Розділи
Матеріали

Україна начинила легкомоторний літак типу Cessna та атакувала завод "Шахедів" в РФ, — Forbes

Олександр Флоранський
Фото: Скрін відео | Удар по заводу дронів у Єлабузі

Посли удару по заводу "Шахедів" у Татарстані журналісти нагадали, що 1987 року німецький підліток на Cessna 172 приземлився на Красній площі. Радянські винищувачі попрямували до нього, але оператор наземного радара зафіксував літак як "дружній".

Новою подією в серії ударів по об'єктах на території РФ стало застосування безпілотників, що нагадують легкі літаки типу Cessna. Ці БПЛА пролетіли щонайменше 1300 км, щоб завдати удару по російському заводу в Єлабузі. Про це пише Forbes.

Росіяни зняли сцени удару безпілотника по особливій економічній зоні "Алабуга" в Татарстані, де робітники збирають дрони Shahed іранського дизайну. Дрони, які, як і українські саморобні безпілотники типу Cessna, можуть нести вибухівку на 1000 км.

Класичний літак Cessna 172 може перевозити вантаж вагою в 500 кг на відстань понад 1100 км.

Українські інженери розробили щонайменше 16 різних типів ударних дронів дальнього радіусу дії. Імовірно, із супутниковим управлінням і GPS-наведенням. Цього року Сили оборони України направили безліч безпілотників на сотні км углиб території РФ для ударів по нафтопереробних заводах, а тепер і по заводах із виробництва дронів.

За даними журналістів, удари по нафтопереробних заводах у РФ останнім часом призвели до скорочення виробництва бензину більш ніж на 10%. Удари по таких заводах, як в "Алабузі", також можуть впливати на виробництво безпілотників дальньої дії. Але тільки в тому разі, якщо Україна продовжить свою ударну серію.

Удар безпілотника в Татарстані

Тому, що Україна, судячи з усього, перетворює легкі літаки на дрони, не варто дивуватися. Ще 2019 року Дослідницька лабораторія американських ВПС (AFRL) працювала з компанією DZYNE Technologies зі штату Вірджинія над модифікацією Cessna 206 у дрон.

У російських ЗМІ після удару в Єлабузі написали, що Україна застосувала безпілотники UJ-22 Airborne виробництва Ukrjet

Cessna з дистанційним управлінням "відкриває переваги безпілотних операцій без складнощів і початкових витрат, пов'язаних із розробкою нових безпілотних засобів", — зазначав Алок Дас, учений AFRL.

Дрон на базі легкомоторного літака дешевий, простий, надійний і, до того ж малопомітний. І не завдяки високим технологіям, а просто тому, що зовні не виглядає загрозливо.

У 1987 році підліток із ФРН прилетів на Cessna 172 до Москви та приземлився на Красній площі. Кілька радянських винищувачів попрямували до нього, але оператор наземного радара зафіксував літак як "дружній" і проігнорував його.

У російського командування не вистачає засобів ППО для захисту і передових сил, і російських міст, і заводів, зазначають журналісти.

"Неможливо захистити все", — зазначав відставний американський генерал Марк Гертлінг.

За словами авторів публікації, українська індустрія дронів сильно децентралізована, тому її складно придушити ударами з повітря. Російська ж індустрія дронів — повна тому протилежність. Тут усе централізовано. Одна державна компанія виробляє майже всі російські FPV-дрони.

Це означає, що удари українських дронів по одних і тих самих російських об'єктах можуть звести нанівець виробництво дронів у РФ — і надати Україні перевагу.

Нагадаємо, що, згідно із заявою ГУР, під час ударів у Татарстані Україна не застосовувала іноземну зброю.

Також повідомлялося, що в ООН засудили удари по заводу дронів у Татарстані. Такі атаки закликали припинити.