Литовський топ-менеджер української компанії виявився причетним до злочинної схеми ввезення вагонів — ЗМІ

Related video

Даріус Закараускас, генеральний директор української ТОВ "БГС Рейл", яка належить литовському підприємцю і однокласника екс-міністра економіки Айвараса Абромавичуса Гедимінасу Жемялісу, виявився причетним до схеми незаконного ввезення в Україну старих вантажних вагонів з Росії в обхід заборони Кабміну. Про це пише видання "Апостроф".

Видання пише, що влітку 2020 року, перед тим як компанія "Альфаро", що фігурує в кримінальному провадженні про незаконне ввезення вантажних вагонів, здійснила свою операцію, Закараускас став власником мажоритарної частки у підприємстві. А напередодні відкриття кримінального провадження, у жовтні 2020 року, вийшов зі складу засновників.

Ввезення вагонів, як вважають слідчі, стало результатом змови фірми "Альфаро" та низки інших підприємств з керівництвом "Укрзалізниці". Серед інших, причетним до схеми називають члена наглядової ради "УЗ", також громадянина Литви Адомаса Аудіцкаса. І його, і Закараускаса вважають наближеними до екс-міністра економіки Айвараса Абромавичуса.

Видання зазначає, що Закараускас офіційно в Україні представляє інтереси компанії "BGS Rail". BGS це Baltic Ground Services, структурний підрозділ великої міжнародної компанії Avia Solutions Group литовського підприємця Гедимінаса Жемяліса. Вона займається наземним обслуговуванням, облаштуванням інфраструктури аеропортів, і навіть брала участь у будівництві четвертого аеропорту Москви — "Жуковський". За що місцеві ЗМІ таврували Жемяліса мало не агентом російських інтересів. А уряд заморозив його інвестиції в аеропорт Вільнюса, вважаючи їх загрозою національним інтересам Литви.

ЗМІ писали, що тільки ставши міністром економіки в Україні, Абромавичус лобіював інтереси BGS на українському ринку авіапалива. У 2016-17 рр. компанія ввезла його в Україну на 1,8 млрд. грн. Службою безпеки України відкрито кримінальне провадження №22016160000000374 від 01.11.2016 року по причині розкрадання авіапалива в аеропорту Одеса за участю Baltic ground services.

Крім того, фірма мала інтереси і в питанні передачі їй в концесію/обслуговування державних аеропортів, в першу чергу, "Борисполя" і "Львова". До слова, в кінці 2020 року ЗМІ знову заговорили про можливий захід балтійців на "Бориспіль". Але тепер вже через кримінальну справу, нібито інспіровану НАБУ проти керівництва аеропорту з подачі члена наглядової ради "BGS Rail" — колишнього спецпредставника США з питань врегулювання конфлікту на Донбасі Курта Волкера. Журналісти стверджують, що Абромавичус і Жемяліс — це однокласники.

"Навіщо Закараускасу знадобилося ставати мажоритарним бенефіціаром фірми всього на три місяці і саме на період, коли була провернута велика афера з вагонами? Чому як тільки стало відомо про підготовлюване кримінальне провадження (Нацполіція, згідно з судовими матеріалами, відкрила справу 3 листопада 2020 року), він відразу ж вийшов зі складу учасників компанії? Можливо, справа в тому, що Закараускас повинен був у цей момент представляти не свої інтереси, а інтереси інших, впливовіших литовців?", — запитує видання.

Журналісти зазначають, що у матеріалах справи як ланки схеми фігурують не тільки "Альфаро", але і "BGS Rail", і "PSP Capital". "Таким чином, як би Даріусу Закараускасу не хотілося піти від "справедливого покарання" за участь у схемі, йому це навряд чи вдасться. Втім, цілком імовірно, цей кримінальний процес проллє світло не тільки на окремі махінації топ-менеджменту фірм, які ввозили на територію України старі вагони, а й загалом розкрутить клубок інтересів, які має у нашій країні умовна група литовських "реформаторів" на чолі з Айварасом Абромавичусом", — резюмує видання.