Проблема відсутності паркувальних місць в Києві вирішиться за місяць, якщо залучити бізнес, — Бахматов
Спільний контроль за парковками з боку міста і бізнеса, вважає колишній радник Віталія Кличка, в стислі терміни зробить їх роботу прозорою і ефективною.
Дефіцит вільних паркувальних місць в Києві пояснюється відсутністю паркоматів і повної недієздатністю вибудуваної на їх основі системи парковок. Свою думку про добре знайому столичним автомобілістам проблему в інтерв'ю виданню "Телеграф" висловив колишній радник мера Києва Віталія Кличка, голова громадської організації "Офіс трансформації" Максим Бахматов.
"Вся ця система не працює — її просто немає. Як наслідок — хаос в парковці, пробки і некомфортне пересування містом. І ніхто не несе покарання за провал всієї паркоматной історії, тому що відсутні сильні правоохоронні органи, які повинні це контролювати", — зазначив він.
На думку Бахматова, вирішити ситуацію, що склалася, можна за допомогою механізму Private Public Partnership — публічно-приватного партнерства.
"Суть в тому, що приватний бізнес заходить в держустанову або комунальне підприємство і каже: "Окей, давайте будемо партнерами, але ми будемо контролювати, не дамо вам красти і погано працювати", – розповів Бахматов.
Герой інтерв'ю вважає, що буде достатньо всього лише місяця роботи цього механізму на столичних парковках, щоб виправити ситуацію і довести її до "ідеальної". Відбудеться це, за його словами, через зацікавленість підприємців у тому, щоб інвестовані в проект гроші працювали за призначенням, а бізнес приносив прибуток.
"Бізнес проінвестує, наприклад, 100 мільйонів доларів і захоче свої гроші повернути. І тоді всі будуть платити і все буде працювати ефективно", — вважає Бахматов.
У якості прикладу, де така система вже показала ефективність, громадський працівник навів Мюнхен, Берлін і Варшаву — вони схожі з Києвом за розміром, а у випадку з польською столицею — ще і за менталітетом.
Серед українських міст, на думку Бахматова, найбільш успішна система парковок сьогодні у Львові і Маріуполі. Він вважає, що за прозорістю та ефективністю роботи система маріупольських парковок на другому місці після львівських.
"Я розробляв проекти для Маріуполя у 2016-2018 роках, тому розумію, як це працює. Окремо скажу про Вінниці та Івано-Франківську — дуже круто, великі молодці", — зазначив Бахматов.
Фокус раніше розбирався в тому, де столичним автомобілістам залишати свій транспорт в умовах гострого дефіциту вільних місць для паркування і чому така проблема виникла взагалі.
У 2020 році Київ зайняв 7-й місце по завантаженості доріг в антирейтингу TomTom. У рейтинзі столиця України розташована між індійськими Бенгалуру і Нью-Делі. Середній показник затримки на київських дорогах склав 51%, а це означає, що 30-хвилинна поїздка на порожній дорозі перетвориться в 45-хвилинну — при дорозі завантаженій.