Розділи
Матеріали

Рецензія на фільм "Профі": як Джейсон Стейтем розправився з росіянами

Лідія Новоселецька
Джейсон Стейтем

В українських кінотеатрах стартував новий фільм від творця "Тренувального дня", "Загону самогубців" і головне — "Бджоляра" — режисера Девіда Ейєра. Фільм "Профі" (A Working Man) — це новий або, правильніше сказати, черговий творчий тандем Ейєра і Джейсона Стейтема, який виявився дуже результативним у випадку з "Бджолярем" і трохи менш яскравим, але теж ефектним — у випадку з "Профі".

До слова, цього разу до компанії знаменитих адептів бойовиків долучився ветеран жанру — Сильвестр Сталлоне як сценарист і продюсер.

Фокус розповідає, що з цього вийшло.

Про що фільм "Профі" 2025 із Джейсоном Стейтемом

У принципі, фільми з Джейсоном Стейтемом давно винесені в окремий жанр, і цей жанр за визначенням є описом будь-якої стрічки за участю втілення британської мужності. І якщо говорити коротко, перед нами — "Бджоляр" частина друга. Щоправда, Стейтем тут трохи суворіший і розмовляє ще менше.

Отже, колишній британський морпіх Левон Кейд працює бригадиром на будівництві латиноамериканської сім'ї і живе в автомобілі. Його героїчне військове минуле залишилося в минулому, щоправда, так і не накресливши майбутнього. Герой живе, щоб існувати, харчується консервованим тунцем і головою "проживає" війну.

Його дружина наклала на себе руки, а маленька дочка залишилася під опікою діда, який неохоче дозволяє Левону з нею спілкуватися. Словом, не життя, а руїни не надто стабільного минулого без надії і виразних перспектив.

Але за законами жанру так довго тривати не могло: 19-річну доньку власників будівельної компанії, в якій працює Левон, викрадають у сексуальне рабство представники російської мафії. Одразу можна прогнозувати, що російським кримінальним хлопцям дістанеться на горіхи і не тільки... Численні сцени ближнього бою, круті погоні та витончені тортури для всіх негативних героїв у картині глядачам забезпечені.

Звичайно ж, не обійшлося без шаблонної фрази "я вже не той і залишив усе це в минулому". Але ми всі розуміємо, що герой Стейтема просто тягне екранний час, щоб не погоджуватися одразу на все те, заради чого ми зібралися, — грандіозного мордобою та гонитви за все хороше проти всього поганого.

Глядач не буде обманутий у своїх очікуваннях — він отримає пристойний новий фільм із Джейсоном Стейтемом, щоправда, драйву в картині все ж трохи менше, ніж у "Бджолярі", та й розв'язка не претендує на корупцію в Білому домі. Але це не позбавить вас задоволення подивитися черговий "Перевізник-Механік-Професіонал-Бджоляр-Паркер-Похисник". Усе в межах вузькожанрових очікувань. Олдскульний бойовик, якого часто не вистачає на великих екранах "новітньої історії". І цю нішу з успіхом закриває британський улюбленець Гая Річі.

Якщо коротко — дивіться, і хай прибуде з вами сила!

Раніше Фокус писав рецензію на фільм "Білосніжка".