Велика мрія. Китай хоче побудувати підводний високошвидкісний потяг, який буде з'єднувати з США
Він буде називатися лінією "Китай-Росія-Канада-США" і простягнеться через всі чотири країни, поєднуючи їх разом для торгового, туристичного та економічного співробітництва.
Зараз Китай має одну із найбільших і вражаючих високошвидкісних залізничних мереж на Землі. Однак китайські інженери не збираються на цьому зупинятися, пише IFLS.
Згідно з численними заявами, Китай планує побудувати швидкісний потяг довжиною 13 000 км, який простягатиметься з материкового Китаю через Сибір, під морем через Берингову протоку на Аляску, і через скелясті вершини канадського Юкону та Британської Колумбії аж до США.
Після завершення будівництва китайські будівельники могли б розширити свій міжнародний надшвидкісний потяг в усі куточки США. А вартість такої дивовижної пропозиції складе 200 мільярдів доларів.
Цей приголомшливий план з'явився у 2014 році, коли кілька новинних агентств опублікували звіт Beijing Times, в якому викладалися плани Китаю щодо створення 13 000-кілометрового суперпотяга.
Він називатиметься лінією "Китай-Росія-Канада-США" і простягнеться через всі чотири країни, поєднуючи їх разом для торгового, туристичного та економічного співробітництва.
Однак важливо зазначити, що простягнувшись через Берингову протоку, він потребуватиме додаткового будівництво підводного тунелю в чотири рази більшого, ніж тунель під Ла-Маншем, і на додачу набагато високотехнологічнішого.
На той період інженери з Китаю стверджували, що вже ведуть переговори з Росією про початок лінії, що, на їхню думку, цілком можливо, враховуючи рівень розвитку сучасних технологій. І, незважаючи на те, як надумано звучить ця пропозиція, вона може бути цілком здійсненною.
У 2018 році Китай схвалив перший у світі підводний швидкісний поїзд, який проходитиме по всій країні від Нінбо, портового міста недалеко від Шанхая, до Чжоушаня, архіпелагу островів біля східного узбережжя.
Новий маршрут, що охоплює 77-кілометрову ділянку нещодавно побудованої залізниці, включатиме 16,2-кілометрову підводну ділянку.
Це буде поїзд на магнітній подушці, утримуваний над полотном дороги, який рухатиметься і керуватиметься силою електромагнітного поля. Він, на відміну від традиційних поїздів і трамваїв, у процесі руху не торкається поверхні рейки, оскільки рухається на великих швидкостях. Його будівництво вже йде повним ходом.
Хоча цей тунель значно менший тунелю під Ла-Маншем, додавання надшвидкісного потягу, що проходить через нього, створює нові проблеми в будівництві.
Поки мало що відомо про прогрес лінії "Китай-Росія-Канада-США", проте деякі припускають, що лінія Нінбо-Чжоушань може бути свого роду пробним запуском.
А що стосується США? У цьому плані вони трохи відстали. У 2020 році уряд США затвердив величезну залізничну лінію протяжністю 2570 кілометрів, яка з'єднає США і Канаду від Аляски до Альберти. Ця лінія вартістю 22 мільярди доларів стала великим стрибком для залізничної мережі США, яка досі відставала від інших країн.
З швидко розширюваною мережею швидкісних потягів у Китаї, знаменитою японською мережею та іншими країнами, стрімко набирають обертів у цій сфері, США тепер знаходиться позаду, коли йдеться про залізничні інновації.
На жаль, якою б вражаючою не була лінія "Китай-Росія-Канада-США", зараз вона, схоже, припинена. Критики засудили цю пропозицію через економічну надмірність, заявивши, що повітряні і вантажні судна є дешевшим варіантом для торгівлі.
Мають рацію вони чи ні, напруженість між світовими наддержавами означає, що така співпраця, яка була б найдорожчим мегапроектом у світовій історії, може виявитися не більше ніж нездійсненною мрією.