Розділи
Матеріали

Грошовий фактор. Як ЛГБТ-спільноти впливають на економіку України та сусідніх країн

Євгенія Корольова
Фото: Rosemary Ketchum from Pexels | Прогресивна талановита молодь для працевлаштування швидше вибере підприємство з недискримінаційною внутрішньою політикою, вважають дослідники

Дослідження Open for Business показало, що Україна щорічно втрачає до $ 1,3 млрд через дискримінацію ЛГБТ-спільноти, а інвестори не хочуть відкривати свої представництва в країні, не готовій впроваджувати політику рівності.

Коаліція Open for Business презентувала дослідження "Економічний аналіз інклюзії спільноти ЛГБТ в Центральній і Східній Європі". У звіті говориться про те, що дискримінація окремих груп людей у прямому сенсі слова дорого обходиться Україні і сусіднім країнам — Румунії, Польщі та Угорщині. За оцінками експертів коаліції, через утиски ЛГБТ-спільнот держави щорічно втрачають від 0,43% до 1,75% ВВП.

Згідно з дослідженням, гірші показники в цьому плані в Румунії, яка щорічно втрачає $ 1,6 — 4,4 млрд (0,63 — 1,75% ВВП). Україні дискримінація обходиться в $ 553 млн — 1,3 млрд (0,36 — 0,87% ВВП). Найменші фінансові втрати зафіксовані в Угорщині — $ 232 — 376 млн (0,14 — 0,23% ВВП).

Ставлення до ЛГБТ і вибір інвестора

Як вважають дослідники, дискримінація представників ЛГБТ відбивається на рівні здоров'я населення, що в цілому знижує продуктивність праці в країні. Крім того, неякісне медобслуговування, відсутність інформації впливає на поширення ВІЛ, а також загострює ситуацію з депресіями. Усе це в підсумку призводить до проблем з працевлаштуванням і втрати заробітку.

Із зазначених чотирьох країн в України найбільш хитка економічна ситуація, у тому числі через політичну нестабільність і скорочення іноземних інвестицій. Дорожня карта розвитку торгівлі України передбачає формування середовища для розвитку експорту, поліпшення конкурентоспроможності малого і середнього бізнесу та зростання компетенції підприємств. У сучасному світі ці фактори нерідко залежать і від готовності держави впроваджувати політику рівності. Міжнародні європейські та американські компанії, що вже давно реалізують недискримінаційні програми, охочіше будуть співпрацювати з тими, хто розділяє схожі цінності і працює за такими ж стандартами.

У сучасному світі багато що залежить від готовності держави впроваджувати політику рівності, вважають автори дослідження
Фото: Karolina Grabowska from Pexels

За оцінками Open for Business, інвестори при виборі партнерів усе частіше орієнтуються на соціальні питання і внутрішньокорпоративні відносини.

"Інклюзія спільноти ЛГБТ + стає фактором, який компанії враховують, приймаючи рішення про відкриття своїх представництв", — йдеться в дослідженні.

Меншини, рівність і новий бізнес

Не менш важливим є й інший момент. Прогресивна талановита молодь для працевлаштування швидше вибере підприємство з недискримінаційною внутрішньою політикою, вважають дослідники. Це підтверджують і представники бізнесу. Як зазначає Олена Сурхан, заступниця директора LUSH Ukraine, на сьогодні в компанії працюють люди з обмеженою мобільністю, переселенці з Криму і Донбасу, а також представники ЛГБТ-спільнот.

"Без політики рівних можливостей працевлаштування ви можете втратити дійсно талановитих співробітників, які можуть принести компанії більше доходу", — підкреслює Сурхан.

Інвестори при виборі партнерів усе частіше орієнтуються на соціальні питання і внутрішньокорпоративні відносини

Однак відсутність політики рівності в цілому в Україні призводить до додаткової еміграції молодих кваліфікованих фахівців, які вважають за краще жити в більш відкритому і толерантному суспільстві. Показовим є в цьому плані дослідження Queer Poles, проведене у Великобританії: 31,4% респондентів-іммігрантів з вищою освітою назвали ЛГБТ-дискримінацію основною причиною свого переїзду в іншу країну.

Відсутність політики рівності в Україні призводить до еміграції молодих кваліфікованих фахівців, які вважають за краще жити в більш толерантному суспільстві

В Україні з кожним роком звертають все більше уваги на те, наскільки бізнес орієнтований на найбільш різні групи клієнтів. У травні з'явився новий мобільний додаток з картою місць у Києві, дружніх до ЛГБТ-спільноти. Тут вказані кафе, ресторани, магазини і спортклуби, де пропагується рівний сервіс для всіх. Карту обіцяють постійно розширювати й оновлювати.

Також четвертий рік поспіль в Україні складається Індекс корпоративної рівності — національне дослідження, яке показує, як приватні і державні компанії підтримують політику різноманітності та недискримінації на робочому місці. У минулому році, згідно зі звітом, серед представників великого бізнесу кращі результати показали Британська Рада, EY в Україні, EPAM Ukraine, LUSH Ukraine, Ашан Ритейл Україна, Shell Retail Ukraine, Beetroot AB, GSK, AB InBev Efes, Данон Україна.