Ставка на конвертоплани: ВПС США замінять вертольоти UH-60 Black Hawk на машини Valor
Американські військові впевнені в потенціалі програми FLRAA. Один з аргументів на користь конвертопланів — здатність долати значні відстані без дозаправлення до 4500 км, що більш ніж удвічі перевищує можливості нинішніх вертольотів.
Армія США продовжує активну роботу над модернізацією своєї авіації, роблячи ставку на штурмовики нового покоління, які замінять понад 1000 вертольотів UH-60 Black Hawk. У рамках цієї програми було обрано конвертоплан Bell V-280 Valor як майбутній штурмовик дальньої дії (FLRAA). Про це йдеться в матеріалі The Eurasian Times.
Очікується, що ця платформа надасть ВПС США нові можливості в рамках глобальних операцій, і перші лінійні пілоти почнуть освоювати FLRAA до 2030 року. Нещодавно армійці схвалили наступний етап програми, що включає інженерні та виробничі розробки, а також вже планує модернізацію цієї системи з використанням нових технологій.
Потенціал FLRAA
Попри успіхи програми, відмова від гелікоптерів на користь конвертопланів може бути спірним рішенням, оскільки останнім часом подібна техніка американських ВПС показала себе не з найкращого боку.
Так, у листопаді 2023 року в Японії сталася аварія конвертоплана Bell Boeing V-22 Osprey, спричинена відмовою коробки передач, що привернуло увагу до проблем із трансмісією. А загалом сьогодні зафіксовано 16 серйозних аварій машин Osprey, внаслідок яких загинуло 62 людини. Ці інциденти викликають питання щодо безпеки та надійності подібних систем у програмі FLRAA.
Оглядачі пишуть, що FLRAA стане важливим елементом американської армії, забезпечуючи повітряну підтримку та евакуацію в складних бойових умовах. Під час аналізу було підтверджено високий потенціал програми, що дало змогу продовжити її розробку. Планується, що перший політ FLRAA відбудеться 2026 року, малосерійне виробництво розпочнеться 2028 року, а повномасштабне оснащення підрозділів — 2031 року.
Однією з ключових характеристик цих машин є здатність долати значні відстані без дозаправки — до 4500 кілометрів, що більш ніж удвічі перевищує можливості нинішніх вертольотів. Штурмовик зможе розвивати швидкість до 520 км/год і нести корисне навантаження до 2,4 тонни, що робить його важливою платформою як для звичайних сил, так і для сил спеціальних операцій.
Нагадаємо, після авіакатастрофи в Японії, яка сталася в листопаді минулого року Пентагон заборонив усі польоти конвертопланів CVM-22B, визнавши їх непридатними для експлуатації.