Розділи
Матеріали

Вийти сухим із води: США озброїлися підводним мінічовном для операцій швидкого реагування

Дмитро Лутович
Фото: the war zone | Підводний мінічовен DCS

Апарат DCS може занурюватися на глибину до 100 метрів. Завдяки вбудованій шлюзовій камері екіпаж може перебувати в захищеному просторі й уникнути виявлення під час операцій.

Новітній підводний мінічовен спеціального призначення Dry Combat Submersible (DCS) офіційно взято на озброєння ВМС США 24 липня. Субмарина дозволяє пасажирам подорожувати до місця призначення і назад під водою, але без постійного занурення. Про це повідомляє War Zone.

Підводний мінічовен DCS створено компанією Lockheed Martin на основі британського зразка S351 Nemesis від компанії MSubs. У 2016 році було ухвалено рішення керівництва MSubs і Lockheed Martin про спільну роботу над проєктуванням і будівництвом DCS.

Хоча повні характеристики DCS не розголошуються, деяка інформація доступна на основі S351. Підводний апарат вагою 30 тонн і довжиною 12 метрів здатний занурюватися на глибину до 100 метрів. Субмарина оснащена повністю електричною силовою установкою, може долати 122 кілометри зі швидкістю близько 5 вузлів (до 10 км на годину).

Апарат може перевозити екіпаж із двох осіб із додатковим місцем для восьми пасажирів або еквівалентного вантажу (приблизно до 1 тонни).

Особливість розробки полягає в тому, що завдяки вбудованій шлюзовій камері екіпаж може долати великі відстані в холодних водах, залишаючись повністю сухими. Але навіть у тропічному кліматі човен буде корисним, оскільки дає змогу військовим уникати виявлення, перебуваючи на великих глибинах у захищеному просторі. Це вигідно відрізняє від "мокрих" SDV, де екіпаж весь час піддається впливу стихії.

На відміну від DCS екіпаж "мокрого" човна SDV весь час у воді

Загалом, подібний підводний мінічовен DCS дає змогу силам спеціальних операцій США, особливо елітним підрозділам "Морських котиків", непомітно висадитися на берег із підводного човна, навіть того, що перебуває під водою, або евакуюватися з району. Такі можливості особливо цінні для проведення різного роду операцій, особливо тих, які проводяться в тилу противника.

У Lockheed Martin зізналися, що спільними зусиллями вдалося подолати технічну проблему, що стояла перед конструкторами цілих 15 років.

Раніше повідомлялося, що цього літа в РФ збираються провести перші випробування ядерного морського безпілотника "Посейдон", який фактично є ядерною торпедою. Як носій буде використано атомний підводний човен "Белгород".