Auchan завжди поруч: в чому переваги магазинів ultra proxy Pick Up Point

Сергій Федоровічев, директор з продажів Auchan Україна, розповів про відкриття нового магазину Pick Up Point, як все починалось чотири роки тому та переваги магазинів формату ultra proxy

Related video

Auchan Pick Up Point налічує вже 18 магазинів в різних районах столиці та Київської області. Як все починалося?

Auchan розвиває мережу магазинів Pick Up Point з 2020 року, які представлені в двох форматах — street та residence (примітка. Street — це магазини у центрі міста або у прохідній зоні міста, residence — це магазини на території житлових комплексів).

Сергій Федоровічев, директор з продажів Auchan Fullscreen
Сергій Федоровічев, директор з продажів Auchan

Перший магазин Pick Up Point був відкритий біля метро Почайна, його площа була лише 40 м2, мала 25% власних торгових марок в асортименті та товари першої необхідності, що одразу було позитивно відмічено нашими першими клієнтам. Пілотний магазин знаходився поруч з станцією метро Почайна і зупинкою міського транспорту, що сприяло великому трафіку з перших днів роботи. Через два місяці з моменту відкриття, в зв’язку з початком пандемії, увесь міський транспорт був зупинений і трафік зменшився на 80%. Саме тоді ми зрозуміли, що через новий контекст всі наші клієнти відвідують магазини біля дому, тому другий магазин був відкритий в форматі residence в ЖК "Комфорт Таун" в ультранаближеності до наших клієнтів. З того часу ми продовжуємо розвивати мережу Pick Up Point в форматах street та residence, розширюємо асортимент і дуже ретельно прислуховуємося до наших відвідувачів, адаптуючи гаму саме до їх потреб і запитів у кожній точці продажу, адже це дуже важливо.

У квітні цього року відкрили новий магазин, формату residence, який розташований в ЖК "Комфорт Таун", це вже другий магазин в даному ЖК, в якому ми врахували нові побажання клієнтів і пропонуємо великий вибір товарів власних торгових марок, молочні продукти, м’ясо, напої, хот-доги, а також гарячу випічку.

А вчора, 15 квітня, відбулося відкриття 18-го магазину Pick Up Point, який знаходиться в ЖК "Озерний Гай" в селі Гатне, загальна площа магазину 150 кв. метрів. Це магазин нового зразка, в якому розташована повноцінна піцерія, а також розширений асортимент товарів — фруктів, овочів та товарів широкого вжитку, товари для відпочинку, оновлений асортимент всіх категорій товарів, а з додаткових сервісів — автомат з водою на розлив.

Fullscreen

Як обираєте місце розташування нового магазину? Які використовуєте методи для пошуку локацій?

В Auchan маємо команду фахівців відділу девелопменту, яка займається пошуком локацій для Auchan, зокрема і для магазинів у форматі Pick Up Point. В пошуку приміщень для двох типів точок продажу ultra proxy Pick Up Point — street і residence, нас цікавлять фасадні приміщення площею в середньому 100 кв. метрів та можливістю навантаження не менше ніж 20 кВт електроенергії. Залежно від комерційної моделі є додаткові умови щодо локації — наявність вентиляційної системи, сходів, кількість пілонів, доступність приміщення для маломобільних людей і т.д. Ми рахуємо трафік та відсоток заселення району, а також можливість рекрутувати клієнтів (офіси, урядові установи ітд) — накладаємо аналітичні дані на модельну конверсію і отримуємо потенційні результати даної локації, а після, зіставляємо з нашою моделлю і якщо показники по всім параметрам співпадають, приймаємо рішення про відкриття.

Fullscreen

У чому відмінність механіки відкриття магазинів формату ultra proxy та гіпермаркетів?

Зазвичай, процес відкриття нового Pick Up Point займає від 10 до 20 днів від дня підписання договору оренди, без урахування будівельних робіт. Все професійне обладнання для Pick Up Point мобільне й універсальне. Це допомагає нам замовляти обладнання завчасно і не чекати доставку. Також, наявність такого універсального обладнання допомагає нам без зайвих труднощів переміщати його на іншу локацію та планувати швидкі відкриття нових об’єктів. Дана мобільність демонструє гнучкість даної моделі, так як ризики мінімальні. Зокрема якщо ми бачимо, що локація не виправдовує наших економічних очікувань, то можемо досить легко релокейтити магазин.

Якщо порівнювати час та навантаження мережі на відкриття Pick Up Point та гіпермаркету, то звісно це велика різниця за всіма параметрами. Але найважливішим є те, що завжди об’єднує Pick Up Point та гіпермаркет Auchan, наприклад, єдині стандарти обслуговування клієнтів, єдина програма лояльності для всіх магазинів, великий вибір товарів власних торгових марок, звісно, турбота про клієнтів та корпоративна соціальна відповідальність бренду Auchan.

Fullscreen

Клієнти магазинів Pick Up Point відрізняються від клієнтів гіпермаркетів Auchan?

В більшості випадків, клієнт гіпермаркету Auchan — це постійний клієнт, який має на меті здійснити велику тижневу закупку товарів для всієї родини, тобто гіпермаркет гарантує розширений асортимент товарів. Або відвідувач збільшує свою звичну споживчу корзину саме завдяки розширеному асортименту. Також існує різниця в кількості артикулів в чеку, Pick Up Point має середню кількість 3 артикулів товарів на одного клієнта, а в гіпермаркетах цей показник набагато вищий.

Основне призначення магазинів Pick Up Point — бути поруч з клієнтом. Кожен магазин має асортимент товару, підібраний під кожну локацію та профіль клієнта даної локації, що робить кожен Pick Up Point унікальним. Загалом, ми пропонуємо асортимент із понад 2000 найменувань, більшість яких — це товари першої необхідності.

Fullscreen

Магазини Pick Up Point — це швидка відповідь на потребу клієнта біля його дому або біля роботи. Існує можливість купити базові товари в самому магазині або зробити самовивіз замовлених товарів з асортименту гіпермаркета на зручну адресу Pick Up Point. Це можливо завдяки розвиненому сервісу доставки товарів із сайту auchan.ua, яка до речі, є безкоштовною на замовлення від 300 грн.

У чому унікальність магазинів Pick Up Point на вашу думку?

Унікальність у фіджитальності та можливості використовувати асортимент гіпермаркету для доставки у Pick Up Point, а також у гнучкості — швидка ротація асортименту, можливість відкрити магазин за кілька тижнів, і безперечно, у винятковому сервісі, де господарі та господині кас знають кожного клієнта та його вподобання — це основна перевага формату. Наші співробітники вміють бути максимально наближеними та турботливими до клієнта. Мережа має унікальні пропозиції — це товари власного імпорту Auchan, власні торгові марки Auchan, а також світових виробників, в тому числі товари ready to eat та ready to cook. І звісно, як я зазначав раніше, спеціально підібраний асортимент товару для кожного магазину та профілю клієнта даної локації.

Яка кількість постійних клієнтів в магазинах Pick Up Point? Та як проявляється турбота про клієнта?

В магазинах Pick Up Point велика кількість саме постійних клієнтів, наприклад, в магазинах формату residence приблизно 80% постійних клієнтів та лише 20% гостей.

Співробітники магазинів знають всіх постійних клієнтів, проявляють турботу і завжди готові допомогти та бути підтримкою для клієнтів. Наприклад, бувають випадки, коли за проханням клієнта випікається свіжий хліб або круассан. Дуже частими покупцями є діти, які купують смаколики. Якщо казати про формат street, то це приблизно 50% постійних відвідувачів і 50% змінних. Адже магазини формату street Pick Up Point знаходяться на прохідних частинах вулиць і постійні клієнти зазвичай місцеві жителі або люди, які працюють в даному районі.

Fullscreen

За чотири роки роботи формату ultra proxy Pick Up Point, мережі Auchan вдалося отримати бажані результати?

Перший бажаний результат — це затвердження бізнес моделі та її життєздатність на ринку. Його ми, безперечно, досягли. Аналізуючи вже четвертий рік роботи магазинів Pick Up Point ми відмічаємо результати, які продовжують прогресувати в кількості чеків та товарообігу в порівнюваних форматах магазинах. В компанії ми постійно шукаємо баланс для розвитку рентабельності цього формату. За перший квартал 2024 року прогрес оцінено у збільшенні кількості клієнтів на 20% і понад 12% у кількості проданих товарів (порівняно з минулим роком).

Чи варто очікувати нові магазинів в інших містах України? Які плани на майбутнє?

Наразі мережа Pick Up Point Auchan фокусується на Києві та області, проте плануємо розвивати магазини Pick Up Point в інших містах та регіонах країни.

Ми також розглядаємо можливості колаборації Pick Up Point з іншими сервісами і брендами.