Після паркування спалити. Як від відсутності паркомісць у Києві страждають й автовласники, і їхні сусіди
Безперечно — купив машину, подбай про її зберігання. Але, також, як мешканцям обіцяли вид із вікна, так і власникам машин, під час покупки квартир обіцяли паркінг, хоча б платний. Питання: де автовласникам паркувати свої машини?
На сусідському форумі нашого житлового комплексу щодня з'являються нові фото неправильно припаркованих машин з одноманітними вимогами: "Прибери свій тазик, а то шини можуть лопнути", "Ви заважаєте проїзду/проходу". Власники машин виправдовуються тим, що в ЖК немає достатньої кількості паркомісць, тому вони змушені шукати, де приткнутися.
У ніч на 14 квітня мешканці ЖК "Львівського" в Петропавлівській-Борщагівці Київської області, зокрема і я, стали очевидцями страшної пожежі. За неофіційною версією, невідомі підпалили припаркований між будинками BMW. Полум'я досить швидко перекинулося на сусідні машини.
Вогонь сягав висоти триповерхового будинку. За півгодини згоріли три автомобілі, четвертий постраждав частково, власник п'ятої машини врятував її, коли полум'я вже торкалося бампера. Страшно було не тільки власникам машин, адже від вогнища загоряння до житлового будинку було всього майже три метри.
Пожежна машина прибула на місце лише через півгодини після виклику.
Справа в тому, що майже 20 хвилин пожежні намагалися об'їхати всі неправильно припарковані авто. Мешканці зняли відеоролики, на яких видно, як пожежники вирулюють, протискуються між машинами, що стоять то поперек проїзду, то на повороті.
Весь наступний день на сусідських форумах не вщухала суперечка про те, хто більше винен: ті, хто неправильно паркуються або забудовник, який не виділив достатньо місця в такому великому ЖК під паркінг. Відповідь можна пошукати в законах.
Згідно з Державними будівельними нормами (ДБН) на кожні 100 квартир із двома кімнатами і більше припадає 100 паркомісць для будинків у центрі міста, 80 місць — на території із середньою щільністю забудови і 50 місць — для периферійних районів.
На 100 однокімнатних квартир надається 50 паркомісць. Гостьова стоянка повинна мати не менше 15 паркомісць на кожні 100 квартир житлового комплексу.
При цьому, паркінг повинен бути не далі, ніж у 700 метрах від квартири власника, а мінімальна відстань від будинку до гостьової парковки — 150 метрів.
Думаю, не збрешу, якщо скажу, що мало який житловий комплекс відповідає вимогам ДБН як за частиною паркування, так і за частиною іншої інфраструктури. Коли я заїжджала в ЖК "Львівський" сім років тому, з вікна квартири було видно ліс, який розташований уздовж Житомирської траси.
Забудовник клявся, що такий шикарний вид із вікна й залишиться, але вже через півроку перед моїм будинком виросли ще дві житлові висотки, а ще через півтора року затишний ЖК перетворився на окремий мікрорайон. За неофіційними даними, у нашому кварталі тепер живе від 5 до 7 тис. осіб.
Паркінг є, розрахований він, максимум, на 900 машин. Зовсім скоро на його місці зведуть стадіон, адже поруч із комплексом відкрили приватну школу.
Питання: де автовласникам паркувати свої машини?
Безперечно — купив машину, подбай про її зберігання. Але, думаю, так само, як і мені обіцяли вид із вікна, так і всім власникам машин, під час покупки квартир обіцяли паркінг, хоча б платний.
У минулому році Фокус розбирав питання хаотичної забудови столиці. Тоді ми з'ясували, що Департамент містобудування після того, як видає містобудівні умови й обмеження замовнику будівництва, не перевіряє проект і не погоджує його. Тобто, дотримання норм мало кого цікавить.
Звичайно, недобросовісні забудовники користуються становищем, адже в Україні нині немає ефективних державних органів будівельного контролю.
І поки на державному рівні ці питання не регулюються, ніхто не застрахований від того, що пожежники занадто довго добиратимуться до місця виклику.