У Пентагоні створюють власний ШІ, що говорить: навіщо він потрібен бойовим офіцерам США

військовий, солдат, офіцер, комп'ютер, ПЗ
Фото: Getty Images | Військовий за комп'ютером: ілюстративне фото

Військові, зокрема командири, зможуть скористатися послугами чат-бота прямо на полі бою, щоб отримувати важливу інформацію.

Related video

Агентство оборонних інформаційних систем Пентагону (Defense Information Systems Agency, DISA) розробляє власного чат-бота зі штучним інтелектом (ШІ). Бот типу Alexa оброблятиме прості запити на кшталт "як отримати новий ноутбук", пише Defense one.

Агентство оборонних інформаційних систем розробляє технологію "Консьєрж-ШІ" (Concierge AI), яка братиме дані з кількох джерел, вноситиме їх у базу даних, а потім використовуватиме велику мовну модель (ВММ) для подальшого їх опрацювання та генерування відповідей на запити. За словами Стіва Воллеса, техдиректора Агентства, метою ШІ-бота буде виконання таких завдань, як допомога бойовим офіцерам у складанні звітів, відповіді на прості запити на кшталт "як мені отримати новий ноутбук?", "як встановити таке-то програмне забезпечення на комп'ютер?" та інше.

"Командири, перебуваючи на полі бою, зможуть скористатися послугами чат-бота на базі ШІ. Він допоможе проаналізувати конфіденційну, але несекретну інформацію. Однак прототип ще має пройти тестування провідним ІТ-агентством Пентагону", — йдеться в повідомленні.

DISA активно працює над прототипом ШІ чат-бота, який планує запустити цього року. Але справи йдуть повільніше, ніж очікувалося, через невеликий штат співробітників і проблеми з безпекою у комерційних постачальників.

"Багато комерційних ВММ під'єднані до хмарних систем, де зберігається нетаємна інформація, у нас же будуть оброблятися дані іншого роду, тому ми не поспішаємо, ми хочемо забезпечити високий рівень кібербезпеки системи", — пояснив Воллес.

Важливо
ШІ відключили після того, як він вилаяв клієнта і підставив свою компанію: що сталося

ШІ-консьєрж, найімовірніше, під'єднають до урядових хмарних сервісів, які досить надійні. Також Агентству належить вирішити й іншу проблему. Річ у тім, що не завжди у військових під час місій добре працює зв'язок. ШІ-система повинна буде працювати, навіть якщо зв'язок перерветься. Проте Воллес запевнив, що прогрес є, і Агентство планує незабаром випустити новий продукт.

"Я очікую, що в першій половині цього року ми запустимо прототип для внутрішнього користування в DISA", — сказав він.

Раніше ми повідомляли про те, що в Китаї "військовий" ШІ вчать протистояти ворогам-людям. Дослідники використовують нейромережі на кшталт ChatGPT для того, щоб ШІ-система НВАК змогла навчитися розбиратися в людях.