Розділи
Матеріали

Проїзд у ГТ повинен коштувати 20 грн: перевізники Києва скаржаться на збитки і загрожують колапсом

Фото: Київпастранс | Автобус і контролер Київпастрансу

Метрополітен і "Київпастранс" зазнали збитків через карантинні обмеження. Тарифи не змінюються з 2018 року, тоді як ціни постійно ростуть.

Столичні перевізники звернулися до Київської міської ради та мера Віталія Кличка з пропозицією збільшити тарифи на проїзд. Про це повідомила прес-служба "Київського метрополітену" у Facebook.

Керівництво метро та "Київпастрансу" поскаржилися на брак фінансування громадського транспорту в столиці. Якщо проблему з фінансуванням не вирішити прямо зараз, перевізникам не вистачить грошей на оплату послуг постачальників, зокрема за електроенергію, а також на зарплати співробітникам.

Колектив метрополітену написав у зверненні, що в 2020 році поїзди перевезли майже вдвічі менше пасажирів, ніж у 2019. Зрештою підприємство завершило минулий рік зі збитками розміром 3,421 мільярди гривень. Крім того, днями адмінперсонал вирішили перевести на 4-денний робочий тиждень зі скороченням зарплат.

У документі "Київський метрополітен" запропонував депутатам міськради два виходи із ситуації, які дозволять регулярно перевозити пасажирів і виплачувати зарплати співробітникам: допомога з бюджету в розмірі не менше 1,5 мільярди гривень або підвищення тарифів.

"Згідно з розрахунками на 2021 рік, планова економічно обґрунтована собівартість перевезення 1 пасажира становить 20,04 гривень, а економічно-обґрунтований тариф на 2021 рік становить 21,05 гривня", — підкреслюється в документі.

Звернення комунальних перевізників до депутатів Київради
Звернення комунальних перевізників до депутатів Київради
Звернення комунальних перевізників до депутатів Київради
Звернення комунальних перевізників до депутатів Київради

Автори додали, що востаннє тариф змінювався в 2018 році, а з тих пір подорожчали всі групи товарів. При цьому на сьогоднішній день метро отримує з одного пасажира дохід у розмірі 6,38 копійок, а пільговий проїзд ніхто не компенсує.

"Це може призвести до значного скорочення парність руху поїздів, і зі свого боку навіть до погіршення епідемічної ситуації", — попередили співробітники. — "Ситуація викличе негативні соціальні наслідки і транспортний колапс у столиці".

Представники "Київпастранс" стверджують, що через пандемію їхній дохід скоротився на 39%. У той же час, тарифи на електроенергію зросли в 1,2 рази, а мінімальна зарплата — в 1,75 рази. Згідно з розрахунками, в 2021 році тариф на перевезення кожного пасажира авто й електротранспортом має становити 25,18 гривень, а електричкою — 78,90 гривні.

"Наявні тарифи 8,00 гривень вичерпали себе і створюють колосальні борги для підприємства", — повідомила в зверненні глава об'єднаного профкому Лариса Мельник.

Раніше стало відомо, що мобільна мережа 4G почала працювати по всьому метро в Києві. Нещодавно українські оператори налагодили зв'язок на останній зупинці — "Теремки".