Всегда слева: пассажирам объяснили, почему их пускают на борт самолета только с одной стороны
Є речі, які десятки років залишаються незмінними і правила використання авіації одна з них. Люди на автоматі заходять на борт літака з лівого боку, проте мало хто цікавиться, чому так склалося.
Щодня мільйони людей літають літаками, проте мало хто замислюється, чому завжди потрібно заходити на борт з лівого боку. Про це йдеться в матеріалі Mirror.
Зараз настає літній сезон і багато громадян збираються у відпустку. Найпопулярнішим транспортом для подорожей в інші країни є літак. При цьому під час планування поїздок або безпосередньо польоту мало хто замислюється про одну річ. Вона ніколи не змінюється, але люди могли цього не помічати.
З кожним роком авіація стає дедалі кращою та безпечнішою, але те, як у транспорт потрібно сідати, не змінюється ніколи. Мова про те, що двері на борт літака завжди знаходяться з лівого боку. Керуючий редактор журналу The Aviation Historian Майкл Оклі назвав причину такого явища.
Спочатку комерційні літаки планувалися з дверима зліва через традиції, проте зараз це є питанням ефективності.
"Більша частина авіаційної термінології бере свій початок у морських переказах (кермо, кабіна, рубка, перегородка, вузли тощо), і так само авіаційні способи ведення справ багато в чому зобов'язані мореплавству. Як у човнів і кораблів є лівий борт — сторона судна, що умовно примикає до причалу, коли воно перебуває в порту, — так і в літаків. Розумно, що люди вирішили продовжувати заходити на посадку лівим бортом", — каже Майкл Оклі.
У 1930-1940-х роках авіакомпанія United Airlines почала розміщувати свої двері праворуч, всупереч традиціям і правилам. Однак, що популярнішим ставав цей вид транспорту, то зрозуміліше ставало, що набагато ефективніше використовувати літаки, коли двері розташовані праворуч.
Пов'язано це також із тим, на якому боці сидить основний пілот — також зліва. Відповідно, він може оцінювати краще відстань до виходу.
"Щойно з'явилися складніші аеропорти, де пасажири почали використовувати джетвеї, щоб пройти прямо на борт із терміналу, наземні операції стали набагато простішими, якщо кожен літак робив те ж саме в тому ж напрямку", — продовжив старший куратор Музею польотів у Туквілі Метью Бурчетт.
Нагадаємо, 29 квітня повідомлялося, що чоловік щодня добирається на роботу літаком, бо не хоче орендувати житло. Німець витрачає цілих 5 годин день у день, щоб потрапити до Великої Британії. Йому доводиться здійснювати один міжнародний авіапереліт і сідати на чотири потяги. Тому іноді в дорозі він проводить більше часу, ніж на роботі.