Російські автодилери використовують нелегальні схеми для ввезення іномарок. Машини оформляють як транзит до країн Центральної Азії.
Дорогі авто преміум-класу продовжують ввозити з Європи в Росію всупереч санкціям. Нелегальну схему імпорту розкрили журналісти фінської телерадіокомпанії Yle.
Журналісти виявили ланцюжок компаній, через які автомобілі з Америки та Європи постачаються в РФ. Власниками деяких із них є росіяни.
У рамках розслідування журналісти простежили шлях нового кросовера Lexus RX 2023 з Канади до Росії. За океаном автомобіль придбала особа з російським прізвищем і потім він вирушив у фінський порт Котка.
Там Lexus RX було виявлено на автовозі разом із BMW X3. На машини вирішили встановити GPS-маячки, що дало змогу простежити їхній шлях.
Машини перетнули кордон Фінляндії з РФ і попрямували спочатку до Санкт-Петербурга, а потім — на великий склад до Москви. Звідти Lexus RX поставили в Томськ, де виставили на продаж в автосалоні за 100 000 євро — приблизно вдвічі дорожче, ніж у Канаді. GPS-трекер показує, що зараз авто активно їздить, тобто його вже купили.
У фінській митниці повідомили журналістам, що за документами авто не призначалися для РФ — їх оформили як транзит в одну з країн Центральної Азії, адже він не заборонений. Транспортуванням кросоверів займається компанія з російським капіталом і очевидно для митниці РФ у неї були зовсім інші документи.
Журналісти звернулися по коментар до міністра закордонних справ Фінляндії Еліни Валтонен, і вона пообіцяла посилити контроль за дотриманням санкційного режиму: "Це не повинно бути можливо. Ми всі повинні нести відповідальність, посилити наш контроль і припинити обхід санкцій".
Раніше Фокус розповідав, що нові Lada страждають від проблем з якістю.
Також ми писали, про найбільший кросовер Lexus.