Розділи
Матеріали

Тест-драйв Nissan Qashqai 2024: новий образ знайомого кросовера

Тарас Брязгунов
Фото: Тарас Брязгунов | Nissan Qashqai пройшов плановий фейсліфтинг

В Україні з'явився оновлений Nissan Qashqai 2024 модельного року. Фокус познайомився з автомобілем і дізнався, яких змін зазнав популярний компактний кросовер.

Не секрет, що компактні кросовери є найпопулярнішим класом автомобілів не лише в Україні, але й у Європі. Біля витоків цього сегменту став Nissan Qashqai, перше покоління якого дебютувало в 2007 років. Уже випущено понад 5 мільйонів цих авто і зараз у виробництві вже третя генерація моделі, яка в нинішньому році пройшла оновлення. Нещодавно новий Nissan Qashqai 2024 вийшов на український ринок і Фокусу вже вдалося з ним познайомитися.

У версії N-Design обвіс пофарбований в колір кузова
Фото: Тарас Брязгунов

Виразніший і яскравіший — дизайн Nissan Qashqai

З кожним новим поколінням чи модернізацією дизайн Nissan Qashqai стає цікавішим та привабливішим. Кросовер 2024 року став виразнішим на вигляд та здається дорожчим, ніж є насправді.

Новий Nissan Qashqai 2024 легко впізнати за зміненою передньою частиною. Авто отримало широку шестикутну решітку радіатора, нові "двоповерхові" діодні фари та агресивніший бампер. Ззаду звертають на себе увагу змінені ліхтарі. До речі, вказівники повороту – динамічні.

Нофі фари та решітка радіатора зробили "лице" Nissan Qashqai виразнішим
Фото: Тарас Брязгунов

Крім того, у лінійці з’явилася нова модифікація N-Design з яскравішою зовнішністю. Обвіс кросовера пофарбували в колір кузова, а от дах – чорний. Також з’явилися глянцевий декор, матричні фари та оригінальні 20-дюймові диски, які є рідкістю в сегменті C-SUV. Саме таке авто Фокус і отримав на тест.

Хоча дизайн Nissan Qashqai зазнав суттєвих змін, розміри автомобіля залишилися на попередньому рівні.

Габарити Nissan Qashqai 2024:

  • довжина — 4425 мм;
  • ширина — 1835 мм;
  • висота — 1625 мм;
  • колісна база — 2665 мм;
  • кліренс — 175 мм.
Ззаду оновили ліхтарі
Фото: Тарас Брязгунов

Якісніший і дорожчий — салон Nissan Qashqai

Зазирнемо у салон Nissan Qashqai 2024. Зміни всередині не настільки помітні і компонування інтер’єру знайоме. Зате покращилися матеріали внутрішнього оздоблення: зокрема, у N-Design шкіра поєднується із алькантарою та вставками "під алюміній".

Скошене знизу кермо та джойстик КПП (у гібридні версії він дещо відрізняється) залишилися без змін, як і віртуальна панель приладів. Конфігурацію і вигляд дисплею можна налаштувати, але в будь-якому випадку покази приладів добре зчитуються. До того ж, у більшості версій моделі є проєкція на лобове скло.

Салон Nissan Qashqai N-Design оздобили шкірою та алькантарою
Фото: Тарас Брязгунов

Віднині у всіх Nissan Qashqai встановлено великий 12,3-дюймовий тачскрін. Мультимедійна система доопрацьована та доповнена сервісами Google. Звісно ж є Android Auto та Apple CarPlay. Перемикачі на центральній панелі зручні в користуванні, хоча деякі кнопки клімату все ж мілкуваті.

Нижче розмістили нішу з бездротовою зарядкою для смартфонів, а от USB-портів тут немає: як і раніше, вони сховані у боксі в підлокітнику (що не надто зручно). До речі, тепер у Nissan Qashqai лише роз’єми USB-C. Сам бокс доволі місткий, як і бардачок.

Цифровий щиток приладів встановлено у всіх Nissan Qashqai
Фото: Тарас Брязгунов

Внутрішній простір

Сідаємо на водійське місце Nissan Qashqai. Діапазон регулювань кермової колонки та сидіння (воно у версії N-Design оснащене електроприводом) мені цілком вистачає, аби знайти зручне положення.

Передні крісла зручні, доволі пружні та непогано втримують спину. Цікаво, що сидіння та кермо мають підігрів у всіх Nissan Qashqai 2024.

Посадка в кросовері не надто висока. Оглядовість непогана у всіх напрямках, тим більше тепер навіть у базовому варіанті моделі є камери кругового огляду.

Передні сидіння зручні і добре утримують спину
Фото: Тарас Брязгунов
Ззаду достатньо місця для пасажирів ростом 185 см
Фото: Тарас Брязгунов

Перемістимося на другий ряд. Задні двері відкриваються майже на прямий кут, що полегшує посадку та висадку. Тут доволі просторо, за мірками авто цього класу. Пасажири ростом до 185 см мають достатньо місця для ніг та над головою. Ззаду є підлокітник, пара USB-портів та дефлектори вентиляції.

Багажник Nissan Qashqai чималий: його об’єм становить 504 л у звичайному стані та 1593 л — зі складеними задніми кріслами (вони утворюють рівну підлогу). Двері мають електропривід із сенсором відкриття у всіх версіях, крім базової. Під підлогою ховаються запаска-докатка та сабвуфер.

Об'єм багажника становить 504 л
Фото: Тарас Брязгунов
Зі складеними задніми сидіннями утворюється рівна підлога
Фото: Тарас Брязгунов
Під підлогою схована запаска-докатка
Фото: Тарас Брязгунов

Комплектація Nissan Qashqai 2024

Уже базовий кросовер Nissan Qashqai Acenta непогано оснащений — доступ без ключа, двозонний клімат-контроль, датчики світла і дощу, камери, підігріви, парктронік. Топова комплектація N-Design додає панорамний дах та електроприводи.

До того ж, абсолютно всі Nissan Qashqai 2024 отримали повний набір сучасних систем безпеки — адаптивний круїз-контроль, автоматичне гальмування, утримання в смузі руху, розпізнавання знаків, контроль втоми водія і "сліпих" зон.

Гібрид e-Power має особливий селектор трансмісії
Фото: Тарас Брязгунов
USB-порти сховані під підлокітником
Бардачок
Фото: Тарас Брязгунов
Для задніх пасажирів передбачені вентиляційні дефлектори і USB-порти
Фото: Тарас Брязгунов

Майже електромобіль

Наразі всі Nissan Qashqai в Україні є електрифікованими. 1,3-літрові турбомотори на 140 та 158 к. с. доповнені 48-вольтною "м’якою" гібридною установкою, а флагманом у лінійці є нетиповий гібрид e-Power. Саме з ним ми і познайомилися.

Nissan Qashqai e-Power – це фактично електромобіль, який не потрібно заряджати. Головну роль тут виконує електромотор на 190 к. с.: саме він обертає колеса, а 1,5-літровий 156-сильний турбодвигун виконує роль генератора і виробляє електроенергію.

Така схема має низку переваг, бо ми отримуємо всі плюси електрокарів. Приміром, такому гібриду не потрібна коробка передач. До того ж, чимала тяга відчувається одразу, адже доступні максимальні 330 Н∙м крутного моменту.

Топовий Nissan Qashqai оснащений 190-сильною гібридною установкою e-Power
Фото: Тарас Брязгунов

У спортивному режимі Nissan Qashqai e-Power доволі жваво стартує до 100 км/год за 7,9 с – швидше за будь-яку бензинову версію. Рівномірний впевнений розгін продовжується до 130-140 км/год.

У той же час, в економному режимі кросовер стає спокійнішим ідуже економічним. Заявлена витрата пального в змішаному циклі — 5,1-5,3 л/100 км. У нас при їзді по місту вийшло 6 л/100 км, а на трасі — приблизно 5 л/100 км.

Звісно, електромотора не чутно, проте й бензиновий двигун доволі тихий, адже працює на постійних оптимальних обертах. Кросовер має невелику батарею і може подолати кілька кілометрів у повністю електричному режимі, проте заряджати його не можна. Та й навіщо? Повного баку вистачить, щоб подолати 1000 км по трасі. Таким чином у Nissan пропонують нестандартне рішення основних проблем електрокарів – малого запасу ходу та тривалої зарядки.

Гібрид e-Power економічний, але недоступний із повним приводом
Фото: Тарас Брязгунов

Утім, один недолік у Nissan Qashqai e-Power все ж є — його не можна обрати з повним приводом, адже він доступний лише для 158-сильної версії моделі. Хоча варто відзначити, що старший кросовер Nissan X-Trail e-Power може бути повнопривідним.

Керованість Nissan Qashqai

Кросовер Nissan Qashqai непогано маневрує і у місті почувається як риба у воді. Його кермо точне, проте зворотного зв’язку йому все ж не вистачає.

Із 20-дюймовими дисками дорожні нерівності, звісно, стали більш відчутними, хоча їзду не можна назвати надто жорсткою. Проте для наших доріг все ж краще обрати колеса меншого діаметру, аби не бути частим гостем шиномонтажу.

Nissan Qashqai N-Design оснащений 20-дюймовими дисками
Фото: Тарас Брязгунов

Також у днищі не завадило б трохи більше шумоізоляції. Хоча загалом у салоні Nissan Qashqai доволі тихо і навіть на 120-130 км/год можна розмовляти, не підвищуючи голос.

Сповільнюється авто впевнено. Гібрид Nissan Qashqai e-Power оснащений системою гальмівної рекуперації та має спеціальний режим e-Pedal, який дозволяє їздити без педалі гальм (авто сповільнюється, якщо відпустити газ).

Ціна Nissan Qashqai

Новий Nissan Qashqai в Україні коштує від 1 140 510 гривень за 140-сильний варіант і це досить непогана ціна в сегменті C-SUV. Гібридний e-Power, звісно, дорожчий — від 1 549 330 гривень. У топовому виконанні N-Design він коштує 1 861 380 гривень.

У топових Nissan Qashqai встановлені матричні фари
Фото: Тарас Брязгунов
Кросовер отримав динамічні покажчики поворотів
Фото: Тарас Брязгунов

Вердикт Фокуса

Оновлений Nissan Qashqai зберіг свої традиційні переваги, але при цьому став виразнішим на вигляд (особливо у версії N-Design) та якіснішим усередині. Кросовер багато оснащений уже в базовій версії та залишається доступним. Гібридний варіант e-Power дорожчий, але, по суті, це вже електромобіль, який не потрібно заряджати.

Плюси Nissan Qashqai:

  • місткий багажник;
  • багата комплектація;
  • економічна гібридна версія e-Power.

Мінуси Nissan Qashqai:

  • жорсткувата їзда з 20-дюймовими дисками;
  • неможливо обрати e-Power з повним приводом.

Технічні характеристики Nissan Qashqai e-Power:

Тип основного двигуна електричний
Потужність двигуна, к. с. 190
Обертальний момент, Нм 330
Тип мотор-генератора бензиновий
Об'єм двигуна 1497
Кількість і розташування циліндрів R3
Потужність двигуна, к. с. 156
Коробка передач 1-ступінчастий редуктор
Привід передній
Споживання пального, л/100 км 5,1-5,3
Макс. швидкість, км/год 170
Розгін 0–100 км/год, с 7,9
Об'єм паливного баку, л 55