Найпопулярнішими стали моделі від компаній HP і Lenovo.
Згідно з останніми даними, загальносвітовий ринок персональних комп'ютерів, включаючи планшети, показали сильне зростання в січні-березні 2021 року, тобто четвертий квартал поспіль.
Як повідомляє аналітична компаніяCanalys, в першому кварталі поточного року зростання склало 53,1% тобто 122,1 мільйона одиниць. Йдеться про порівняння з першим кварталом минулого року.
Примітно, що Chromebook і планшети показали відмінні результати, продемонструвавши зростання на 274,6% і 51,8%. У них обсяг поставок склав 12 мільйонів і 39,7 мільйона одиниць відповідно.
- Компанія HP знову посіла перше місце на ринку по проданим хромбукам з ростом на 633,7%, подолавши позначку 4 мільйони одиниць.
- У Lenovo — 3,1 мільйона відвантажених пристроїв. Марка збільшила обсяг виробництв, щоб скоротити кількість невиконаних замовлень з 2020 року.
- У п'ятірку увійшли Acer, Samsung і Dell — всі вони продали більше 1 мільйона хромбуків.
За словами аналітика Canalys Research Брайана Лінча, Chromebook — це "справді масовий комп'ютерний продукт".
"Хоча на сектор освіти як і раніше припадає більша частина поставок, їх популярність серед споживачів і традиційних комерційних клієнтів за останній рік досягла нових висот. HP і Lenovo домінують на ринку Chromebook, але бум був викликаний підйомом, який підняв всі човни, що дозволило таким постачальникам, як Acer і Samsung, зайняти значну частку на ринку ПК, спеціально задовольняючи попит на Chromebook", — заявив аналітик.
Лінч зазначив, що "тепер корпорація Google має сильні позиції для роботи зі своїми OEM-партнерами (оригінальними виробниками обладнання, — Фокус) і каналом, щоб закріпити райдужне майбутнє для Chromebook".
Варто також зазначити, що практично всі провідні виробники планшетів продовжили збільшувати поставки на початку 2021 року. Так, Apple посилила своє лідерство, наростивши продажу iPad на 50,3% (15,2 мільйона одиниць). Особливу популярність завоювала остання версія iPad Air.
Другу позицію з продажу планшетів займає Samsung з 8 мільйонами відвантажених пристроїв. Зростання склало 59,9%.
У Lenovo і Amazon зростання склало 133,5% і 197,9%, відповідно, проте воно багато у чому обумовлене низькими показниками у першому кварталі 2020 року.
Що стосується Huawei, то у компанії стався спад на 27,9%. На думку аналітиків, це сталося через вихід Honor з-під "парасольки" як окремої компанії. Компанія як і раніше впевнено випереджає конкурентів і входить в п'ятірку кращих.
Аналітик Canalys Хімані Мукка вважає, що виробники планшетів виграють через пандемію COVID-19.
"Тоді коли ринок ПК загалом стикається з обмеженням пропозиції, постачальники, що пропонують планшети з хорошими характеристиками, змогли вичавити ще більшу вигоду з дедалі більшого попиту, викликаного пандемією. Canalys очікує, що ця тенденція буде розвиватися, оскільки планшети стануть опорою у таких сферах, як освіта, організація дистанційної роботи, а також у ширшому плані — для підтримки цифрової трансформації", — вважає він.
Якщо говорити про ринок персональних комп'ютерів у загальному, то Lenovo зберегла лідерство, поставивши 24 мільйони одиниць ПК, ноутбуків і планшетів — зростання продажів склало 66,5%. На другому місці — Apple з 22,1 мільйонами продажів комп'ютерів Mac, а також iPad. Третій рядок займає HP з 19,3 мільйона пристроїв і зростанням на 64,2%. Замикають ТОП-5 Dell і Samsung.
Фокус раніше зібрав 50 кращих гаджетів минулого десятиліття і розповів, чим світу запам'ятався кожен з них. У список увійшли не тільки популярні Apple або Sony, але і більш несподівані винаходи. Наприклад, слухові апарати Starkey Livio AI, інноваційний фен від Dyson і система нагрівання тютюну IQOS.
Нагадаємо також, що в Китаї планують випустити настільні квантові комп'ютери для школярів.