Розділи
Матеріали

Сильніший за час: легендарний "Гелендваген" святкує 45-річчя (фото)

Тарас Брязгунов
Фото: Mercedes-Benz | Виготовлено понад 500 000 недешевих Mercedes G-Class

Mercedes G-Class еволюціонував від воєнного позашляховика до преміальної моделі. У різний час у лінійці "Гелендвагена" були заряджені модифікації з V8 і V12, шестиколісний пікап та навіть розкішний варіант від Maybach.

У цьому році 45-річний ювілей святкує один із найзнаменитіших позашляховиків – Mercedes-Benz G-Class. Він пройшов шлях від чисто утилітарної військової моделі до розкішного статусного авто. Виготовлено вже понад 500 000 недешевих "Гелендвагенів" і, за даними Mercedes, 80% із них досі експлуатуються. Фокус розповість про знаменитий позашляховик.

Перший "Гелендваген" створювали для армії
Фото: Mercedes-Benz

Історія "Гелендвагена" почалася в 1972 році, причому з ініціативою його створення виступили не в Німеччині, а в Ірані. Шах Мохамед Реза Пехлеві звернувся до Mercedes-Benz із пропозицією створити позашляховик для іранської армії.

Цивільні Mercedes G-Class 1979 року
Фото: Mercedes-Benz

Розробку почали спільно Mercedes та австрійська компанія Steyr-Daimler-Puch. Перші тести прототипів у Сахарі та Арктиці почали в 1974 році. Одначе, поки модель розробляли, вона залишилася без основного замовника — у Ірані сталася революція, шаха скинули і радикальним ісламістам було не до автомобілів.

Peugeot P4 — близнюк "Гелендвагена"

У Mercedes-Benz вирішили не відмовлятися від авто. Його таки презентували в березні 1979 року і вивели на ринок в вересні під назвою G-Class (від німецького Gelandewagen – позашляховик). Запропонували як військову, так і цивільну версії.

Папамобіль Mercedes G-Class
Фото: Mercedes-Benz

Зі старту були доступні трьох- та п'ятидверні версії Mercedes G-Class, а також кабріолет, проте згодом з’явилося чимало спеціалізованих модифікацій. Спочатку для авто пропонували бензинові двигуни об’ємом 2,3 л (90 к. с.) і 2,8 л (158 к. с.), а також турбодизелі об’ємом 2,4 л (72 к. с.) і 3,0 л (88 к. с.). Повний привід доповнили знижувальною передачею та блокуваннями диференціалів.

Mercedes-Benz 500GE 1993 року отримав 5,0-літровий V8
Фото: Mercedes-Benz

"Гелендваген" одразу привабив позашляховими здібностями та високою якістю. Цікаво, що уже в 1980 році він став основою для папамобіля – спеціального авто для Іоанна Павла ІІ зі скляним куленепробивним ковпаком.

Mercedes G65 AMG із двигуном V12
Фото: Mercedes-Benz

У 1981 році Mercedes G-Class таки почав військову службу – партію авто придбала армія Аргентини. Згодом моделлю зацікавилися німецький Бундесвер та армії інших країн. А у 1983 році Джекі Ікс та Клод Брассер виграли на позашляховику ралі "Париж-Дакар".

Mercedes G63 AMG 6X6
Фото: Mercedes-Benz

"Гелендваген" постійно покращували: додали інжекторні двигуни потужністю до 224 к. с., ABS, кондиціонер та автоматичну КПП. Цікаво, що у авто з’явилися брати-близнюки – австрійський Puch G та французький Peugeot P4.

Mercedes-Maybach G650 Landaulet
Фото: Mercedes-Benz

У 1990 році Mercedes G-Class пройшов серйозне оновлення й був розділений на два великих сімейства – утилітарне W461 та розкішне W463 зі шкіряним салоном та електроприводом крісел. Дорожчій моделі невдовзі запропонували двигуни V8: починали з 5,0-літрового 237-сильного мотора, проте з часом з’явилися версії від AMG на 326-350 к. с.

Mercedes G Professional
Фото: Mercedes-Benz

Mercedes G-Class W463 неодноразово оновлювали. У ХХІ сторіччі він отримав мультимедійну систему, камеру та сучасні системи безпеки. Потужність заряджених модифікацій від AMG перевищила 500 сил, причому запропонували навіть варіант G65 AMG із 612-сильним V12.

Mercedes-AMG G63 4x4² 2023 року
Фото: topgir.com.ua

Особливої згадки заслуговують шестиколісний Mercedes G63 AMG 6X6, а також позашляховий варіант 4x4² і розкішний Mercedes-Maybach G650 Landaulet.

У Mercedes-Benz розуміли, що конструкція кінця 70-х вже застаріла, тому почали розробку абсолютно нового "Гелендвагена". Він дебютував у 2018 році та зберіг класичний дизайн, проте став сучаснішим, безпечнішим і економічнішим.

Електричний Mercedes G580 with EQ Technology
Фото: Mercedes-Benz

У лінійці залишили V8 і запропонували 585-сильну версію AMG і, разом із тим, нещодавно презентували електромобіль. Водночас, випускають і спеціалізовані версії, які називаються G Professional. Mercedes G-Class уже став культовим і залишається популярним та цілком відповідає своєму слогану Stronger than time ("Сильніший за час").

Раніше Фокус розповідав, що відомий Mercedes знімають із виробництва після 65 років на конвеєрі.

Також ми писали, що свій 100-річний ювілей святкує британська марка MG.