Навіть після ТЦК будуть проблеми: що робити, якщо є помилка в "Резерв+" під час мобілізації
Працівники військкоматів можуть помилитись, коли вносять дані про військовозобов'язаного у реєстр "Оберіг", пояснив співробітник Міноборони Ігор Рева. Якщо є помилка, то потрібно прийти в терцентр комплектування і тоді її виправлять.
Військовозобов'язані громадяни під час посилення мобілізації в Україні можуть побачити інформацію у застосунку "Резерв+", яка не відповідає дійсності. Помилки з'являються інколи навіть після особистого візиту у територіальні центри комплектування (ТЦК), коли наче подали усі необхідні документи. Про можливість помилок у роботі застосунку і про те, як це виправити, розповів співробітник Управління інформаційних технологій Міністерства оборони Ігор Рева, ідеться на порталі "Судово-юридичної газети" (СЮГ).
Дані в ТЦК під час мобілізації в Україні
Для оновлення військово-облікових даних військовозобов'язані можуть скористатись "Резерв+", нагадали на СЮГ. Під час посилення заходів мобілізації в Україні дехто може побачити запрошення особисто відвідати ТЦК.
Пропозиція відвідати ТЦК з'являється у двох випадках, наголосив представник Міноборони:
- якщо громадянин не став на військовий облік;
- якщо є порушення вимог військового обліку під час посилення мобілізації в Україні.
Побачивши, що потрібно виконати правила військового обліку, громадянин має піти у військкомат, надати необхідну інформацію і виконати вимоги мобілізації в Україні. Після цього співробітник ТЦК вводить дані у реєстр "Оберіг". До реєстру "Оберіг" звертається застосунок "Резерв+" — і після оновлення він має показати, що проблем у військовозобов'язаного немає. Водночас формується електронний військово-обліковий документ, який має таку саму силу, як паперовий.
Бувають випадки, коли громадянин і далі бачить, що з обліком не все гаразд. Тоді на екрані з'являється повідомлення "Дані не знайдено".
Помилка у "Резерв+" — що робити
Рева розповів, у яких випадках може виникнути неузгодження даних військовозобов'язаних в умовах мобілізації в Україні:
- якщо працівник ТЦК ввів невірний ідентифікаційний код громадянина (РНОКПП) чи помилився в імені;
- якщо у військкоматі ТЦК "внесли картку й утворився дубль" — інші деталі цієї помилки посадовець не уточнив.
Рева розповів, як виправити помилку з електронними даними під час посилення мобілізації в Україні. З його слів, користувач може "подати заявку у застосунку". Також посадовець пояснив, чому е реєстрах є помилки. Як з'ясувалось, працівники військкоматів переносять дані з паперових носіїв, які інколи є неякісними. Крім того, частина даних була втрачена через вторгнення, бо архіви опинились на окупованих територіях або просто загубились.
Як працює Резерв+
Раніше Фокус розповідав, як працює застосунок "Резерв+", який Міноборони запустило під час мобілізації в Україні. Застосунок може працювати на операційних системах Android та iOS. Після завантаження слід пройти ідентифікацію: передбачено кілька способів — через портал "Дія", через банк тощо. Далі громадянин отримує можливість оновити персональні дані ТЦК — уточнити адресу фактичного проживання, телефон, електронну пошту. Наступний крок — під'єднання до реєстру військовозобов'язаних "Оберіг", який показує, чи все гаразд з інформацією про громадянина. Якщо є проблеми, то може з'явитись статус "У розшуку" — це означає, що слід прийти до військкомату і з'ясувати, у чому проблеми. Інші статуси — "дані уточнюються", "придатний для служби", "тимчасово непридатний", "знято", "виключено".
Нагадуємо, представниця Міноборони 27 червня заявила про проблеми мобілізації в Україні й про те, що армію пройде "кожен громадянин", оскільки потрібно підмінити тих, хто вже воює. 28 червня урядовці пояснили, у яких випадках не спрацьовує бронювання і людина дійсно може отримати повістку.