Розділи
Матеріали

100 FPV-дронів для ГУР: кампанія "Смачно, бо на дрони!" офіційно завершена

Олександра Рудько

100 SECRET BOXів із FPV-дронами було зібрано та передано ГУР. Благодійна кампанія "Смачно, бо на дрони!" офіційно завершена. "Пташки" вже вирушили на передову та підсилюють спецпідрозділ ГУР МО України "Шаманбат", зокрема на Покровському напрямку.

20 грудня розвідникам передали останню партію повністю готових до роботи комплектів із FPV-дронами. Фінальна передача, як і попередня, відбулися в Національному музеї історії України у Другій світовій війні.

Благодійний збір в рамках кампанії "Смачно, бо на дрони!" досяг своєї мети: усі 100 SECRET BOXів передані на фронт. Збір було розпочато 7 вересня — у День воєнної розвідки України фондом "Сучасна Україна" за підтримки ГУР МО України та при інформаційній підтримці Фокусу.

Вся техніка закуповувалася в координації з ГУР. Тому військовим передавали вже готове обладнання, яке не потребує жодних доопрацювань. FPV-дрони на оптоволоконному управлінні — нині один із ключових запитів підрозділу "Шаманбат". Оптоволоконний зв’язок забезпечує стабільне управління навіть в умовах потужної РЕБ: дрони не залежать від GPS чи радіочастот, мають до 25 хвилин тривалості польоту та розвивають швидкість до 90 км/год. Попередня партія цієї техніки вже довела свою ефективність на Покровському напрямку.

"Це не просто засоби знищення. Це маленький крок до нашої великої перемоги. Кожен боєць віддає найцінніше — життя. Тому все, що ви робите, насамперед для того, щоби зберегти життя. І це не просто матеріальна допомога. Це наша віра в те, що ми не самі в цій боротьбі", — додав боєць спецпідрозділу ГУР МОУ "Шаман".

З самого початку акція була розрахована на участь ресторанного бізнесу — «Смачно, бо на дрони!». За час кампанії до збору долучилося понад 170 ресторанів, кав’ярень, барів.

Коли ж кампанія почала набирати обертів, до неї почали долучатися і бізнеси з різних сфер. Адже учасники могли обрати свій зручний варіант — хтось додавав благодійну страву в меню, частину коштів з якої спрямовували на дрони, хтось перераховував відсоток від прибутку або робив разовий донат. Спільною була мета — зібрати якомога більше SECRET BOXів для розвідників. Вартість одного BOXу — 50 000 грн. Загальна сума зібраних у рамках кампанії коштів, трохи перевищила 5 млн грн.

Найактивнішими учасниками збору стали FAMI.Rest зі Львівщини, які зібрали кошти більш ніж на 6 SECRET BOXів, та ресторан Lucky зі столиці — майже на 3 BOXи. По 2 BOXи передали "Ржавий Краб" з Одещини, "Красна Садиба" з Івано-Франківщини та Ресторація "Вулик" з Волині. 

Понад 1 BOX зібрали ланч-кафе "Релакс", кав’ярня "Ваніль", "Веранда", Pelicata, "Гамак", ресторан "to be", мережа вареничних "Балувана Галя", "Грузинські традиції від Інги", Limoncello, MOJO HALL, "Дядя pizza", "Ситий-вкритий", "Кловер", "Їж смачно", "Шнобель", "МАМА-піца", "Домашня редакція", Rivoli City Club, "La Terrace" та "NEVAGOMIST".

«Я хочу подякувати всім небайдужим, волонтерам, рестораторам і взагалі всім людям, які допомагають українському війську робити все для нашої перемоги. У часи, коли ворог веде свою геноциїдальну проти України, війну на знищення, кожен засіб дуже важливий, кожна людина — безцінна. Тому ми разом здобудемо нашу перемогу!», — наголосив представник ГУР МО України Євгеній Єрін. 

Керівник Фонду «Сучасна Україна» Володимир Гавриш підкреслив, що кампанія стала прикладом спільної відповідальності тилу: «Наша мета одна — вистояти, перемогти й жити під мирним українським небом. Так, сьогодні багато хто говорить про втому: від війни, обстрілів, блекаутів, тривожних новин і втрат. І це по-людськи зрозуміло. Але наша відповідальність — не падати духом, а працювати далі й бути поруч 24/7, допомагаючи там, де можемо. Бо на фронті щодня значно важче, ніж тут, у тилу. І ми не маємо права про це забувати».

Спецпідрозділ «Шаманбат» був сформований у лютому 2022 року. Його бійці брали участь у звільненні острова Зміїний, боях за Гостомель, Бучу, Ірпінь і Київ, у боях за Бахмут, операціях на Херсонщині, рейдах на території РФ та інших складних операціях воєнної розвідки.

Кампанія "Смачно, бо на дрони!" тривала кілька місяців і офіційно завершилася 20 грудня — після того, як усі 100 SECRET BOXів були зібрані та передані на фронт. Протягом усього періоду кампанію супроводжував генеральний інформаційний партнер — медіа Фокус, а також низка інших надійних партнерів, які підтримали ініціативу та допомогли зробити її максимально ефективною. Завдяки цьому охоплення аудиторії кампанії склало понад 15 мільйонів мешканців України.

Раніше ми писали, що Фокус Медіа отримав подяку за підтримку кампанії "Смачно, бо на дрони", а також чому відомий шеф-кухар України долучився до благодійної кампанії.