У Rinspeed Chopster, побудованого в Швейцарії в 2005 році на базі кросовера Porsche Cayenne першого покоління, занижений дах і візуально відсутні задні двері.
Оголошень щодо продаж цього незвичайного автомобіля не знайти на сайтах із продажу старих машин, але, як стало відомо Фокусу, перший з трьох побудованих Rinspeed Chopster виставлений на продаж в РФ. Ціну продавець готовий озвучити тільки за запитом реально зацікавленому покупцеві.
Rinspeed Chopster цікавий тим, що являє собою глибоко перероблений кросовер Porsche Cayenne першого покоління. Автомобіль дебютував на Женевському автосалоні в 2005 році. Ініціатором проекту стала швейцарська компанія Rinspeed, відома своїми інноваційними й екстравагантними концепт-карами, а безпосередньо дизайн розроблений німецьким бюро EDAG.
Дізнатися в цьому автомобілі вихідний Porsche Cayenne можна насилу, адже автомобіль візуально став тридверним — ручки задніх дверей були видалені, хоча дверні прорізи залишилися недоторканими і як і раніше відкривають доступ на другий ряд сидінь. А головне — висота машини знижена приблизно на 150 мм, для чого довелося підрізати всі стійки кузова. Скло, само собою, виготовлене заново.
Додамо сюди розширювачі передніх і задніх колісних арок, оригінальну задню оптику та величезні 23-дюймові колеса із шинами шириною 305 мм спереду і ззаду.
Зрештою вийшов досить своєрідний автомобіль з неоднозначним дизайном. Чи гарний він, нехай кожен вирішує сам, але в будь-якому випадку краще визначення для Rinspeed Chopster — це слово "дивний".
Представляючи Chopster у 2005 році, тодішній директор EDAG Йоханнес Баркманн так описав концепцію стилістики автомобіля: "Ми надихалися образом гравця в американський футбол, чия форма й атлетизм уособлюють величезну силу та наполегливість".
Що до техніки, то під капотом Chopster трудиться бензиновий 4,5-літровий турбомотор V8 від Cayenne Turbo, але потужність збільшена з 450 до 600 к. с. Унаслідок чого максимальна швидкість зросла з 266 до 290 км/год.
Варто зазначити, що виставлений на продаж в РФ автомобіль — найперший побудований Chopster із шасі №001. Цей екземпляр використовувався компанією Rinspeed у зйомках для фірмових проспектів і проморолика, а в Росії опинився мало не відразу після першого публічного показу.
Ще сумніше, що в попередні роки унікальний автомобіль піддався доморощеному "покращайзингу". Зокрема суворий салон із гоночними "ковшами" був перешитий на світлу шкіру з установкою більш розкішних крісел, а замість карбону в обробці інтер'єру з'явилося дерево. У багажнику з'явився бокс для зберігання шампанського і двох срібних фужерів, а мультимедійна система була перероблена з використанням компонентів DLS.
Тепер же машині повернули вихідний інтер'єр і вона повністю відповідає оригінальній специфікації. Наразі пробіг Rinspeed Chopster становить всього 13 тисяч кілометрів, тобто автомобіль використовувався лише епізодично. Це дозволяє сподіватися, що технічний стан також гарний.
Всього були побудовані три екземпляри Rinspeed Chopster. Другий автомобіль з партії був зібраний в тому ж 2005 році й незабаром після цього опинився в Дубаї, де через кілька років зазнав подальшого тюнінгу з додаванням більш агресивного зовнішнього обважування. Третій автомобіль, за нашими даними, залишається в Європі й зберігає оригінальний вид — принаймні, так було в 2018 році, коли цей екземпляр демонструвався на виставці Retro Classics у Штутгарті.
Раніше Фокус розповідав, що в США тюнінгова компанія E-Motion Engineering перетворила Porsche Cayenne на автомобіль для справжнього бездоріжжя. Кросоверу збільшили дорожній просвіт, посилили підвіску і забезпечили додатковими зовнішніми аксесуарами.
Також ми повідомляли, що компанія Porsche почала випробування електричного кросовера Macan нового покоління. У серійне виробництво модель піде наприкінці 2022 року.