2019 року на МКС надіслали 320 виноградних лоз мерло і каберне совіньон. Через рік вони повернулися на Землю разом із вином.

Іграшки для перевірки невагомості

У листопаді 2020 року на МКС у складі екіпажу корабля Crew Dragon прибув іграшковий Малюк Йода, персонаж серіалу "Мандалорець".

Малюк Йода на кораблі Crew Dragon

• Астронавти використовують плюшеві іграшки на борту як "індикатори невагомості".

• Крім Малюка Йоди на кораблі Crew Dragon у 2019 і 2020 роках побували маленька плюшева Земля і динозавр Тремор, розшитий блискітками.

Піч для випічки

У листопаді 2019 року астронавтам на МКС надіслали електричну піч Zero-G Oven, створену спеціально для космосу. На Різдво того року дослідники спекли перше в світі шоколадне печиво в умовах мікрогравітації.

Шоколадне печиво спекли прямо в космосі

• Розробники зробили духовку в формі циліндра з нагрівачами на кожній стороні, щоб печиво пропеклося рівномірно.

• Орієнтовний час приготування випічки в космосі — 120 хвилин. Тісто астронавтам прислали із Землі.

• Астронавти не куштували печиво, побоявшись можливого нетравлення, і надіслали зразки на Землю для подальшого вивчення.

Косметика для реклами

Восени 2020 американський бренд косметики та парфумерії Estée Lauder надіслав на МКС 10 пляшок нової сироватки для догляду за шкірою, щоб астронавти NASA зняли відеоролики з продуктами компанії.

Косметику Estée Lauder надіслали в космос

• Доставка продукції на МКС коштувала бренду $128 тис.

• Компанія зможе використовувати фотографії та відео продукту в своїх рекламних матеріалах, але самих астронавтів у кадрі не буде. Їм заборонено з'являтися в маркетингових кампаніях.