Зв'язок та інтернет можуть зникнути в Україні: що робити абонентам Київстар, lifecell, Vodafone
Незважаючи на те, що мобільні оператори України зробили все можливе, щоб зв'язок не зникав навіть під час віялових відключень електроенергії, клієнти повинні берегти трафік і не перевантажувати мережі.
Через віялові відключення електроенергії внаслідок обстрілів території України ЗС РФ може працювати з перебоями або зовсім зникнути мобільний зв'язок та інтернет. Видання "Обозреватель" розповіло, що зробили вітчизняні оператори Київстар, lifecell та Vodafone для поліпшення ситуації.
Українські оператори зв'язку запаслися генераторами та батареями
Українські оператори зв'язку мають у своєму розпорядженні генератори та акумулятори, однак вони не здатні забезпечити роботу інтернет-з'єднання протягом тривалого часу. ЗМІ повідомляє, що перехід на резервні джерела живлення забезпечує лише 6 годин роботи. У компанії lifecell пояснили, що мережі всіх операторів планувалися з урахуванням постійного стаціонарного живлення, а не роботи від генераторів. Проте "Київстар", Vodafone та lifecell вжили всіх необхідних заходів для того, щоб українці залишалися на зв'язку, навіть якщо зникне світло
Так, Vodafone закупила необхідне обладнання на 160 млн грн. Це допоможе 15,2 млн абонентів залишатися на зв'язку, навіть якщо електроенергії не буде протягом 4-6 год. При цьому доступність мережі може знизитися лише на 10-15%. Тобто зв'язок погіршиться, але незначно. Забезпечити живленням усі об'єкти зв'язку від генераторів неможливо — тільки в Києві з понад 1000, багато з них розташовані на дахах, що ускладнює встановлення генераторів. Проте кількість станцій, що мають генератори, вдалося збільшити в 4 рази порівняно з 2022 роком.
Компанія lifecell встановила акумулятори та генератори на ключових майданчиках. Це обійшлося у 800 млн. грн. Таким чином зв'язком будуть забезпечені 9,1 млн клієнтів. Цей оператор у 6 разів збільшив кількість базових станцій, оснащених батареями для підтримання зв'язку на належному рівні протягом 4-5 год.
"Київстар" витратила понад 1 млрд грн на запасні джерела подачі енергії, тому що в компанії найбільша кількість абонентів — 24,1 млн. Генераторів тепер у 4 рази більше, ніж позаминулого року, і їхніх потужностей вистачить на 6 год роботи. Також оператор повідомив про встановлення 113 тис. акумуляторів.
Українців закликали економити мобільний інтернет
Незважаючи на вжиті заходи, оператори просять абонентів економити трафік, щоб мережі могли пропрацювати якомога довше. У компаніях зазначили, що під час віялових відключень люди переходять на мобільний інтернет і активно його використовують — дивляться відео, соцмережі, грають в онлайн-ігри тощо. На мережі збільшується навантаження — гірше стає і інтернет, і мобільний зв'язок. Тому абонентів просять користуватися дротовим інтернетом. Багато провайдерів можуть забезпечити доступ до інтернету навіть під час тривалих відключень світла.
Щоб не перевантажувати роботу базових станцій, потрібно знизити кількість споживаного трафіку, наприклад:
- відключати автозавантаження медіа в месенджерах;
- не використовувати відеохостинги YouTube, Netflix тощо;
- не використовувати сервіси з "важким" контентом на кшталт ТікТок.
Що робити, якщо зв'язок оператора зовсім не працює
Якщо покриття немає, то варто переключитися на мережу іншого оператора за допомогою національного роумінгу. Щоб скористатися цією послугою, необхідно відключити автоматичний вибір мережі в налаштуваннях смартфона.
Однак варто пам'ятати, що в національному роумінгу не працює 4G. Це було зроблено навмисно, щоб не перевантажувати мережу, до якої додаються нові абоненти. Тому за першої можливості варто пробувати знову підключитися до свого оператора. Для цього потрібно знову увімкнути автоматичний вибір мережі.
Навіть при значних інвестиціях українські оператори не зможуть при відключенні на 100% зберегти якість мобільного інтернету. Тому важливо, користуватися зв'язком економно.
Раніше ми повідомляли про те, як підключити національний роумінг, якщо зник зв'язок. Послуга "Безкоштовний національний роумінг" діє в Україні під час воєнного стану. Громадяни можуть підключитися до іншого мобільного оператора в разі зникнення зв'язку.