Розділи
Матеріали

Один із трьох. У Росії продають найдивніший тюнінговий Porsche Cayenne (фото, відео)

Rinspeed Chopster, виставлений на продаж в РФ. Фото: Денис Медведков

У Rinspeed Chopster, побудованого в Швейцарії в 2005 році на базі кросовера Porsche Cayenne першого покоління, занижений дах і візуально відсутні задні двері.

Оголошень щодо продаж цього незвичайного автомобіля не знайти на сайтах із продажу старих машин, але, як стало відомо Фокусу, перший з трьох побудованих Rinspeed Chopster виставлений на продаж в РФ. Ціну продавець готовий озвучити тільки за запитом реально зацікавленому покупцеві.

Rinspeed Chopster цікавий тим, що являє собою глибоко перероблений кросовер Porsche Cayenne першого покоління. Автомобіль дебютував на Женевському автосалоні в 2005 році. Ініціатором проекту стала швейцарська компанія Rinspeed, відома своїми інноваційними й екстравагантними концепт-карами, а безпосередньо дизайн розроблений німецьким бюро EDAG.

Дізнатися в цьому автомобілі вихідний Porsche Cayenne можна насилу, адже автомобіль візуально став тридверним — ручки задніх дверей були видалені, хоча дверні прорізи залишилися недоторканими і як і раніше відкривають доступ на другий ряд сидінь. А головне — висота машини знижена приблизно на 150 мм, для чого довелося підрізати всі стійки кузова. Скло, само собою, виготовлене заново.

Додамо сюди розширювачі передніх і задніх колісних арок, оригінальну задню оптику та величезні 23-дюймові колеса із шинами шириною 305 мм спереду і ззаду.

Зрештою вийшов досить своєрідний автомобіль з неоднозначним дизайном. Чи гарний він, нехай кожен вирішує сам, але в будь-якому випадку краще визначення для Rinspeed Chopster — це слово "дивний".

Представляючи Chopster у 2005 році, тодішній директор EDAG Йоханнес Баркманн так описав концепцію стилістики автомобіля: "Ми надихалися образом гравця в американський футбол, чия форма й атлетизм уособлюють величезну силу та наполегливість".

Що до техніки, то під капотом Chopster трудиться бензиновий 4,5-літровий турбомотор V8 від Cayenne Turbo, але потужність збільшена з 450 до 600 к. с. Унаслідок чого максимальна швидкість зросла з 266 до 290 км/год.

Варто зазначити, що виставлений на продаж в РФ автомобіль — найперший побудований Chopster із шасі №001. Цей екземпляр використовувався компанією Rinspeed у зйомках для фірмових проспектів і проморолика, а в Росії опинився мало не відразу після першого публічного показу.

Фірмове фото Rinspeed Chopster №001, зроблене в 2005 році в Монако перед офіційним дебютом на Женевському автосалоні

Ще сумніше, що в попередні роки унікальний автомобіль піддався доморощеному "покращайзингу". Зокрема суворий салон із гоночними "ковшами" був перешитий на світлу шкіру з установкою більш розкішних крісел, а замість карбону в обробці інтер'єру з'явилося дерево. У багажнику з'явився бокс для зберігання шампанського і двох срібних фужерів, а мультимедійна система була перероблена з використанням компонентів DLS.

Тепер же машині повернули вихідний інтер'єр і вона повністю відповідає оригінальній специфікації. Наразі пробіг Rinspeed Chopster становить всього 13 тисяч кілометрів, тобто автомобіль використовувався лише епізодично. Це дозволяє сподіватися, що технічний стан також гарний.

Оригінальний промо-ролик Rinspeed Chopster 2004 року. Саме цей автомобіль опинився в Росії і зараз виставлений на продаж

Всього були побудовані три екземпляри Rinspeed Chopster. Другий автомобіль з партії був зібраний в тому ж 2005 році й незабаром після цього опинився в Дубаї, де через кілька років зазнав подальшого тюнінгу з додаванням більш агресивного зовнішнього обважування. Третій автомобіль, за нашими даними, залишається в Європі й зберігає оригінальний вид — принаймні, так було в 2018 році, коли цей екземпляр демонструвався на виставці Retro Classics у Штутгарті.

Rinspeed Chopster №2 в початковому стані під час показу на автосалоні в Женеві в 2005 році ...
... і через кілька років у Дубаї після подальшого тюнінгу
Rinspeed Chopster №3 на виставці Retro Classics у Штутгарті у 2018 році

Раніше Фокус розповідав, що в США тюнінгова компанія E-Motion Engineering перетворила Porsche Cayenne на автомобіль для справжнього бездоріжжя. Кросоверу збільшили дорожній просвіт, посилили підвіску і забезпечили додатковими зовнішніми аксесуарами.

Також ми повідомляли, що компанія Porsche почала випробування електричного кросовера Macan нового покоління. У серійне виробництво модель піде наприкінці 2022 року.