Старі акумулятори перетворили на потужну систему зберігання енергії: як це вдалося

авто Porsche заряджається від системи зберігання енергії
Фото: Porsche | Система зберігання енергії, оснащена акумуляторами від автомобілів Taycan R&D

Система складається з 4400 окремих акумуляторних модулів і може працювати з перевантаженням до 20%.

Related video

Німецький автовиробник Porsche AG розробив систему накопичення енергії потужністю 5 МВт з відпрацьованих автомобільних акумуляторів. Про те, як вона працює розповіло видання Interesting Еngineering.

Система була побудована з використаних батарей Taycan і тепер після закінчення терміну служби використовуються в якості стаціонарної системи зберігання енергії. Вона складається з 4400 окремих акумуляторних модулів, може працювати з перевантаженням до 20% і розрахована на термін служби понад 10 років. За словами компанії, окремі акумуляторні модулі за необхідності можна замінювати. Система розділена на 4 частини, кожна з яких під'єднана до інвертора і трансформатора.

Ці потужності зі зберігання електроенергії використовуються на заводі в Лейпцигу (Німеччина). У компанії вирішили, що буде логічно використовувати акумулятори від передсерійних автомобілів Taycan замість того, щоб переробляти їх. У майбутньому подібні системи встановлять на інші підприємства Porsche.

Електроенергія для системи зберігання частково виробляється власними сонячними системами заводу з піковою потужністю 9,4 мВт. При виникненні пікових навантажень система допомагає їх знизити. Таке "згладжування" пікових навантажень стає дедалі важливішим для великих підприємств, оскільки обмежені пікові навантаження не тільки знижують плату за електроенергію, а й в ідеалі також можуть знизити потребу в розширенні висхідних мереж.

У Porsche заявили, що до кінця року стаціонарна акумуляторна система зберігання буде інтегрована в балансуючий енергетичний ринок у всіх товарних формах. Крім зниження пікових навантажень, вона здатна працювати як стабілізатор для основних розподільчих мереж.

Компанія продемонструвала на практиці, як можна розумно забезпечувати автозавод енергією і розширити адаптовану енергосистему.

Раніше ми писали, що нові твердотільні батареї отримали високу щільність енергії в 310 Втч/кг. Вчені розробили нові принципи проєктування твердотільних акумуляторів, що призведе до прогресу в їхній подальшій розробці.