Стружка в паливі та браковане крило: у ВМС США поскаржилися на монтаж новітніх F-35
Щоб усунути ці несправності, знадобилося понад 700 годин роботи й понад 31 тонна палива. Вдночас кожен літак обійшовся американським ВМС у 94,4 мільйона доларів.
Корпус морської піхоти США у 2023 році отримав партію новітніх винищувачів F-35C Joint Strike Fighter, із якої п'ять машин були з критичними несправностями. Серед них — металева стружка в забрудненому паливі, неправильно зібрані деталі та пластиковий скребок, що виступає зі складного крила. Про це 29 квітня повідомили журналісти Defense News, поспілкувавшись із представниками американських ВМС.
У публікації йдеться про те, що винищувальна ескадрилья VMFA-311, яка базується на авіабазі морської піхоти "Мірамар" у Сан-Дієго, виявила дефекти в п'яти нових F-35C, вироблених компанією Lockheed Martin. Щоб усунути ці несправності, знадобилося понад 700 годин роботи, а усунення проблем із паливними баками призвели до втрати понад 169 000 фунтів (понад 31 тонни) палива. Водночас зазначалося, що кожен літак обійшовся американським ВМС у 94,4 мільйона доларів.
Командир VMFA-311 підполковник Майкл Фішер у зв'язку з цим заявив, що проблеми з готовністю F-35 продовжують переслідувати морську піхоту й підривають здатність ВМС "бути передовою силою країни".
"Кількість компонентів, що відмовили, витрачених людино-годин і втрачених вильотів неприйнятна для підтримання базового рівня майстерності й послідовності на оперативному рівні. Відділ готовності й технічного обслуговування F-35 повинен вірити в якість і виробництво кожного літака", — наголосив він.
У результаті, як повідомляється, виникла необхідність у ретельній перевірці всіх нових винищувачів F-35, що надходять у ескадрильї морської піхоти. Керівництво наголосило на необхідності надійних зворотних зв'язків із виробником Lockheed Martin для розв'язання проблем у найкоротші терміни.
Також армійці заявили, що проблеми, виявлені в нових винищувачах F-35C, є не тільки загрозою безпеці для льотчиків, а й провокують марне витрачання часу та ресурсів. Тому питання якості продукції Lockheed Martin і надійності F-35 стають дедалі важливішими не тільки для морської піхоти США, а й інших країн, що використовують цей винищувач.
Водночас у Lockheed Martin відповіли, що співробітники компанії уважно стежать за надійністю деталей F-35 і працюють із об'єднаним офісом програми над ремонтом деталей, що вийшли з ладу на ранньому етапі.
Нагадаємо, у Міноборони США 12 березня повідомили, що відомство нарешті схвалило повномасштабне виробництво всепогодних багатоцільових бойових літаків-невидимок F-35. Однак це рішення було ухвалено із запізненням, оскільки його мали ухвалити ще п'ять років тому.