Україна начинила легкомоторний літак типу Cessna та атакувала завод "Шахедів" в РФ, — Forbes

Удар по заводу дронів у Єлабузі
Фото: Скрін відео | Удар по заводу дронів у Єлабузі

Посли удару по заводу "Шахедів" у Татарстані журналісти нагадали, що 1987 року німецький підліток на Cessna 172 приземлився на Красній площі. Радянські винищувачі попрямували до нього, але оператор наземного радара зафіксував літак як "дружній".

Related video

Новою подією в серії ударів по об'єктах на території РФ стало застосування безпілотників, що нагадують легкі літаки типу Cessna. Ці БПЛА пролетіли щонайменше 1300 км, щоб завдати удару по російському заводу в Єлабузі. Про це пише Forbes.

Росіяни зняли сцени удару безпілотника по особливій економічній зоні "Алабуга" в Татарстані, де робітники збирають дрони Shahed іранського дизайну. Дрони, які, як і українські саморобні безпілотники типу Cessna, можуть нести вибухівку на 1000 км.

Класичний літак Cessna 172 може перевозити вантаж вагою в 500 кг на відстань понад 1100 км.

Українські інженери розробили щонайменше 16 різних типів ударних дронів дальнього радіусу дії. Імовірно, із супутниковим управлінням і GPS-наведенням. Цього року Сили оборони України направили безліч безпілотників на сотні км углиб території РФ для ударів по нафтопереробних заводах, а тепер і по заводах із виробництва дронів.

За даними журналістів, удари по нафтопереробних заводах у РФ останнім часом призвели до скорочення виробництва бензину більш ніж на 10%. Удари по таких заводах, як в "Алабузі", також можуть впливати на виробництво безпілотників дальньої дії. Але тільки в тому разі, якщо Україна продовжить свою ударну серію.

Удар безпілотника в Татарстані

Тому, що Україна, судячи з усього, перетворює легкі літаки на дрони, не варто дивуватися. Ще 2019 року Дослідницька лабораторія американських ВПС (AFRL) працювала з компанією DZYNE Technologies зі штату Вірджинія над модифікацією Cessna 206 у дрон.

UJ-22 Airborne Fullscreen
У російських ЗМІ після удару в Єлабузі написали, що Україна застосувала безпілотники UJ-22 Airborne виробництва Ukrjet

Cessna з дистанційним управлінням "відкриває переваги безпілотних операцій без складнощів і початкових витрат, пов'язаних із розробкою нових безпілотних засобів", — зазначав Алок Дас, учений AFRL.

Дрон на базі легкомоторного літака дешевий, простий, надійний і, до того ж малопомітний. І не завдяки високим технологіям, а просто тому, що зовні не виглядає загрозливо.

У 1987 році підліток із ФРН прилетів на Cessna 172 до Москви та приземлився на Красній площі. Кілька радянських винищувачів попрямували до нього, але оператор наземного радара зафіксував літак як "дружній" і проігнорував його.

У російського командування не вистачає засобів ППО для захисту і передових сил, і російських міст, і заводів, зазначають журналісти.

"Неможливо захистити все", — зазначав відставний американський генерал Марк Гертлінг.

За словами авторів публікації, українська індустрія дронів сильно децентралізована, тому її складно придушити ударами з повітря. Російська ж індустрія дронів — повна тому протилежність. Тут усе централізовано. Одна державна компанія виробляє майже всі російські FPV-дрони.

Це означає, що удари українських дронів по одних і тих самих російських об'єктах можуть звести нанівець виробництво дронів у РФ — і надати Україні перевагу.

Нагадаємо, що, згідно із заявою ГУР, під час ударів у Татарстані Україна не застосовувала іноземну зброю.

Також повідомлялося, що в ООН засудили удари по заводу дронів у Татарстані. Такі атаки закликали припинити.