Розділи
Матеріали

Заряджається за 10 хвилин: у Китаї представлено "найшвидшу у світі" батарею для електрокарів

Фото: Getty Images | Акумулятор для електромобіля: ілюстративне фото

Седан Zeekr 007 отримає новий літій-залізо-фосфатний акумулятор, який підтримує заряджання навіть за температури -10 градусів Цельсія.

Китайський виробник електромобілів Zeekr презентував новий акумуляторний блок, що підтримує зарядку 5,5 C. Він може заряджатися від 10 до 80% всього за 10,5 хвилин, пише видання Interesting Engineering.

Седан Zeekr 007 отримає нову батарею і вийде на ринок наступного тижня. Електромобіль оснастили літій-залізо-фосфатним акумулятором (LFP) замість нікель-кобальт-марганцевих батарей, які зазвичай використовують в електрокарах. Машину можна буде заряджати за допомогою електронних силових агрегатів третього покоління (V3), що підтримують надшвидке живлення — трохи більше ніж 10 хвилин при 80-відсотковому рівні заряду. Система управління акумулятором (BMS) нового седана також забезпечує стабільність процесу зарядки навіть у суворих умовах, наприклад, при температурі -10 градусів Цельсія.

Акумулятор Zeekr
Фото: Zeekr

Щоб розв'язати проблему занепокоєння клієнтів щодо запасу ходу, виробники оснащують автомобілі акумуляторами більшого розміру, зарядка яких потребує більше часу. Однак цю незручність усуває швидка зарядка, що дає змогу заряджати машину за меншу кількість годин, але нині серед автобрендів триває змагання за тим, щоб скоротити цей час до кількох хвилин. Американська Tesla, наприклад, пропонує зарядку за 15 хвилин, що дає змогу Tesla 3 проїхати 282 км. Однак це трохи менше половини повного запасу ходу автомобіля. Таким чином, пропозиція Zeekr зарядити седан до 80% за 10 хвилин — це великий крок вперед.

Як і китайська компанія BYD, Zeekr теж прагне до глобального розширення, і обіцянка заряджати електромобіль приблизно за той самий час, що потрібен для заправки бака автомобіля з бензиновим двигуном, є чудовим способом виходу на нові ринки. Але оскільки уряд США вводить 100-відсотковий прикордонний податок на електромобілі, вироблені в Китаї, ще невідомо, як Zeekr досягне цінової конкурентоспроможності при виході на американський ринок.

Раніше ми писали, що акумуляторна батарея потужністю 8,6 МВт*год живила цілий стадіон. Уперше в історії футбольний матч пройшов на стадіоні з використанням енергії вітру і сонця.