Знайшли "чорну діру", залишену електронною зброєю РФ: країни Балтії говорять про катастрофу, — ЗМІ

Wizz Air, Ryanair, літаки, супутникова навігація
Фото: Creative Commons | 2309 рейсів Ryanair і 1368 Wizz Air повідомили про проблеми із супутниковою навігацією в Балтійському регіоні

За словами журналістів, є думка, що за перешкодами GPS на східному фланзі НАТО стоїть надсекретна російська зброя "Тобол". За вісім місяців близько 46 тисяч літаків повідомили про проблеми з GPS над Балтійським морем.

Аналітики заявили, що виявили епіцентр електронних атак, яких зазнали тисячі європейських рейсів. Представники країн Балтії попередили про те, що на горизонті маячить катастрофа, якщо глушіння GPS-сигналів літаків, у чому підозрюють Москву, продовжиться. Про це пише британський таблоїд The Sun.

Цього тижня національна авіакомпанія Фінляндії Finnair заявила про припинення польотів в естонське місто Тарту на місяць. Минулого тижня два літаки Finnair були змушені розвернутися після того, як їхні сигнали GPS були заглушені, і виникли складнощі з посадкою. Це лише деякі з випадків електронних атак, які торкнулися десятків тисяч комерційних рейсів.

Електронні атаки можуть зробити супутникову навігацію, по суті, марною, пілоти сумніватимуться в маршрутах і ледве зможуть повідомити, де перебувають. Через спотворені сигнали з'являються перешкоди, яких насправді немає.

Цього тижня міністри Естонії, Латвії та Литви попередили, що глушіння GPS може призвести до повітряної катастрофи. Після повномасштабного вторгнення російських військ в Україну масштаб електронних перешкод у Балтійському регіоні різко зріс.

OSINT-дослідники вважають, що електронні атаки походять із Калінінграда. Але новий аналіз вказує на те, що "чорна діра" розташована в центральній частині Росії.

Аналітик Маркус Йонссон зіставив дані, зібрані за допомогою дронів, з місцеперебування літаків. Він вважає, що джерело перешкод — у районі Санкт-Петербурга.

електронні перешкоди Fullscreen
Місце, де розташовані джерела електронних перешкод у РФ

The Economist посилається на джерела, які мають у своєму розпорядженні приватні дані, і пише про явне свідчення втручання Росії. Зазначені райони також відповідають розташуванню російських військових об'єктів.

Є також думка, що за перешкодами GPS на східному фланзі НАТО стоїть надсекретна російська зброя "Тобол". Невідомо, чи намагається Росія безпосередньо перешкодити комерційним рейсам. Ймовірна причина в тому, що шляхом глушіння сигналів РФ намагається захистити свої військові об'єкти від українських безпілотників, а цивільні рейси — побічне явище.

Міністр оборони Грант Шаппс припускає, що найближчими роками у всіх літаків, ймовірно, буде безліч альтернативних систем навігації.

Протягом восьми місяців до кінця березня 2309 рейсів Ryanair і 1368 літаків Wizz Air зареєстрували проблеми із супутниковою навігацією в Балтійському регіоні. Постраждали 82 рейси British Airways, сім рейсів Jet2, чотири EasyJet і сім TUI. Загалом за той самий період близько 46 тисяч літаків зареєстрували проблеми з GPS над Балтійським морем.

Військовий експерт Джек Вотлінг з аналітичного центру RUSI сказав, що росіяни вже давно глушать GPS.

"Скрізь, де є великий російський гарнізон, ви бачите проблеми з GPS, і такий є в Калінінграді. Вони просто ввімкнули цю штуку, тому що є постійні розпорядження", — пояснив він.

Нагадаємо, що сигнал GPS на літаку з міністром оборони Великої Британії Грантом Шаппсом зазнав електронної атаки.

Також повідомлялося, що БПЛА знищили склад із російською "диво-зброєю".