Розділи
Матеріали

Руйнування, крадіжка обладнання та посилок: скільки втратила "Нова пошта" через вторгнення Росії в Україну

Марія Бабенко
Фото: Нова Пошта | Декілька терміналів "Нової пошти" зруйновано або пошкоджено внаслідок ворожих обстрілів

В інтерв'ю Фокусу операційний директор "Нової пошти" Євген Тафійчук розповів про прицільні ворожі атаки на об'єкти компанії та оцінив завдані збитки.

Російські окупанти за рік повномасштабної війни завдали помітних збитків провідному логістичному оператору України — компанії "Нова пошта". У своєму розгорнутому інтерв'ю Фокусу операційний директор "Нової пошти" Євген Тафійчук називає такі об'єкти компанії, які залишаються в окупації, пограбовані, постраждали від обстрілів або навіть повністю зруйновані.

  • термінал у Маріуполі: повністю знищено
  • термінал у Новій Каховці: захоплений і пограбований
  • термінал у Мелітополі: захоплений і пограбований
  • термінал у Сєвєродонецьку: захоплений і серйозно пошкоджений
  • 820 відділень, що залишаються на окупованій території: захоплені та розграбовані
  • Харківський інноваційний термінал: зруйнований прямим влученням
  • Чернігівський термінал: отримав пошкодження від прямого влучення
  • Миколаївський термінал: отримав пошкодження від прямого влучення
  • Об'єкти в Полтаві та Дніпрі: постраждали від прицільної атаки дронів-камікадзе
  • Депо в Харкові: постраждало від обстрілу

Як розповів Фокусу Євген Тафійчук, про мародерство армії РФ свідчить відео, отримане із захоплених терміналів "Нової пошти", де російські військові знімають колеса з машин, розбирають автомобілі, крадуть відправлення, побутову техніку, обладнання та навіть унітази.

Зруйноване російськими загарбниками відділення "Нової пошти"
Фото: Нова Пошта

За словами Євгена Тафійчука, збитки "Нової пошти" від воєнних дій компанія оцінює в 1 млрд грн. Проте співрозмовник Фокусу робить поправку на те, що війна ще не закінчилася, і тому такі розрахунки поки що носять попередній характер.

Окрім цього, у перші місяці повномасштабного російського вторгнення в компанії серйозно просіли показники операційної діяльності, через що довелося оптимізувати бізнес — тимчасово скоротити мережу до 320 вантажних відділень і відправити в простій незадіяних у роботі співробітників.

"25 лютого ми обробили всього 30 тис. відправлень. Потім протягом першого тижня війни у нас було максимум до 50 тис. посилок на день. А вже наприкінці березня ми вийшли приблизно на 600–700 тис. посилок на день. Що стосується фінансових показників, то тут у нас був великий мінус. Зокрема, у березні ми спрацювали зі збитком 300 млн грн, і "на нуль" нам вдалося вийти тільки в травні", — зазначив Євген Тафійчук в інтерв'ю Фокусу.

Євген Тафійчук, операційний директор "Нової пошти"
Фото: Нова Пошта

У міру відновлення показників бізнесу компанія відкривала відділення та повертала персонал на робочі місця. У результаті в другому півріччі 2022 року оператору практично вдалося надолужити втрати березня та квітня. За словами Тафійчука, у гривні, без поправок на рівень інфляції та валютний курс, до виконання намічених річних показників компанії не вистачило близько 10%. Утім, у 2023 рік в "Новій пошті" дивляться з оптимізмом і розраховують на зростання більш ніж на 15%.

У своєму інтерв'ю Фокусу Євген Тафійчук також розповідає про виклики першого року війни, розвиток міжнародного бізнесу, відновлення роботи у звільненому Херсоні й інвестиції в енергонезалежність.

Фокус також розповідає, як перший рік війни пережила українська банківська система. В іншій публікації Фокус нагадує, які товари та послуги в Україні ставали дефіцитними після початку повномасштабного вторгнення.