Анджеліна Джолі — антикілер! Фільм, де добра жінка смертельно небезпечна для найманих вбивць
Фільм про лісові пожежі і сильну жінку. Журналіст Фокуса розповідає про прем'єра фільму з Анджеліною Джолі — "Ті, хто бажає мені смерті".
Колись Анджеліна Джолі зіграла кілершу в культовому бойовику "Містер і місіс Сміт" (2005). Після цієї картини, як відомо, вона вийшла заміж за Бреда Пітта, який там був у ролі найманого вбивці і одночасно її чоловіка. Відтоді багато води утекло, багатодітні Піт і Джолі встигли одружитися і розлучитися, а вона сама або знімає кіно або знімається у фентезі, як наприклад, в комерційно успішному проекті "Маліфісента" (2014, 2019).
А тут у неї головна роль в премʼєрному неовестерні "Ті, хто бажає мені смерті" одного з майстрів цього жанру Тейлора Шерідана ("Вітряна річка", "Єллоустон"). Але у цій картині навіть не скажеш, що героїня Джолі — пожежна парашутистка Ханна — в центрі історії, спочатку, швидше — на узбіччі. Але поступово вона виходить на авансцену.
За сюжетом якийсь бухгалтер виявляє в документах сліди махінацій, які ведуть на самий верх. Він передає документи окружному прокурору. Однак "самий верх" не дрімає і відразу ж посилає кілька кілерів, що підривають будинок окружного прокурора.
Парочка тотальна: вони "мочать" всіх на своєму шляху. Безумовно, кілер — одна з найбільш славимих професій у США, досить згадати класичні бойовики — "Механіка" з Чальзом Бронсоном і Стетхемом або "Старим тут не місце" з Бардемом.
Особливо глядачеві страшно від того, що жорстокість професійних убивць носить системний характер "зачистки". Зупинилася випадкова дівчина на авто запитати: "Є проблеми?" — постріл в обличчя. Уже немає проблем. Вони майже як механічні роботи-знищувачі, по типу термінатора.
Бухгалтер тікає на машині з 12-річним сином, розуміючи, що після прокурора вони — наступні жертви. Багато разів він сказав дитині, що вчинив чесно. Тепер розплачується. До того ж в поліцію він не звертається, вважаючи, що якщо прокурора, не моргнувши, прибрали, то бухгалтера — і поготів.
У рятівниці Ханни посттравматичний синдром: вона звинувачує себе у загибелі трьох підлітків, неправильно визначивши напрямок вітру під час пожежі — явні алюзії на фільм зі Сталлоне "Скелелаз". Щоб вона не влаштовувала істерик її перевели на пожежну вишку.
Диспозиція: батько застрелений на дорозі, хлопчик з документами втік. Він випадково зустрічає в горах Монтани героїню Джолі.
Паралельно кілери знаходять сімʼю місцевого шерифа (знайомий нашого бухгалтера) і тероризують його вагітну дружину.
Наскрізна ідея стрічки: кримінально-політична влада прислала двох покидьків з необмеженими можливостями розправитися з неугодними свідками, але нарвалася на "міцних горішків" в особі місцевих фахівців з виживання, які живуть у злагоді з матінкою природою і совістю. Машина для вбивств починає давати збої.
До того ж відбувається це на рівні розборок. Дві місцеві жінки (плюс дружина шерифа) перехоплюють ініціативу у кілерів і починають перегравати їх швидкістю реакції та бойової кмітливістю. Навіть не хитрістю або знанням місцевості, а це викликає певне здивування.
Імовірно що дівчатам "рідні стіни" якимось чином допомагають. "Ненавиджу цю землю", — скрегоче зубами поранений кілер. — "Вона тебе теж", — кидає йому дружина шерифа.
Не будемо "зливати" подробиці, але кирка в руках Анджеліни Джолі виявилося набагато грізнішою зброєю, ніж гранатомет в руках Рембо. Анджеліна являла собою ілюстрацію прислівʼя "Проти лома немає прийому".
Така ж невідповідність відчувається між красивим (майже гламурним) лицем актриси, яка зображує рятівницю, і її колегами — пожежними, які грубо, як їм належить, жартують — і Ханна тут — в дошку свій "хлопець".
Начебто окремо всі складові картини непогані, але загалом вона розвалюється через такі недоречностей. І особливо засмучує її передбачуваність: погані грішать, хороші — рятують. Немає жодного парадоксу, перевертня, який би застав глядача зненацька.
З плюсів фільму — видовищно показані гори і лісові пожежі (спасибі компʼютерній графіці): вогонь і очищує, і не щадить! Хто до нас з вогнем прийде, той…
І крім все-таки чаруючої гри акторів у ролі кілерів (Ніколас Холт, Ейдан Гіллен) на початку картини, можна відзначити майстерність Джолі у фіналі, коли відбулася серйозна розмова з хлопчиком на тему: як і з ким йому жити далі? "Поговоримо з тобою про це докладно, але пізніше", — відгукується Ханна. В її голосі — зворушливі материнські ноти. У цій сцені не відчувається ніякої пози або награність. При тому, що в цьому епізоді майже немає слів, він по-справжньому бере глядача (набагато більше, ніж кадри з суперменськими подвигами Ханни). І це, мабуть, єдине перетворення в картині, яку один раз можна подивитися.
Про фільм:
"Ті, хто бажає мені смерті" (Those Who Wish Me Dead) — 2021 рік, США. Режисер — Тейлор Шерідан
У головних ролях: Анджеліна Джолі, Ніколас Холт, Джон Бернтал, Ейдан Гіллен, Фінн Літтл, Тайлер Перрі