"Символ справжньої самооборони". У чому особливість південнокорейського винищувача KF-21
Південна Корея створила дешевшу версію винищувача F-35 для заміни літаків третього покоління на кшталт F-4 і F-5.
Адміністрація програми оборонних закупівель Південної Кореї (DAPA) оголосила про скорочення виробництва винищувачів KF-21 Boramae із 40 до 20 одиниць цього року.
Фокус переклав статтю Пітера Січіу про виробництво винищувачів KF-21.
- Korea Aerospace Industries (KAI) підтвердила угоду вартістю 1,4 мільярда доларів на виробництво 20 таких винищувачів, поставки яких очікуються до 2026 року.
- KF-21, винищувач 4,5 покоління, покликаний замінити застарілі F-4 і F-5 і запропонувати дешевшу альтернативу F-35. Модель Block 1 KF-21 буде оснащена всіма можливостями класу "повітря-повітря" і обмеженими можливостями класу "повітря-земля", а Block 2, як очікується, розширить ці можливості до 2028 року.
Південна Корея скорочує виробництво винищувачів KF-21 з 2023 року
У березні Управління програм оборонних закупівель Південної Кореї (DAPA) оголосило про плани з виробництва лише двадцяти винищувачів KF-21 Boramae цього року, що вдвічі менше від спочатку запланованих 40 одиниць. У вівторок компанія Korea Aerospace Industries (KAI), яка є єдиним виробником військових літаків у країні, підтвердила, що підписала контракт на 2 трильйони вон (1,4 мільярда доларів) на серійне виробництво 20 надзвукових винищувачів вітчизняної розробки.
Серійне виробництво почнеться всього через два роки після першого польоту KF-21, а випробування і розробка винищувача покоління 4,5 продовжиться. KAI також надасть подальшу логістичну підтримку, технічні керівництва та навчання льотчиків винищувачів, повідомляє The Korea Times.
KF-21 надійде на озброєння ВПС Республіки Корея (ВПС РК) до кінця 2026 року.
"KF-21, символ справжньої самооборони, сприятиме підвищенню потужності національних ВПС і подальшому розвитку передової аерокосмічної промисловості", – заявив генеральний директор KAI Кан Гу Йон у заяві, опублікованій у газеті Korea Economic Daily із нагоди 74-ї річниці Корейської війни, що почалася 25 червня 1950 року.
Альтернатива F-35
KF-21 був розроблений KAI в межах проєкту вартістю 6,6 мільярда доларів із заміни застарілого парку винищувачів F-4 і F-5 ВПС РК. Його називали "дешевшою" альтернативою американському Lockheed Martin F-35 Lightning II. Роботи за програмою почалися на початку 2000-х років з метою створення вдосконаленої версії вітчизняного винищувача KF-16.
Індонезія приєдналася до програми 2010 року як молодший партнер. Джакарта фінансувала 20% від загальної вартості розробки в обмін на нерозкриту кількість винищувачів, які будуть вироблені для індонезійських ВПС. Однак, як повідомлялося раніше, Індонезія могла запізнитися з виплатами Сеулу, тому неясно, на якому етапі перебуває партнерство.
KAI стверджує, що розробка KF-21 завершена на 80%, а перші випробувальні польоти літака відбулися в липні 2022 року. Вона також провела успішні випробування з дозаправки в повітрі, що підкреслює його оперативні можливості дальнього радіуса дії.
У розробці багатоцільового винищувача також брали участь понад 600 південнокорейських компаній-партнерів, оскільки Сеул встановив цільовий рівень локалізації в 65%, який, за останніми повідомленнями ЗМІ, був досягнутий. Компанія Hanwha Aerospace, яка виробляє двигуни для кількох літаків ВПС РК, отримала багаторічний контракт на постачання двигунів F414 для KF-21.
Уже виготовлено шість прототипів, які проходять численні експлуатаційні випробування.
Block 1 на підході
Згідно з поточними планами, двадцять літаків KF-21 Block 1 будуть виготовлені та оснащені керованими бомбами AIM-2000 (IRIS-T), Meteor, JDAM, LJDAM і KGGB місцевої розробки. Крім того, моделі Block 1 матимуть повний бойовий потенціал класу "повітря-повітря" і обмежений потенціал класу "повітря-земля" для досягнення початкової експлуатаційної кваліфікації.
Уже зараз KAI розробляє версію Block 2, яка також матиме повний бойовий потенціал класу "повітря-земля". Очікується, що ВПС РК отримає 80 таких варіантів, а поставки літаків Block 2 почнуться 2028 року. Ці терміни дозволять літаку досягти стану повної бойової готовності.
Хоча південнокорейський Boramae і не є літаком п'ятого покоління, він все ж може стати потужним багатоцільовим винищувачем покоління 4,5. Очікується, що за своїми стелс-можливостями KF-21 перевершуватиме Dassault Rafale і Eurofighter Typhoon, але не зрівняється з F-35.
Сеул планує взяти на озброєння 120 KF-21 до 2032 року, водночас літаки постачатимуть і на експорт.
Про автора
Пітер Сучіу – журналіст із Мічигану. За свою двадцятирічну журналістську кар'єру він брав участь у роботі більш ніж чотирьох десятків журналів, газет і вебсайтів, опублікувавши понад 3200 матеріалів. Регулярно пише про військову техніку, історію вогнепальної зброї, кібербезпеку, політику та міжнародні справи. Пітер також є автором статей для Forbes і Clearance Jobs. Ви можете стежити за ним у Twitter: @PeterSuciu. Напишіть автору електронною поштою: Editor@nationalinterest.org.