Бюджетний здоровань. Чим сподобався та чим спантеличив Renault Sandero Stepway

фото автора
фото автора

Фокус протестував Stepway другого покоління, який отримав новий трициліндровий турбомотор і роботизовану трансмісію

Renault Sandero Stepway виробник називає найдоступнішим європейським кросовером. Однак по суті — це ще один представник увійшов у моду загону завищених хетчбеків. Уже в цьому році очікується вихід на ринок нового Sandero Stepway, який нарешті переїде з "логанівського" шасі BO на нову платформу CMF-B, створену для моделей Dacia, Renault і Nissan. Фокус же тестує Sandero Stepway 2, презентований ще 6 років тому, що отримав новий трициліндровий турбомотор і роботизовану трансмісію.

Вигляд другого покоління всім давно і добре відомий: це досить високий (висота 1533 мм), компактний, але не маленький здоровань з довжиною кузова 4080 мм і шириною тисяча сімсот пʼятдесят сім мм. Заявку на позашляховий характер машини підкреслюють пластиковий обвіс кузова, хромовані накладки (добре допомагають уберегти авто від подряпин), розширені колісні арки і великі колеса R 16. До речі, диски на них — лише стилізовані під литі, проте виглядають солідно і в той же час здешевлюють вартість авто. Варто також відзначити вдалі денні світлодіодні ходові вогні С-подібної форми.

Інтерʼєр, звичайно, не відрізняється вибагливістю, але все виглядає цілком пристойно. Нарікання може викликати хіба що пластик обробки — зрозуміло, що це не бізнес-клас, проте творцям варто було подумати над матеріалами сучасніше. Бюджетно виглядає і підрульовий перемикач гучності аудіо-системи (до речі, незрозуміло, чому ці кнопки не можна було винести на рульове колесо). В іншому — причепитися ні до чого. Модне трьохспицеве кермо, стильна оббивка сидінь і головна прикраса салону — центральна консоль з хромованими елементами і 7-дюймовим дисплеєм мультимедійної системи Media NAV, яка встановлюється опціонально. Система дозволяє користуватися досить пристойним навігатором, підключати телефон через Bluetooth, управляти аудіо і дивитися в камеру заднього виду при паркуванні (задні парктроніки також є).

Fullscreen

Основні характеристики Renault Sandero Stepway:

  • Тип приводу — передній
  • Двигун — бензиновий Energy TCe90, обсяг 0,9 л., Потужність 90 к.с., крутний момент — 140 Нм
  • Коробка передач — 5 -ступеневий робот Easy-R Automatic Gearbox
  • Максимальна швидкість — 169 км/г
  • Розгін з 0 до 100 км/год — 11 сек.
  • Заявлена витрата палива (місто/траса/змішана) — 5,7/5,1/4,7
  • Витрата палива в ході тест-драйву Києвом у період щільного трафіку — 8
  • Ціна — від 366 400 грн (з роботизованою коробкою)

Особисто мені не вистачило відділень для дрібниць, які зазвичай передбачаються поруч з місцем водія. Крім кишені в двері, ключі, якісь серветки або чеки класти нікуди. Для телефону є невелика ніша на верхній частині передньої панелі, але звідти його екрану не видно. Мабуть, конструктори порахували, що раз телефон підключений по Bluetooth, дивитися на нього не обовʼязково. Здивувало також розташування кнопок задніх склопідйомників на центральній консолі. Я б і не здогадалася, для чого вони, не прочитавши тест-драйви колег. Ще одна дивина — у салоні немає кнопки для відкривання багажника.

А ось посадка водія дуже сподобалася! Високо, огляд відмінний, дзеркала великі. Крісло зручне, ще й підлокітник є (опціонально). У цілому салон для В-класу просторий, стеля висока, на задньому ряду теж місця достатньо.

Але перейдімо до головного: як же, власне, їздити на цьому міні-кросовері з двигуном, який ще недавно назвали б малолітражним? Виготовлений повністю з алюмінію, маленький і легкий агрегат має обʼєм всього лише 898 см.куб. Памʼятаєте Daewoo Matiz з його мотором 0,8 літра? Так ось, на Sandero двигун лише трохи більше, а розміри авто зовсім інші. Але якщо ви вважаєте, що такого движка ніяк недостатньо, значить, ви відстали від життя. Більше того, агрегат обʼємом всього в 1 літр, встановлений на машині, ще крупніший — нової Suzuki Vitara. І їде, причому, дуже навіть непогано! Усе завдяки турботехнологіям. Ось і в Sandero Stepway жвавий турбований мотор цілком здатний переконати критика. Машина досить жваво стартує і набирає хід до швидкості приблизно 80 км/год. А більше для міста, як правило, і не потрібно. По трасі моторчик легко видає 120 — 130, правда, обороти двигуна при цьому тримаються на позначці 3000 і вище, а їзда виходить не такою вже і економічною. Далі прискорення відбувається вже важче, ну а максимальна заявлена швидкість тут 175 км/год.

Якщо до двигуна нарікань немає, малюк робить усе можливе за його розмірів, то до коробки передач у мене за час тест-драйву виникли питання. 5-ступеневий робот, по-перше, досить довго думає, по-друге, кожне перемикання передачі чітко відчутно. Виглядає це так. Ви натискаєте педаль газу і секунду-другу нічого не відбувається. Потім ви відчуваєте поштовх — значить, передача нарешті переключилася — і машина прискорюється. Через пару днів їзди на Sandero Stepway я звикла до цієї особливості і знайшла вихід: просто не соромитися тиснути на газ. Однак, вчинення обгону на трасі вона сильно ускладнює.

А ось безсумнівний плюс Sandero Stepway — це легкість процесу паркування. Компактні розміри, високий кліренс (195 мм, 173 мм — при повному завантаженні) — і ви майже завжди знайдете паркомісце, якщо не поруч з бордюром, то на ньому.

Заслуговує компліментів і підвіска. Звичайно, не можна сказати, що ви не відчуєте столичних ям, але згладжує вона їх непогано, без зайвого стуку і деренчання.

Наша тестова машина (максимальна комплектація Stepway Techroad) оснащена модною функцією "Старт-Стоп", яка глушить двигун при зупинках на світлофорі або в пробці. Однак на затяжних підйомах, як я переконалася, її краще відключати — у момент, коли ви забираєте ногу з педалі гальма, машина може почати відкат назад. Хоча опція підтримки при старті в гору присутня навіть у базовій комплектації. У максимальному оснащенні є також клімат і круїз-контроль. Загалом, усе необхідне для повсякденного водіння в Renault Sandero Stepway ви знайдете. Ну а вимагати більшого від "найдоступнішого європейського кросовера" було б нерозумно.

До речі, на українському ринку представлена також версія Sandero Stepway з 1,5-літровим дизелем, однак він йде тільки в комплекті з механічною коробкою передач.

вердикт Фокуса

- Висока посадка, хороший огляд — Легкість процесу паркування— Маневреність на міських вулицях — Міцна підвіска — Місткий багажник


- Брак відділень для дрібниць у салоні — Бюджетний пластик в обробці — Довго думає коробка передач