Китай уперше показав новий медичний рятувальний літак Y-9: що відомо про машину
Літак оснащений обладнанням, що дає змогу проводити діагностику, лікування, порятунок і дрібні хірургічні операції в повітрі. Також повітряне судно може проводити медичну евакуацію поранених у великій кількості.
Народно-визвольна армія Китаю (НВАК) уперше представила медичний рятувальний літак Y-9. Під час навчань, що проходять у Пномпені, повітряне судно взяло участь у закордонній місії над Камбоджею, повідомляє китайське видання Global Times.
Спільні маневри "Мирний ангел-2023" китайської армії та сил Камбоджі за участю понад 700 осіб почалися 18 вересня та вступили у фазу повномасштабної спільної підготовки. Оглядачі пишуть, що літак Y-9 уперше виконав закордонний політ у межах заходу з розгортання повітряних сил із застосуванням медичної авіації.
Що відомо про літак
Медичний рятувальний літак Y-9 — це спеціалізований госпітальний літак, створений на базі транспортного літака Y-9, що дає змогу проводити діагностику, лікування, порятунок і дрібні хірургічні операції в повітрі. Володіючи повним набором систем життєзабезпечення, літак здатний за найкоротший термін здійснювати евакуацію поранених у критичному стані на великі відстані.
Літак здатний розвивати швидкість до 570 км/год, водночас його вантажопідйомність перевищує 20 тонн. Такі характеристики схожі на російський Ан-12, який послужив зразком для китайської машини.
Автори матеріалу наводять слова члена медичної групи НВАК Чжана Шицзе, який зазначив, що літак виступає в ролі мобільної реанімації.
"Y-9 може проводити повітряну медичну евакуацію поранених у великій кількості, а в процесі її проведення забезпечувати постійний медичний контроль і життєзабезпечення тих, хто перебуває в критичному стані, та служити як повітряна реанімація", — заявив Шицзе.
Так китайські військові розробили повний спектр польового медичного обладнання, включно з модульними польовими лікарняними машинами на землі, госпітальними кораблями на морі та госпітальними літаками в повітрі, що дають змогу зменшити втрати і зберегти боєздатність військ.
Раніше повідомлялося, що Китай в обхід міжнародних санкцій продає безпілотники в РФ, використовуючи "сіру" схему. Як розповів співробітник агентства Molfar Артем Старосек, постачальники відправляють дрони в США, а потім у відкритому морі перекидають їх на інші кораблі, які йдуть у Росію.