Розділи
Матеріали

Вони змовилися": Маск подав до суду на компанії, які не розміщують рекламу в соцмережі Х

Дар'я Бережна
Фото: Getty Images | Ілон Маск

Ілон Маск вважає, що бойкот колишнього Twitter був незаконним і обійшовся соцмережі Х у "мільярди доларів".

Мільярдер Ілон Маск, власник соцмережі Х (колишнього Twitter), звинуватив групу великих рекламодавців у порушенні антимонопольного законодавства в новому позові, стверджуючи, що група вступила в змову з метою "бойкотувати" рекламу в його соцмережі. У позові стверджується, що впливова група рекламної індустрії організувала "колективне утримання мільярдів доларів на рекламу в Twitter", оскільки група була стурбована тим, що платформа відхилилася від стандартів безпеки бренду після її придбання Маском наприкінці 2022 року. Тож тепер на рекламодавців подають до суду. Про це повідомляє CNN.

Юристи Маска подали позов до суду на Глобальний альянс відповідальних медіа (GARM), Всесвітню федерацію рекламодавців (WFA) та окремі компанії через "незаконний бойкот" платформи з боку рекламодавців, повідомила гендиректорка X Лінда Яккаріно.

Яккаріно опублікувала відкритий лист рекламодавцям, у якому пояснила суть претензій Х. Гендиректорка також уточнила, що, крім об'єднань рекламодавців, відповідачами за позовом стали американська аптечна мережа CVS, Unilever, Mars і данська енергетична компанія Ørsted. За її словами, "незаконна поведінка" цих організацій та їхніх керівників обійшлася X у "мільярди доларів".

"Вони змовилися бойкотувати X, що ставить під загрозу нашу здатність процвітати в майбутньому", — сказала вона про членів GARM.

У листі Яккаріно посилається на доповідь очолюваного республіканцями комітету Палати представників з питань судочинства в США. У ній стверджується, що GARM та її члени нібито змовилися бойкотувати колишній Twitter після того, як платформу купив Маск. Отже, вирішив комітет, учасники "змови" обмежили вибір споживачів, порушивши антимонопольне законодавство.

Співзасновник альянсу GARM, який налічує понад 100 відомих компаній, Роб Раковіц відкинув ці заяви і висловив спільну думку рекламодавців, сказавши, що бренди мають право самі вирішувати, де розміщувати рекламу.

Яккаріно заявила, що від "бойкоту" постраждали насамперед користувачі.

"Люди страждають, коли підривається ринок ідей і одні точки зору не фінансуються, як порівняти з іншими в межах незаконного бойкоту", — йдеться у зверненні.

"Два роки ми пробували мир, тепер — війна", — заявив сам Маск у Х. Він також закликав інші компанії, яких "систематично бойкотують рекламодавці", подати позов до суду.

Ілон Маск оголосив війну рекламодавцям

До його позову поки що долучився тільки канадський відеохостинг і хмарна система зберігання Rumble.

Пост Ілона Маска
Фото: Скриншот

Розбіжності між рекламодавцями та Маском почалися одразу після того, як він купив Twitter. Він пом'якшив політику модерації, а тому рекламодавці були занепокоєні можливим поширенням ненависті та токсичного контенту. У листопаді 2023 року Apple, IBM, Disney і голлівудські студії відмовилися від реклами в соцмережі Х після висловлювань самого Маска про євреїв.