Спеціальна місія: російські Ту-142 пролетіли 15 годин, щоб налаштувати загоризонтну РЛС
Літаки ПКС РФ пролетіли близько 10 000 км від Біскайської затоки до Північної Атлантики, після чого були перехоплені норвезькими винищувачами F-35A.
Винищувачі F-35A Королівських ВПС Норвегії перехопили та супроводили два російські літаки морської розвідки і протичовнової боротьби Ту-142МК над Біскайською затокою біля західного узбережжя Франції. Як розповіли 30 червня оглядачі Bulgarian Military, літаки виконували спеціальне завдання, пов'язане з калібруванням нового загоризонтного радара, встановленого під Нижнім Новгородом.
Зазначається, що місія Ту-142МК тривала 15 годин, причому літаки покрили відстань у 10 000 км від Біскайської затоки до Північної Атлантики. Російські машини злетіли в Кипєлово і були направлені для калібрування загоризонтного радара.
Водночас крім Ту-142 російські бомбардувальники Ту-95 були помічені поблизу узбережжя Аляски. Один із них увійшов у зону ідентифікації ППО і залишався там близько чотирьох годин. У відповідь США і Канада підняли в повітря винищувачі F-22A Raptors і CF-18 для перехоплення і супроводу російських бомбардувальників.
Особливості місії
Автори матеріалу зазначили, що калібрування загоризонтних радарів — це не бойове завдання, а практичне або випробувальне. Річ у тім, що літак морської розвідки і протичовнової оборони Ту-142МК відіграє найважливішу роль у польотах з калібрування загоризонтних радарів. Вони оснащені сучасними датчиками та електронними системами, що дають змогу виявляти і відстежувати надводні та підводні цілі на великих відстанях. Основна мета калібрувальних польотів — точне налаштування радіолокаційних систем для отримання точних і надійних даних.
Обладнання Ту-142МК
- РЛС "Коршун-К" — використовується для пошуку і захоплення цілей на поверхні.
- Детектор магнітних аномалій "Беркут-95" призначений для виявлення варіацій магнітного поля Землі, викликаних присутністю великих металевих об'єктів, таких як підводні човни.
- Гідролокаційна система включає сонобуї, які можуть бути розгорнуті з борту літака.
- Засоби радіоелектронної підтримки призначені для перехоплення та аналізу електронних випромінювань потенційних цілей.
Виконуючи польоти за різними сценаріями, Ту-142МК допомагає фахівцям зрозуміти, як працює радар у реальних умовах, тому калібрувальні польоти ретельно планують з урахуванням різних умов навколишнього середовища і висот. Інформація, отримана під час цих польотів, використовується для коригування параметрів роботи радара і навчання операторів та аналітиків радарів.
Раніше ми писали про удари ЗСУ по загоризонтній радіолокаційній станції (РЛС) "Воронеж М" у місті Орськ Оренбурзької області. Ці станції відстежують загрози від міжконтинентальних балістичних ракет, тому мають для РФ стратегічне значення.