У Києві перевірили якість ДП і бензину на семи найбільших АЗС: порушення зафіксували у паливі МОТТО і SUNOIL
У Києві презентували результати міжнародного дослідження якості палива реалізованого мережевими АЗС столиці та області.
У дослідженні взяли участь 7 АЗС: ОККО, БРСМ, SOCAR, MOTTO, Авантаж 7, WOG, SUNOIL. Проби дизпалива і бензину "А-95" брали фахівці компанії SGS — світового лідера в сфері інспекційних послуг, експертизи, випробувань і сертифікації. Аналіз проб провела лабораторія "Інспекторат Україна" — підрозділ міжнародного Bureau Veritas, член Міжнародної федерації незалежних інспекційних агентств (IFIA).
Як повідомив виконавчий директор Міжнародної академії стандартизації Олег Цільвік, проблеми з якістю палива зафіксовані в двох із семи АЗС: MOTTO і SUNOIL. Зокрема, вміст сірки в бензині MOTTO вдвічі перевищує норму (10 мг на літр), на SUNOIL — на 20%. Кількість сірки в ДП MOTTO в 30 разів перевищує норму, в SUNOIL — у 15%. Вміст кисню при нормі до 2,7% у MOTTO — 12,7%, у SUNOIL — 6,24%. У паливі MOTTO також виявлено 1,44% вмісту бензолу при нормі до 1%. Обидві мережі також допустили порушення по одиницях октанового числа: під виглядом бензину марки 95 MOTTO продають бензин 92, SUNOIL — 93,9. "Це суттєві порушення, які знижують якісні характеристики нафтопродуктів. Особливо в ситуації з MOTTO, коли кількість метанолу у них 16,5% при тому, що в паспортах сучасних автомобілів зазначено: вміст спирту не може перевищувати 10%. В іншому випадку виробник має право зняти авто з гарантійних зобовʼязань", — сказав Олег Цільвік.
Згідно з дослідженням, зразки палива ОККО, БРСМ, SOCAR, Авантаж 7 і WOG відповідають всім стандартам якості. У жодному зразку не зафіксовано заборонених добавок. "Була інформація в ЗМІ про вміст в окремих продавців монометиланіліну. Ні в одному із семи зразків, навіть у сфальсифікованих нафтопродуктах, ми таку присадку не знайшли. На мій погляд, ця була маніпуляція", — додав Олег Цільвік.