Розділи
Матеріали

"Для українського ринку сталий розвиток вже не know-how, а абсолютний must have"

AB InBev Efes Україна реалізує свою місію соціально відповідального бізнесу, керуючись принципом "думай глобально, дій локально". Про те, як вона змінює життя українців на краще, розповідає в. о. генерального директора AB InBev Efes Україна Денис Хренов.

— Чому корпоративна соціальна відповідальність знаходиться у фокусі стратегії розвитку компанії?

— Сьогодні відповідальне ведення бізнесу, турбота про споживачів та громаду, участь у розв"язанні глобальних проблем — це перепустка до ведення стійкої діяльності будь-якої компанії. Тільки праця на користь людини й місцевих громад формує достатню та довгострокову ділову репутацію та лояльність споживачів. Тому кожному бізнесу потрібно визначити власну територію "стійкості" і, виходячи з неї, будувати стратегію розвитку. Для будь-якого ринку, включно з українським, це вже не know-how, а абсолютний must have. Тому як міжнародна компанія з глобальними зобовʼязаннями перед споживачами AB InBev Efes Україна має унікальні можливості знаходити локальні рішення для світових екологічних і соціальних завдань відповідно до Цілей сталого розвитку ООН до 2025 року. Обов"язковість їх реалізації продиктована нашим прагненням бути кращими для споживача, партнерів, співробітників та стейкхолдерів.

–— Які екологічні проекти реалізуються в компанії зараз?

— Усвідомлюючи, наскільки гострою є тема екології, AB InBev Efes впроваджує власні ініціативи та нагадує споживачам про важливість відповідального ставлення до навколишнього середовища й використання ресурсів. Наша мета — зберегти екосистему планети для наступних поколінь. Тому сьогодні всі заводи компанії беруть участь в оцінці спеціальної програми оптимізації VPO, за допомогою якої ми змогли вбудувати екологічні стимули в виробничий процес. Таким чином, кожне підприємство оцінюється на ефективність з урахуванням дотримання всіх нормативних вимог та екологічних цілей. Завдяки поліпшенню планування виробництва й логістики нам вдалося збільшити частку залізничної доставки, підвищити середню вагу завантаження вантажівки та зробити свій парк навантажувачів на 25% електричним замість використання газових. Крім того, компанія використовує інгредієнти, які виробляють локальні фермери. Це для нас не тільки можливість підтримати сільськогосподарський бізнес та зробити свій внесок в локальну економіку, а й шанс зменшити вуглецевий слід. У тому числі зменшення викидів CO2 досягається шляхом використання відновлюваної енергетики. Щоб це реалізувати в Україні ми довго шукали локальних виробників та налагоджували співробітництво з державними органами та вже у 2021 році закупили 385 МВт "зеленої" електроенергії. Цього вистачить для варіння 17% загального річного обсягу пива BUD в Україні. Це лише перша сходинка на шляху реалізації нашої глобальної мети — покриття 100% виробництва відновлювальною енергетикою до 2025 року. Дотримуючись кращих практик, що реалізуються в Бельгії та США, ми розглядаємо можливість будівництва інфраструктури для генерації сонячної енергії на території одного з українських заводів. На даному етапі проходять переговори з потенційними учасниками тендеру.

— Як ви вирішуєте найгострішу для України проблему управління відходами?                              

— Скорочення відходів та повторне використання є двома нашими пріоритетами. Тому ми пишаємося інноваційним проектом безвідходного використання ячменю, який включає застосування ячмінної соломи для виробництва екологічного пакування бренду Corona Extra. Ми переробляємо власні виробничі відходи на 99%, це стосується як органіки, так і відходів пакування. У 2020 році завершили перехід усіх ПЕТ-ліній на нову легку преформу, це дозволило нам скоротити кількість пластику на більш ніж 160 т за рік. Рухаючись у напрямку економіки замкнутого циклу, компанія продовжує роботу по розширенню використання оборотної тари та пошуку нових екоформатів пакування. Ми також дбаємо про ефективне використання водних ресурсів — унаслідок зменшення кількості споживаної для виробництва води та її повторного використання для технічних цілей за два роки було досягнуто 6% економії. Але попереду ще багато роботи, бо цілі сталого розвитку до 2025 року вже визначені: розширення доступу фермерів до сучасних технологій, доступність питної води в регіонах з її дефіцитом, партнерство з постачальниками задля збільшення частки перероблених матеріалів у пакуванні та зростання долі електроенергії, що вироблена з відновлюваних джерел. І досягти їх можна тільки спільними зусиллями!