Розділи
Матеріали

Удар по співпраці: Китай різко підняв ціни на постачання вантажів до РФ, — ЗМІ

Артем Богомаз
Фото: РИА Новости | Китай підняв тарифи на постачання вантажів до Росії та Білорусі (ілюстративне зображення)

За даними журналістів, однією з причин підвищення тарифів стало зменшення кількості контейнерів, а також затори на кордоні. Президент Росії Володимир Путін збирається це обговорити із Сі Цзіньпіном під час візиту до Пекіна.

Китай ухвалив рішення різко підняти тарифи на постачання вантажів на територію Російської Федерації. Це ще один удар по торговельно-економічному співробітництву між країнами. Про це пише видання The Moscow Times.

Нові ціни торкнуться не тільки Росії, а й Білорусі. Із 6 травня доставка вантажів залізницею стала дорожчою щонайменше на $500-800 за один контейнер. Усе залежатиме від станції відправлення, про що розповіли транспортно-логістичному порталу Infotrans Media Belarus в експедиційних компаніях.

Однією з причин, через яку відбувається подорожчання, є зменшення кількості вільних контейнерів на території Китаю. Також на кордоні з Росією утворився великий затор.

Додатково до цього зросли ставки морських фрахтів із Китаю. Тарифи стали вищими від $800-1000 до $1300-1500 за контейнер. Експедитори діляться, що більшість вільних місць на суднах у травні вже було заброньовано і морські лінії пропонують відправлення вантажів не раніше, ніж наприкінці поточного місяця.

У матеріалі додатково зазначають, що відбувається зростання цін на тлі відновлення залізничних перевезень контейнерів з Китаю до ЄС транзитом через російську територію. У період із січня по березень кількість перевезень зросла на 44%, тобто до 90 тисяч контейнерів.

А ось експортний потік з Китаю в Росію навпаки почав скорочуватися, і таке явище фіксується вперше з початку повномасштабної війни в Україні. Тільки в березні, як писав Bloomberg, експорт між країнами впав на 15,7%.

Причиною такого явища став той факт, що китайські банки масово почали відмовлятися приймати платежі за постачання товарів до Росії. Вони побоюються, що стосовно них буде введено міжнародні санкції.

Російські імпортери також скаржаться, що перекази можуть зависати по кілька тижнів, а банки з кожним разом вимагають дедалі більше доказів про те, що покупець не пов'язаний з особами, які перебувають під санкціями або з тими, хто пов'язаний з військово-промисловим комплексом РФ. Траплялося, коли навіть після цього з боку Китаю надходили відмови.

ЗМІ писали, що президент Росії Володимир Путін збирається обговорити це питання з главою КНР Сі Цзіньпіном під час візиту в Пекін. Відбудеться це найближчими тижнями.

Згідно з оцінкою Інституту Гайдара, продовжують у The Moscow Times, на китайські товари наразі припадає 43% всього імпорту в Росію, що становить $285 млрд. А ось для самого Пекіна Москва лише вторинний за значимістю ринок, адже на нього припадає до 3% поставок.

"Лідируючі позиції в товарообігу Китаю міцно посідають недружні до Росії країни, що посилює ризики зниження поставок у разі загрози введення вторинних санкцій", — підсумували експерти.

Нагадаємо, 6 травня повідомлялося, що Китай підтримає мирні переговори щодо України, якщо за висловляться і Київ, і Москва. Сі Цзіньпін вважає, що обидві сторони конфлікту мають бути на рівних умовах, а варіанти врегулювання потрібно оцінювати справедливо.