Розділи
Матеріали

Краще не стане. Вчені з'ясували, що алкоголь не робить оточення красивішим

Тая Кітова
Учені вважають, що феномен "пивних окулярів" просто не працює | Фото: Getty Images

Нове дослідження показує, що кількість алкоголю жодним чином не може вплинути на сприйняття привабливості інших людей.

Передбачається, що термін "пивні окуляри" був придуманий студентами північноамериканських університетів чоловічої статі в 1980-х роках. Ідея полягає в тому, що випитий нами алкоголь може змусити інших у наших очах виглядати більш привабливими, пише The Guardian.

Що ж, учені вважають, що настав час зняти "пивні окуляри". У новому дослідженні вчені зі Стенфордського дослідницького центру профілактики в Пало-Альто (Каліфорнія) дійшли висновку, що алкоголь насправді не здатний зробити людей привабливішими в наших очах.

У Фокус. Технології з'явився свій Telegram-канал. Підписуйтесь, щоб не пропускати найсвіжіші та найзахопливіші новини зі світу науки!

Зазначимо, що незважаючи на неофіційні докази існування "пивних окулярів", зв'язок між алкогольною інтоксикацією та фізичним потягом систематично ніколи не вивчався. У новому дослідженні авторка аналізу, професорка Моллі Боудрінг вирішила виправити це упущення.

У попередніх дослідженнях на цю тему людей, як правило, просили оцінити привабливість інших людей за фото у тверезому та нетверезому стані. Однак результати були неоднозначними. Загалом усі дослідження показали, що "пивні окуляри" справді існували, але цей ефект був украй незначним. У новій роботі вчені також додали ще один складник: можливість реальної зустрічі з деякими людьми, яких реципієнти оцінювали.

За словами професора психології Університету Едж-Гілл в Ормскірці Ребекки Монк, ця можливість зустрічі з людьми, яких реципієнти оцінюють, дала змогу також дослідити прислів'я "про рідку хоробрість", а не тільки так званий феномен "пивних окулярів".

Під час дослідження Боудрінг і Майкл Сайєтт із Піттсбурзького університету запросили 18 пар друзів-чоловіків у лабораторію. Далі їх попросили оцінити привабливість чоловіків і жінок, зображених на фото і відео. Автори дослідження зазначають, що вони запрошували реципієнтів парами, намагаючись відтворити соціальні взаємодії, які можуть відбуватися в реальній ситуації вживання алкоголю.

В одному експерименті чоловікам надавали достатню кількість горілки та журавлинного соку, щоб підняти рівень алкоголю в крові приблизно до 0,08%, в іншому — їм давали безалкогольні напої. Далі учасників просили оцінити привабливість людей, а після цього їх просили вибрати, з ким із людей на фото і відео вони хотіли б взаємодіяти в майбутньому експерименті.

Автори дослідження не з'ясували, що випитий алкоголь якось збільшує сприйняття привабливості інших людей. Водночас учені помітили, що випитий алкоголь надавав чоловікам хоробрості — вони з більшою ймовірністю обирали для подальшої взаємодії тих, кого вважали найпривабливішими. П'яні учасники в 1,71 раза частіше обирали одного з чотирьох найпривабливіших кандидатів, з якими потенційно могли б зустрітися в майбутньому дослідженні.

Раніше Фокус писав про те, що вчені назвали напій, який змушує нас старіти і вмирати раніше.